שתף קטע נבחר

ארה"ב: ינואר השחור של שלוש הגדולות

ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר הציגו בינואר את נתח השוק המשותף הקטן בתולדותיהן - רק 50.5% מהשוק האמריקני. פורד נפלה ב-20%, ג'נרל מוטורס ב-17%

שנת 2007 נפתחה באקורד צורם עבור יצרניות הרכב האמריקניות. שתיים משלוש הגדולות - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - הציגו ירידה גדולה במכירות ואיבדו נתח נכבד מהקהל האמריקני. למעשה, לראשונה מאז שוחרר הסוס מהעגלה, עומד נתח השוק של היצרניות המקומיות על 50.5%, והדרך להפוך למיעוט בארצן קצרה מתמיד. היצרניות הזרות, בראשות טויוטה, הונדה וניסאן, מחזיקות ב-49.5% הנותרים של השוק.

 

 

לפי נתוני המכירות, כפי שפורסמו על-ידי ה"אוטומוטיב ניוז", ג'נרל מוטורס ירדה ב-3.2% לנתח שוק של 22.2% בחודש ינואר לעומת התקופה המקבילה ב-2006. פורד איבדה 2.6% ל-14% ואילו קרייזלר מאזנת קלות את התמונה עם עלייה של 0.7% ל-14.3%. בכך עברה קרייזלר את פורד והפכה בינואר לשנייה בגודלה באמריקה מבין היצרניות המקומיות.

ג'נרל מוטורס איבדה יותר מ-16% מהמכירות שלה בינואר

 

עוד מראים הנתונים כי בהשוואת החודש הראשון עם ינואר 2006, מתגלה ירידה של 19.6% במכירות פורד, ו-16.7% במכירות GM. קרייזלר רושמת צמיחה של 0.5% (843 מכוניות בלבד), מה שלא הפריע לבכיריה לחגוג את ההישג. אל מול שתי המתחרות, כנראה שגם זה לא רע.

 

ומה עם היצרניות הזרות?

כמו בחודשים רבים בשנים האחרונות, את נקודת האור של השוק האמריקני מספקות דווקא היצרניות הזרות. טויוטה למשל, צמחה ב-9.5% לעומת שנה שעברה. מייד אחריה נמצאת ניסאן, עם גידול של 8.9%, ואילו הונדה גדלה ב-2.4%. את הצמיחה הגדולה ביותר מציגה בינואר מרצדס (36.8%), וגם מזראטי, מיצובישי וקאיה יכולות להתגאות בזינוק של בין 18 ל-25%.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס. צמחה ב-36%
מרצדס. צמחה ב-36%
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים