שתף קטע נבחר

שוק המכוניות 2006: מה קנינו?

בשנה החולפת רכש שוק הרכב הישראלי המון מכוניות של... נכון, מאזדה. אבל גם יונדאי וטויוטה. ציי הרכב הגדולים, כרגיל, הכתיבו את המגמה.

כמו בשנים האחרונות, סיכום סופי לשנת 2006 מראה כי מאזדה היא מותג הרכב מספר 1 בשוק הישראלי. יונדאי, כמו בשנה שעברה, מספר 2. טויוטה היא המותג השלישי ופורד הרביעי בפופולריות על הכביש המקומי. כך עולה מנתונים רשמיים שפרסם היום איגוד יבואני הרכב לישראל.

 

כמעט 150 אלף

148,808 מכוניות חדשות זכו לרישיון המתיר להן לעלות על הכביש בשנת 2006. זאת, תוך מגמת צמיחה קלה של אחוזים בודדים לעומת אשתקד, ולמרות חודשי המלחמה בצפון שעצרו כמעט לחלוטין את הרכישה הפרטית בארץ. ואם כבר רכישה פרטית, גם השנה הובהר כי ציי הרכב הגדולים, אלה הרוכשים מכוניות עבור חברות השכרה וליסינג תפעולי, נותנים את הטון בכל הנוגע לתוצאות הסופיות. לפי הערכות שונות, משקל ציי הרכב בסך רכישות הרכב הפרטי בישראל מגיע ליותר מ-60%, כאשר בקטגוריות מסוימות הוא עשוי לחלוף על-פני ה-75% מסך כלי הרכב החדשים.


מאזדה 3, מלכת הליסינג

 

גם בקטגוריות אחרות, כמו רכבי כביש-שטח, כלי רכב להובלת נוסעים וטנדרים, נרשמה בעיקר שמירה על המספרים המוכרים. 4,386 טנדרים ו-8,595 רכבי כביש-שטח נמכרו השנה, יחד עם 13,237 מסחריות סגורות אחרות. בכל הנוגע לארץ המוצא עולה כי למותגים יפניים יש שליטה מלאה על השוק, עם 42% מכלל כלי הרכב שנמכרים כאן. רק 27.1% מכלי הרכב החדשים מוצאם באירופה, 16% הגיעו מקוריאה, 2.8% מארה"ב ולא פחות מ-9% הגיעו משוק חדש יחסית, טורקיה, המעניקה פס ייצור למספר מותגים כמו פיאט, טויוטה, יונדאי ועוד.

 

אין לה מתחרות

בשנה שעברה הצהירו ביונדאי כי הם מעוניינים להגיע למקום הראשון, ולחלוף על-פני מאזדה. ובכן, בינתיים זה לא קרה. המותג היפני היה לנמכר ביותר בשוק הרכב המקומי, גם בשנה החולפת. מאזדה מסרה רק כמה מאות מכוניות פחות מב-2005, או 21,653 בסך הכל. בכך הקדימה את יונדאי שהעלתה 19,852 מכוניות חדשות על הכביש, ואת טויוטה שמסרה 19,221 מכוניות חדשות. למעשה, בין השלוש זו דווקא סוגרת הצמרת, שהראתה (שוב) צמיחה מרשימה. בשנה הבאה, אם תימשך המגמה הקבועה של השנים האחרונות, עשויה דווקא טויוטה להפוך למותג מספר 1 בישראל. אולי זה יקרה במקביל להפיכתה למותג הרכב הנמכר ביותר בעולם.


טויוטה עם קורולה. תהיה מספר 1 בשנה הבאה? 

 

גם המותג במקום הרביעי הראה צמיחה, אם כי קטנה יותר. פורד מסרה 12,350 מכוניות חדשות, והתנתקה משברולט שנשפה בעורפה בשנה החולפת. זו האחרונה הראתה צניחה של כמעט 3,000 כלי רכב לעומת אשתקד, 7,997 בסך הכל. שישית ממוקמת סובארו עם עליה קלה ו-7,419 מכוניות חדשות, קצת לפני מיצובישי ששיפרה באופן ניכר את הביצועים מ-2005, ועומדת על 7,264 מכוניות בסך הכל. פולקסווגן שמינית עם עליה לא פחות מרשימה 6,483 לעומת 4,838 אשתקד), רנו תשיעית עם ירידה של כ-1,000 מכוניות חדשות בשנה, ואילו סיטרואן עשירית עם ירידה של כמעט 10% לעומת 2005.

 

מי בשטח, מי ביוקרה

את קטגוריית רכב הכביש-שטח מובילה גם השנה טויוטה עם 2,071 יחידות חדשות, רובן לנד-קרוזר הפופולרי. אחריה ממוקמת יונדאי שמסרה בעיקר טוסון רך (1835), לפני דייהטסו שהצליחה עם הטריוס (996), סוזוקי עם הג'ימני-גרנד-ויטארה (732), וסובארו עם הפורסטר בעיקר (377). בתחום הטנדרים הובילה השנה איסוזו עם 1,331 מסירות של ה-D מקס הוותיק והמוחלף, כשהיא מקדימה את טויוטה (962) ומיצובישי (618).


יונדאי טוסון - בזכות המחיר 

 

ומה על מותגי היוקרה, עם מכוניות במאות אלפי שקלים, ולעיתים יותר ממיליון? ובכן, מרצדס היא לא רק הנמכרת ביותר, אלא גם רשמה גידול מרשים של כמעט 50% לעומת אשתקד - 1,538 מכוניות חדשות. ב.מ.וו שמרה על כוחה עם 867 מכוניות, ואילו אודי הציגה עליה נאה של כמעט 100 מכוניות - 772 בסך הכל. ביואיק האמריקנית הציגה קפיצה מרשימה בזכות הלוצרן - מ-520 מכוניות ל-845. אבל את הזינוק המרשים ביותר רשמה וולוו, אשר מסרה השנה 606 מכוניות חדשות, לעומת 392 בלבד אשתקד. ואיך אפשר בלי להזכיר את לקסוס, שהחלה פעילותה באזור מחצית השנה ומסרה בכל זאת 140 יחידות.

 

מי עוד חשוב לציין? פורשה מסרה גם השנה 32 מכוניות (31 בשנה שעברה), לא פחות מ-78 האמרים נמסרו השנה (46), ואילו קדילאק רשמה צניחה ניכרת של כמעט חצי, מ-105 מכוניות ל-63 בלבד. ואפרופו, תחת אותו גג של היבואן UMI שוכנת גם אופל, אולי המותג האומלל ביותר השנה. מי שפעם האמינה (ובצדק) כי תוכל להתחרות בפולקסווגן, רשמה במהלך כל השנה 184 מכוניות בלבד על רישוי חדש. גם ב-2005, שנת שפל קודמת, מדובר היה ב-531 מכוניות חדשות, פי שלושה. נראה כי אם לא יחול שינוי של ממש, יהיה דינו של המותג הגרמני הזה, כדינו של מותג UMI אחר, סאאב, אשר מסר השנה 21 מכוניות בלבד ולמעשה הופסק שיווקו כאן.


מרצדס. היוקרתית הכי נמכרת, ובפער ענק

 

ונסיים בהפתעה חיובית. זוכרים את סקודה, המותג ה"פחות נחשק" של פולקסווגן העולמית? מכוניות חדשות, השקעה ניכרת ובעיקר הצלחה בשוק המוניות התובעני, הביאו את סקודה לגידול מרשים של כ-70% לעומת אשתקד. מ-1079 מכוניות חדשות בכל 2005, ל-1,712 השנה. שאפו. מחמאות גדולות אף יותר מגיעות לדייהטסו. שימו לב למספרים. ב-2005 שווקו כאן 2,034 מכוניות חדשות של המותג היפני הקטן? השנה מדובר בלא פחות מ-5,118 מכוניות. צמיחה אדירה שהופכת את דייהטסו למותג ה-12 בדירוג הפופולריות בשוק המקומי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמעט 150 אלף. השוק הישראלי
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים