שתף קטע נבחר

רנו טווינגו - עדיין חמודה

בתערוכת ז'נבה מככבת השנה מכונית קטנה למדי, אבל עם חשיבות רבה - הטווינגו החדשה של רנו. האם ימשיך גם הדור השני בדרך המקורית?

14 שנה בדיוק אחרי שנחשפה רנו טווינגו המקורית, תוך שהיא מייצרת מהפכה של ממש בקטגוריית מכוניות המיני באירופה, הגיעה העת להציג יורשת. הרבה ציפיות, שמועות, דחיות ועיכובים ליוו את השקת הטווינגו החדשה, זו שלמרות מידותיה הצנועות (יחסית) ומחירה הנמוך (שוב יחסית), צפויה להיות חשובה מאד עבור רנו.

 

כדאי לזכור כי מדובר בחלק חשוב בתוכנית "מחוייבות 2009" שהציג לפני כשנתיים נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, במסגרתה התחייבה היצרנית להגדיל את נפח המכירות ב-800 אלף יחידות עד 2009. אגב, הטווינגו הראשונה מכרה יותר מ-2.4 מיליון יחידות במהלך חייה הארוכים.


חיכינו 14 שנה. רנו טווינגו החדשה (צילום: רועי צוקרמן)

 

מפגש ראשון עם המכונית בדוכן רנו בז'נבה, מגלה כי ההמתנה הארוכה והציפייה הנרגשת דווקא לא ממש היטיבו עם המכונית – והקטנה התקבלה כאן מלווה בנימה קלה של אכזבה. אכן, היא חמודה ומקורית - במיוחד מבפנים - אבל מבחוץ ניכר דמיון רב לסיטרואן C2 ופורד קא, בניגוד לטווינגו הקודמת שנהנתה מעיצוב ייחודי.

 

דמיון קל ניכר גם לדור הראשון של הטווינגו, במיוחד בחלק האחורי המעט משופע. מלפנים ישנו סרח עודף גדול משמעותית מבעבר, פועל יוצא של צורך לשפר את הבטיחות הפאסיבית - תחום בו הטווינגו הקודמת לא הצטיינה. כניסה לתא הנוסעים מגלה כי החלל נותר מרווח, עם שפע מקום לארבעה נוסעים ואפשרות להגדיל את המרווח לרגלי הנוסעים מאחור על-ידי הסטת המושבים לאחור. לראשונה אפשר להסיט כל מושב אחורי בנפרד, ולא את הספסל בשלמותו - מה שמאפשר להציע יותר מקום למטען והתאמה טובה לנוסעים.

 

הטווינגו החדשה גדולה באופן ניכר מקודמתה – לא פחות מ-17 ס"מ נוספו לממד האורך, וזה כמובן עשוי לפגום ביכולתה להידחק לכל מקום חנייה. עם זאת, בסיס הגלגלים כמעט לא השתנה (237 לעומת 235 ס"מ בעבר), וכך גם הרוחב - 165 ס"מ לעומת 163 בעבר. וזה אומר שעדיין מדובר במכונית קטנה, שתסתדר מצוין ברחובות העיר. ממד הגובה צמח בחמישה ס"מ ל-147, לטובת שיפור מרווח הראש. אולם, למרות הצמיחה בממדים, ספק אם הטווינגו החדשה מרווחת יותר מקודמתה, אולי אף להיפך. ניסיונות ישיבה שערכנו בה והשוואה למכונית המוחלפת, לאו דווקא החמיאו לחדשה.


ואיפה נשים את מקלות הגולף? (צילום: רועי צוקרמן)

 

תחום שבו ניכר שיפור עצום הוא באיכות. הטווינגו החדשה מציגה תא נוסעים מרשים מאד, שלא רק מעוצב באופן מסוגנן אלא גם מורכב כמו שצריך. המתגים והפקדים השונים, חלקם מוכרים מהמגאן ומהקליאו, איכותיים בהרבה מבעבר. הדבר היחיד שחסר הוא הצבעוניות המרעננת שאפיינה את הדגם הקודם. חבל.

 

גם חזקה יותר

מעבר לכך, היא גם חזקה משמעותית: בנוסף למנועי 60 או 75 כ"ס (1.2 ליטר), יש כעת גם יחידה מוגדשת עם 100 כ"ס. חשוב הרבה יותר - לפחות באירופה - הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל עם הספק מרבי של 65 כ"ס. בכולם משולבות תיבות הילוכים ידניות או רובוטיות - בשני המקרים עם חמישה הילוכים. ברנו מבטיחים כי היחידה ה"אוטומטית" תהיה טובה מכפי שהכרנו בעבר, והיבואן המקומי בהחלט מצפה לכך.


יותר איכות, פחות צבעוניות (צילום: רועי צוקרמן)

 

מלבד כל זאת, ברנו מציידים את הטווינגו גם בשלל גאדג'טים, כמו מערכת שמע עם חיבור לנגן MP3, בקרת שיוט, אורות ומגבים אוטומטיים, ואפילו קופסה לאחסון איפור או לארגון חפצים.

 

אוקיי, ומה עם ישראל?

אילן טל, סמנכ"ל השיווק בחברת קרסו, מסר ל-ynet כי היבואנית שוקלת בחיוב את שיווקה של הטווינגו בישראל. למרות שהקטנטנה תחל את דרכה באירופה ביוני הקרוב, מחוץ לאירופה יחל השיווק רק בינואר 2008. עד אז ישקלו בקרסו את כדאיות הייבוא, ולדעתם במחיר הנכון ועם תיבה רובוטית ראויה, יש לכך סיכוי טוב. אנחנו בהחלט מקווים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו טווינגו
צילום: רועי צוקרמן
לאן נעלמה הייחודיות?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים