שתף קטע נבחר
 

ה-C החדשה של מרצדס

מרצדס משיקה דור חדש למשפחתית החשובה באירופה, והיוקרתית אצלנו. עם מראה מושך מבעבר, ובעיקר מפגן טכנולוגי צפוי. אלינו תגיע בקיץ

עם מראה דרמטי מבעבר ושפע טכנולוגי, השיקה מרצדס את ה-C החדשה, היישר מול סדרה 3 של ב.מ.וו ואודי A4. כצפוי, מכונית הלחם והחמאה של היצרנית משטוטגרט גדולה ומצוידת מקודמתה, ובעיקר שופעת מערכות בטיחות שאת חלקן ראינו לראשונה ב-S החדשה.

 

הגיע הזמן

שבע שנים ו-2,000,000 מכוניות עברו מאז הושקה ה-C הנוכחית והמצליחה. וזה בדיוק הזמן המתאים להצגת דגם חדש לחלוטין. הביטו בתמונות - הקלף החשוב של המכונית הזו יהיה המראה, שהפך כמובטח לא פעם, מוחצן משמעותית מבעבר. נראה כי במרצדס הפנימו שהקהל הצעיר באירופה רואה בהם פחות ופחות אופציה, ומעדיף על פני ה-C את מתחרותיה הרבות מאי פעם.


הפנים החדשות (והאגרסיביות) של ה-C החדשה - כאן בגרסתה הספורטיבית

 

ולכן גם נקטו הגרמנים בצעד יוצא דופן. במקום עיצוב אחד ושינויים מינוריים לגרסאות שונות, הפעם בחרו במרצדס לתת למכונית החשובה ביותר שלהם פנים כפולות. גרסאות ה"קלאסיק" וה"אלגנט" זכו לחזית סולידית מסורתית, שמזכירה את ה-S קלאס הסופר-יקרה. בגרסת "אוונגרד" העדיפו להוריד את הסמל המזוהה ממכסה המנוע לתוך סבכה, בעלת מראה ספורטיבי מוחצן יותר. בקיצור - שתי סבכות שונות לחלוטין. מקורי ומיוחד.

 

המכונית החדשה כמובן גדולה יותר. אורכה צמח ב-5.5 ס"מ (458 ס"מ) רוחבה בארבעה ס"מ (177 ס"מ), ואילו בסיס הגלגלים עומד כעת על 276 ס"מ - 4.5 ס"מ יותר מבעבר. שלא במקרה, אלו מידות שונות מסדרה 3 של ב.מ.וו, המתחרה העיקרית. בסיס הגלגלים זהה פחות או יותר, אך המרצדס ארוכה יותר, ורחבה פחות.


תסתכלו בה, תראו את S קלאס. ה-C החדשה של מרצדס, מאחור

 

כאשר נפגוש בה לראשונה בחודש מרץ, על אדמת ניכר עדיין, תציע ה-C החדשה שלושה מנועי בנזין (200, 280, 350) וצמד גרסאות דיזל (200, ו-220). מעט מאוחר יותר יוצגו גם ה-180 בנזין, והדיזל 320 CDI, עם מנוע V6 והספק מרבי של 224 כ"ס. שאר המנועים יציעו מ-156 כ"ס עבור ה-180 העתידית, ועד 272 כ"ס עבור ה-350. כל המנועים ישודכו לתיבת שישה הילוכים, וה-350 תזכה כסטנדרט ל-7 ג'יטרוניק האוטומטית בעלת שבעה ההילוכים.

 

ה-C החדשה תשוק באירופה החל מחודש אפריל הקרוב. גרסת הסטיישן, העונה כאן לשם קומבי, תזכה לגרסה חדשה רק בחודש ספטמבר, עם הופעה ראשונית בתערוכת פרנקפורט הקרובה. באותו זמן פחות-או-יותר תוצג גם גרסת על מבטיחה, ה-C63 AMG. מנוע V8, 6.2 ליטר והספק מרבי של 450 כ"ס, יעשו לנתוני ההאצה של המכונית הזו רק טוב. ראו הוזהרתם.

 

אצלנו? כמובן

בשיחה עם ynet אמר מנכ"ל מרצדס ישראל, אבי צור, כי ה-C החדשה תנחת אצלנו לקראת חודשי הקיץ. בכוונתו להביא ארצה בשלב ראשון את ה-200, 230 ו-280 (האחרונה גם בגרסה ספורטיבית בעלת המראה הייחודי), וכן את ה-CDI. המחירים צפויים להיות גבוהים יותר מהדגמים המקבילים שמשווקים כעת. כמה יימכרו? עד עתה נמכרו כ-250 C קלאס בשוק הרכב הישראלי, והצפי הוא לשמור על רמה זו גם בעתיד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים