שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הונדה CR-V - יורד לכביש, עולה במחיר

    הונדה הפכה את רכב הכביש-שטח שלה למהודר ומעודן מקודמו, ובעיקר מכוון לכביש בלבד. האם זה מצדיק תג-מחיר יומרני?

    באמצע שנות התשעים, 95' ליתר דיוק, הייתה הונדה מהראשונות לגלות את תחום הכמו-שטח. מעט אחרי טויוטה עם הראב 4 הציגה אף היא רכב שנראה "שטח", אך בנוי לגמרי "כביש". שתי החברות האלה הבינו כבר אז את מה שהיום ברור לכולם - הלקוחות רוצים בעיקר פוזה, והרבה פחות יכולת. ובמקרה כזה, למה להעניש אותם עם רכבי שטח גדולים, מסורבלים, פחות נוחים ובטוחים?

     

    אפשר לנהל דיון פילוסופי מעמיק מדוע הז'אנר הרך לא הצליח בארץ, ובעיקר נכנס לתרדמת עמוקה במשך שנים ארוכות. האם בגלל שהישראלים הקשוחים מעדיפים את הדבר האמיתי, או בגלל תקנות מס מפלות לטובה. מה שברור הוא, שיונדאי טוסון הראה בשנים האחרונות שעם מחיר טוב וחבילה מושכת, אפשר בהחלט למכור כאן דגמים כאלה.


     

    והונדה? תריסר שנים לאחר חשיפת ה-CR-V המקורי, היא משיקה דור שלישי. אלא שמייד מתעורר תשאלה חשובה, הנוגעת להצהרתם כי הדור החדש מכוון "יותר לכביש". הרי עוד בתחילת הדרך, לא היו לו יומרות שטח, אז מה בדיוק השתנה? או שמא יש כאן ריח של ניסיון טיפוס על עגלת הקרוס-אובר הפופולרית?

     

    ואיך הוא נראה

    כי אולי הם מתכוונים לעיצוב? כשראינו אותו לראשונה, לא הבנו מה הונדה רוצה ולמה היא עוללה זאת ל-CR-V. בפגישה פנים אל פנים הוא נראה הרבה יותר משכנע. החרטום אמנם עמוס מדי, אבל הדופן עם החלון האחורי המשתפל יוצרת תחושה מרשימה, וכך גם הישבן המהודק. ההונדה אכן נראה מודרני, מרשים ויוקרתי משמעותית מהדגם היוצא. וכן, הוא כמובן נראה "פחות שטח", ונוטש סממן חד-משמעי בדמות גלגל חליפי על הדלת האחורית. אגב, גלגל זה הוא אחת הסיבות לכך שהדגם החדש קצר ב-10 ס"מ, למרות שהוא נראה גדול יותר. מעניין שגם בסיס הגלגלים קצר בס"מ, ואילו המרכב נמוך בשלושה ורחב בשלושה וחצי ס"מ מבעבר.

     

    אבל הקפיצה הגדולה נרשמת דווקא בתא הנוסעים, היוקרתי ומהודר במיוחד, ובעיקר בגרסה היקרה הכוללת עור איכותי וגג מפוצל מזכוכית. בכלל, יש כאן ניצול מעולה של מקום ועבודה מצוינת של עיצוב. כרגיל ב-CR-V (ובשאר דגמים המבוססים על סיוויק), הונדה מחפשת פתרונות יצירתיים עבור בורר הילוכים ובלם חניה. כאן נראה זה האחרון כמו בורר אוטומטי, בעוד בורר ההילוכים ניצב גבוה בקונסולה. נחמד.

     

    כרגיל בהונדה, הנדסת האנוש טובה. אלא שתפעול מחשב הדרך אינו נוח ואילו המחוונים שבוהקים גם ביום עשויים להשכיח להדליק אורות בלילה. ויש לנו הערה נוספת: החזרת בקרת היציבות לפעולה (ביטול הניתוק) דורשת לחיצה ארוכה מדי - זו פעולה המתקשרת בדרך כלל לניתוק דווקא, ועשוי לבלבל.  


     

    תנוחת הנהיגה נוחה למדי, ונעזרת בתפעול חשמלי יעיל. מאחור יש מרחב הולם ושפע אפשרויות כיוון למושבים ולשינוי נפח תא המטען. אולי בגלל השינוי בייעוד, החליף מדף אמצעי שמאפשר חלוקת תא המטען לקומות את שולחן הפיקניק.  

     

    ועכשיו נוסעים 

    לאור המראה המגודל, נראה השידוך למנוע 2.0 ליטר קצת מאכזב, גם אם מדובר ביחידת כוח חדשה. אלא שהמנוע עושה עבודה טובה מאד, והשילוב בינו לתיבה פשוט טוב. ה-CRV אמנם אינו מהיר במיוחד, אבל נראה כי אין לו חסר בכוח או מומנט. פעולת התיבה נינוחה, המנוע שקט למדי, אבל לא ממש מובן לנו כיצד ברכב כה יקר, לא כוללת התיבה גם תפעול ידני. צריכת הדלק נעה בין 9 ל-7 ק"מ ליטר.


     

    למרות שהיפנים מייעדים אותו לכביש, קשה לומר שיש כאן איכויות ניהוג טובות בהרבה מהדגם הקודם. ה-CRV בפירוש אינו מסוגל להעניק תגובות חדות והחלטיות כמכונית פרטית, הגם שהוא מספק יכולת סבירה ביחס לרכב גבוה יחסית. יש כאן ללא ספק התנהגות אופיינית למכונית הנעה קדמית, למרות ההנעה הכפולה. מעבר הכוח לאחור איטי יחסית, ומוגבל מעשית. עידון מכללי השלדה מעניק תחושה נינוחה למדי, אם כי נוחות הנסיעה בכביש משובש אינה טובה במיוחד.

     

    שטח? בהתאם להמלצות הונדה, הגביחלו עצמכם לשבילים מהודקים ומהירות נמוכה. גם הדגם הקודם לא היה מכונית ארלי, ואילו זה הנוכחי עוד רגוע ורך ממנו. מעבר כוח לאחור? גם בתנאים כאלה הוא איטי יחסית, ומגביל מדי.

     

    סיכום

    האם ה-CR-V החדש אכן הפך לרכב כביש-שטח עם יכולת כביש טובה מאי פעם? האם הוא מביא את קטגוריית הקרוס-אובר לנישת הפנאי או שמא הוא לא יותר מתרגיל יומרני? שאלות חשובות וטובות, אך כאלה שהולכות מעט לאיבוד בהתחשב בתג המחיר.

     

    "החל מ-239,000 שקל" לגרסה פשוטה, שחסרה אפילו כיסוי תא מטען, ועד 279,000 שקל, בגרסה שנבחנה. זה לא רק מחיר יקר שמרחיק אותו מכל רכב הפנאי המוכרים, זה גם מחיר שמקרב אותו באופן לא מובן לדגמים גדולים בעלי שבעה מקומות ישיבה. אז כן, הוא אכן נותן תחושה של רכב גדול וכן, הוא מרגיש יוקרתי ממרבית מתחריו ומציע איכות גבוהה מקודמו.

     

    אבל אין מנוס מלקבוע כי הפרמיה שהונדה גובה על כך מוגזמת מאד - בעיקר בהתחשב במנוע 2.0 ליטר בלבד. נישה חדשה? לא ממש. איכות שלא הכרנו? לא בדיוק. אז למה כל-כך יקר? כי המחיר שדורש היצרן כנראה גבוה מדי. במקרה כזה, נראה לנו שנכון יעשה הנהג המקומי אם יחשוב על אלטרנטיבות זולות בהרבה.


    הונדה CR-V

    הונדה CR-V
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,991 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד
    מומנט מרבי 19.4 קג"מ ב-4,200 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית, חמישה הילוכים
    מרכב חמש דלתות, האצ'בק
    אורך 453 ס"מ
    רוחב 180.5 ס"מ
    גובה 182 ס"מ
    בסיס גלגלים 262 ס"מ
    משקל 1,533 ק"ג
    נפח תא מטען 524 ליטר
    100-0 קמ"ש 12.2 שניות
    מהירות מרבית 177 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.2 ק"מ לליטר
    מחיר 285,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/4/4 לפי EuroNCAP


    פורסם לראשונה 14/04/2007 21:24

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נראה מרשים יותר
    מרווח יותר
    יוקרתי יותר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים