שתף קטע נבחר

מה רוצה לעשות קאיה?

מכונית התצוגה החדשה של היצרנית הקוריאנית נראית טוב אמנם, אבל הסיפורים סביבה מעניינים הרבה יותר. אלי שאולי מביא את כולם

לא תמיד מה שאתם רואים, זו התמונה המדויקת. קחו למשל את קאיה. היצרנית הקוריאנית חשפה בדטרויט מכונית תצוגה בשם קיו (Cue, רמז) אבל הרכב החשוב יותר, הוא זה שלא הגיע לתערוכה. מדובר בסול (Soul, נשמה), שהחלה את דרכה כמכונית תצוגה, עם תכניות ייצור ברורות ורשמיות. המכונית הזו תזכיר בתפיסה ובמראה דגמים של סיון (Scion, חטיבת הצעירים של טויוטה), ותגיע לייצור תוך פחות משנה בקוריאה. משם תיוצא לא רק לארה"ב, אלא גם לאירופה, ותמוצב כדגם קרוס-אובר זול.

 


קאיה קיו (צילומים: אלי שאולי)

 

לצורך הצגת הקיו בתערוכת דטרויט, גויס פיטר שרייר, ראש מחלקת העיצוב החדש שהגיע היישר מפולקסווגן ואודי. הגיע, אבל הוא כמובן אינו חתום על המכונית אותה הוא אמור להציג. שרייר נמצא בקאיה שלושה חודשים בלבד, ולכן אינו אחראי למאום בה. קצת מוזר, אבל לא בלתי מתקבל על הדעת כמו הצהרה כי בחרטום המכונית שוכן מנוע V8 חזק. "יש לכם מנוע V8 חדש?", אני שואל בסקפטיות את לן האנט, סגן נשיא קאיה בארה"ב. "אין לנו", הוא עונה לי, "אבל זו מכונית תצוגה, ולכן אנחנו בסך הכל אומרים מה היינו רוצים לראות בה". גם זה פירוש...

 

כך או אחרת, הקיו נראית במבט מקרוב ממש ממש טוב. בעיקר מלפנים, עם חרטום מאד בולט וכוחני. "מה שחסר לקאיה במראה הוא קצת אופי וזהות, וזה התפקיד שלי" מספר לי שרייר, ומודה שיעדיף קווים נקיים ופשוטים יותר עבור המכוניות הבאות של קאיה. "האם המכוניות שלך יזכירו במראה את אודי למשל?. שרייר עונה מייד: "לא צריך להעביר את אודי לקאיה. ברור שהמחשבה שלי אירופית, וכי הניסיון שרכשתי יבוא עמי, אבל קאיה בפירוש תיראה אחרת".


 

אפשר אם כך לנחש כי בתערוכות הרכב הקרובות, ניתן יהיה לזהות יותר-ויותר השפעה של שרייר, בעיקר במכוניות שאמורות יהיו להגיע לכביש בעוד שנתיים מהיום. בינתיים הוא מודה שהסורנטו היא המכונית היותר-חביבה עליו מבחינת מראה אצל קאיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאיה קיו, בדטרויט
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים