שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חשיפה ראשונה - מאזדה 2

    רגע לפני שמאזדה מרימה את הכיסוי מעל אחת המכוניות המסקרנות שלה בתקופה הקרובה - כולל בשוק המקומי שלנו - פגשנו אותו מקרוב. התמונות לפניכם

    תערוכת ז'נבה עדיין לא נפתחה, עובדים עדיין מותחים יריעות ומציבים תאורה, אבל אנחנו כבר שם. ובין היתר פוגשים לראשונה פנים אל חרטום במאזדה 2 החדשה, שתושק מחר ברוב רעש וצפיפות כלי תקשורת. מדובר אחרי הכל במכונית חשובה לא רק עבור מאזדה היפנית, אלא גם עבור פורד, בעלת הבית. המכונית שבתמונות כאן היא למעשה סנונית ראשונה בדרך לביסוס דגמי הסופר-מיני בקונצרן הענק, לבית יפני. בדיוק ההיפך מהמצב כיום.


     

    הדור החדש של ה-2, שני במספר, תוכנן מתחילתו ועד סופו על-ידי מאזדה, כולל פלטפורמה חדשה אותה נמצא גם מתחת למרכב הפיאסטה הבאה. בניגוד לדגם הקודם, שהצטיין בשמרנות ועיצוב דומה מדי לדמיו המנוחה (המשעממת בפני עצמה), הדור החדש של ה-2 נראה במבט קרוב נועז ומעניין בהרבה. העיצוב דינמי ואטרקטיבי יותר, עם שלל קימורים אלגנטיים למרכב. שימו לב לתמונות הראשונות, שצולמו היום (ב'), לפני כשעה בלבד (14:00 שעון שוויץ) בדוכן של מאזדה.

     

    בשלב זה אין לנו עדיין פרטים טכניים על המכונית, שתיחשף באופן רשמי רק מחר. עם זאת אנחנו יודעים לספר לכם כי ה-2 תגיע לישראל לקראת ספטמבר הקרוב, ותנסה לזנב ביונדאי גטס, מלכת המכירות בקטגוריה. כך לפחות נותנים להבין אנשי מאזדה בשיחות שלא לציטוט. עם זאת, נראה כי מחירה של ה-2 עשוי להקשות על דלק מוטורס, היבואנית, בדרך לתהילה: היפאנית הקטנה צפויה להיות יקרה מגרסאות הבסיס של הגטס.


     

    המשמעות היא כי כך היא עשויה להתקשות - ואולי אף להכשל - בדרך לחדור לקבוצה 1 לצורך חישוב שווי שימוש ברכב צמוד. זאת, גם אם לוקחים בחשבון את הרחבתה של האחרונה, במסגרת הרפורמה המתוכננת של רשות המסים. אם תהיה דלת קבוצה 1 סגורה בפני ה-2, תידרש זו האחרונה להתמקד בשוק הפרטי - שאינו נלהב לרכוש סופר-מיני. נתוני המכירות יהיו בהתאם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מאזדה 2 - מאד ירוקה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים