שתף קטע נבחר
צילום: טל זהר

קאוואסאקי ZZR1400 - מאד מהיר

האופנוע הסדרתי המהיר בעולם, מתוצרת קאווסאקי, הגיע אלינו לביקור. רכבנו עליו בעדינות, ממש בעדינות. היה תענוג גדול

אופנוע הספורט המהיר בעולם כיום, קאוואסאקי ZZR1400 כפי שקוראים לו היפנים, או זה שחלק מכם מכיר דווקא כ-ZX14, החל את דרכו הפסיכוטית בדגם ה-ZX10. ותראו מה זה, גם האב המייסד ב-1987 היה המהיר בעולם. מי שקדם לו היה אופנוע בשם GPz1100. ולא תאמינו, אבל גם הוא היה המהיר מכולם בזמנו. נכון, לקאוואסאקי יש קטע כזה עם מהירות מרבית. ומי אנחנו שנתלונן.


קוואסאקי ZZR1400 (צילומים: טל זהר)

 

מדובר באופנוע גדול שגם נראה ככה. ארוך ונמוך, רחב באזור המנוע ומכוסה פיירינג ענק, שמעלים יחד עם הכנף הקדמית לפחות חצי גלגל קדמי. עיצוב? רואים שמהנדסי קאוואסאקי בילו במנהרת רוח: צלעות, חריצים כנפונים, אפילו ספויילר נפרד לזרוע האחורית והגלגל השמן שנעול בה. לא במקרה נראית המפלצת הזו כמו צוללת גרעינית. היא גם צבועה ככה.

 

בהתאם לגודל, תנוחת הרכיבה מרווחת ונוחה מאד הן לרוכב והן למורכב. ואם שאלתם אז כן, יש לו באזור הכידון ולוח המחוונים את כל מה שצריך. אתם לא מתארים לעצמכם שנבזבז כאן זמן על תהיות קטנוניות בנוגע לצבע מד הסל"ד, כשיש לנו את האופנוע הכי מהיר בעולם בין הרגליים. לא ככה?

 

אז הנה. בסך הכל, האופנוע הזה דווקא ידידותי לפני שמקפיצים לו את המתג ל-On. בסל"ד נמוך מרגיש המנוע כמו "ליטר" בריא מהדור הישן. יחד עם מצמד הידראולי והיגוי נוח, 215 הק"ג של האופנוע הזה נעלמים די בקלות. אתם יכולים לקרוא לו שימושי, והוא לא יקרע לכם ת'תחת.


 

ואז פתאום בא לכם לעבור 6,000 סל"ד. ה-ZZR1400 עולה במקרה כזה על גל הספק פסיכי, שלא עוצר עד הקו האדום. מסוג גלי הכוח ששולחים גלגל קדמי לאוויר בהילוך ראשון גם אם ממש לא התכוונתם, או מפרפרים את האחורי על כביש רטוב תוך שבריר שנייה גם בשני ושלישי. ואז אתה לא מבין איך רוכבי מוטו-GP מצליחים להישאר בחיים על כלי עם עוד 40 כ"ס, פחות 70 קילו, וגם קצר וצר בהרבה.

 

200 כ"ס זה לא צחוק 

תוסיפו להם מערכת הזרקה שקצת בועטת בזמן מעבר ממצערת סגורה לפתוחה. תוסיפו היגוי שהוא אמנם טוב וקל יחסית, אבל גם קצת מתנגד להשכבה מזווית מסוימת. זרקו פנימה גם מתלים קצת קופצניים על כבישים לא מושלמים. עכשיו תערבבו טוב-טוב ותקבלו אופנוע שרוצה שירכבו עליו קצת אחרת.

 

אמרנו כבר שהוא לא אופנוע ספורט? אז לא תופתעו לגלות שאי אפשר לרכב עליו ככה. הוא ארוך וכבד, בועט וקופץ חזרה על המתלים אחרי פקודת הגוי מהירה, בורח מדי פעם מהקו אם לא דייקת בכמות הגז, וזה אומר שצריך להתאים את הסגנון: "להשחיל" אותו אל הפניה רגוע ובלי לחץ, ולבנות על התאוצה הבליסטית ביציאה.


 

אנחנו גם חושבים שבאופנוע עם פוטנציאל כזה - שעולה גם משהו כמו 140 אלף שקל - אין סיבה שלא תהיה מערכת מתלים טובה יותר. שלא נצטרך לנסות ולפתור בעיות שלא קיימות באופנועים מקבילים, אפילו זולים ובסיסיים בהרבה.

 

מצד שני במהירות-על, הכל מתיישב לאופנוע הזה במקום. התנועה רציפה יותר ופועלים עליו מספיק עומסים שמרסנים איכשהו את המתלים. נגיד שהיינו רוכבים 180 קמ"ש או אפילו יותר, ברור לנו לגמרי שלא הייתה לו בעיה להתמודד עם כל פניה שהיינו מציבים לפניו. והכי חשוב, עדיין יש לו פוטנציאל של עוד 100-80 קמ"ש ביציאה מאותה פניה. זה אם היינו עושים את זה.

 

בישורת למשל, טווח המהירות שלו עשוי לנוע בין 280 ל-300 קמ"ש. הסל"ד יתייצב על משהו כמו 10,500 בערך, וזו המהירות המחושבת במקרה כזה. אגב, האופנוע מוגבל אלקטרונית ל-300 קמ"ש אמיתיים. כמובן שלא בדקנו זאת על הכביש, אלא הסתמכנו רק על דיווחי היצרן.

 

עוד שנייה אתה שם

מי צריך כזה? שאלה טובה, אבל כמובן שלא רלוונטית. התשובה האמיתית והכי רצינית שאפשר לתת לשאלה כזו תהיה - "מי שרוצה". אפשר לרכב על האופנוע הזה בכל מקום והוא יהיה לא רע בכלל. אפשר בעיר, אפשר בכבישים מפותלים וטכניים. כל עוד יודעים עם מי יש לנו כאן עסק. 200 כ"ס, אחרי הכל, לא הולכים ברגל. וזו בערך כל התשובה לשאלה הראשונה. מי שרוצה. 


קוואסאקי ZZR1400

קוואסאקי ZZR1400
שם יצרן ודגם קוואסאקי ZZR1400
מנוע 4 צילינדרים רוחבי, קירור מים
הילוכים שישה
נפח 1,352 סמ"ק
הספק מרבי 200 כ"ס ב-13,500 סל"ד
אורך 217 ס"מ
גובה מושב 80 ס"מ
בסיס גלגלים 146 ס"מ
משקל 215 ק"ג
מיכל דלק 22 ליטר
צמיג קדמי 120/70-17
צמיג אחורי 190/50-17
מחיר 136,985 שקל

 

הכותב הוא רוכב המבחן של מגזין האופנועים פול גז

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בבקשה: האופנוע המהיר בעולם
צילום: טל זהר
אם זה מה שמעניין אתכם
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים