מוציאים את המקסימום מהפרסומת
הפרסומת של yes למכשיר ה-max מספקת בידור, מספרת סיפור וגם מצליחה להמחיש את יתרונות המכשיר. והכל בלי לחן של צביקה פיק. מצוין
פרסום שמספק גם בידור מצליח למשוך את תשומת הלב ממי שמשתדל להתעלם מפרסומות. יחד עם זאת, קשה מאוד ליצור פרסומת בת 30 שניות, שתצליח לבדר, לרתק ולספר סיפור - וגם להעביר את המסר הפרסומי כך שיגרום לשינוי אצל קהל המטרה בתפיסה, במודעות או בהתנהגות.
כתוצאה מהקושי לשלב בין בידור למסר פרסומי, אנו רואים פרסומות רבות שהן מאוד יצירתיות ומהנות ולכן זוכות לפופולריות רבה בקרב הנחשפים להן, אך מצד שני הן אינן מוסיפות הרבה לתפיסת המותג המפורסם, לזכירות של המסר או להתנהגות המצופה מקהל המטרה.
על הקו העדין שבין "חוויה קולנועית גדולה מהחיים" לבין "פרסומת שמוציאה את המקסימום מהצופים" עומד סרט הפרסומת המרשים ביותר של "יס מקסימום". הסרט, שמקדם את המכשיר "yes Max", מבוסס על הסרט ההוליוודי גלדיאטור ופותח בסצנה סוערת ואלימה שבה הגלדיאטור נלחם בזירת הקולוסאום.

מתוך הפרסומת. "אני לא שר עוד פעם"
לפתע, בשיא האירועים, עשירית השנייה לפני שהגלדיאטור עורף את ראשו של יריבו, עוצר ה"קיסר" בסרט את הגלדיאטור כי "התינוק של קפלן בוכה". התינוק של קפלן הוא כמובן התינוק של לקוחות yes הצופים בסרט בבית. הגלדיאטור (למרות מחאותיו הנמרצות "אני לא שר עוד פעם") ושאר המשתתפים בסרט ההוליוודי שרים שיר-ערש לתינוק עד שהוא נרדם ואפשר להמשיך להילחם (ולערוף את ראשו של המתחרה).
אין ספק שסרט הפרסומת הזה מספק קודם כל בידור, כזה שממלא את ההבטחה של המותג yes ל"חוויה קולנועית גדולה מהחיים". בנוסף לכך הוא מצליח לשלב בין האלימות והקצב הסוחף של הסרט "גלדיאטור" לסדרת סרטי הפרסומת על בסיס ה"מחזמר" שנעשו בשנים האחרונות ל-yes, ובכך הוא מצליח לשמור על הקו הפרסומי של המותג ומוכיח שאפשר גם בלי לחן של צביקה פיק (אבל כנראה רק בגלל שפיק לא כתב שירי ערש).
עכשיו הגענו לקשר בין הסרט למוצר אותו הוא מפרסם, דהיינו המקליט הדיגיטלי yes Max. לאחר צפייה שנייה ושלישית ברור (לי) שהסרט ממחיש לנו את התכונה של המכשיר, המאפשרת לבעליו לעצור באמצע סרט שמשודר באותו הרגע בטלוויזיה, להרדים את התינוק שהתעורר בדיוק בקטע הכי מותח של הסרט (תכונה שתינוקות מתוכנתים אליה בברירת מחדל שלהם) ולחזור בדיוק לאותה הנקודה המותחת, בלי להפסיד שנייה.
הקריינות, לעומת זאת, במקום לחזק ולתאר את התכונה שבה התמקד הסרט, מדברת על "מקסימום סרטים, מקסימום סדרות, מקסימום ספורט" ומכשיר ש"ישנה את חווית הצפייה שלך". בסופו של דבר הצופה נשאר לדעתי עם החוויה והרבה פחות עם המסר. אפשר היה להוציא הרבה יותר מהפרסומת הנהדרת הזו.
פרסומת ל-yes max. משרד הפרסום: מקאן אריקסון
הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ולפרסום