שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    הלילה: גשר המיתרים הונף בכניסה לירושלים
    מומחים מהארץ ומחו"ל החלו הלילה בהנפת גשר המיתרים, שנועד להקל בעומסי התנועה בצומת הכניסה לירושלים ולאפשר את מעבר הרכבת הקלה. בניית הגשר, שאורכו כ-360 מטרים וגובהו כשישה מטרים, תימשך בחודשים הקרובים, בעלות של כ-220 מיליון שקלים. מנכ"ל העירייה: "הגשר יהיה מונומנט בסדר גודל של מגדל אייפל"

    הלילה (יום ה') החלה הנפת גשר המיתרים לרכת הקלה בכניסה לירושלים. זה גשר ראשון מסוגו בעולם, שכן זו הפעם הראשונה שרכבת קלה תעבור על גשר בסיבוב. התנועה בצומת צומצמה מחצות ועד חמש בבוקר, כך שבמקום ארבעה נתיבים דו-סיטריים, נסעו הבאים לירושלים והיוצאים ממנה בשני נתיבים בלבד.

     

    הגשר, שתוכנן על ידי האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלאטרווה, יעמוד לפי התכנון על תילו כבר בראש השנה הבאה וישולב בו גם נתיב להולכי רגל. במהלך הלילה, הונף והוצב מעל הצומת בכניסה לעיר החלק הראשון מבין שמונת חלקיו של הגשר, שמשקלו הכולל 370 טון.


    ההכנות להנפת הגשר (צילום: ששון תירם)

      

    בפעולה ההנדסית המורכבת משתתפים מאות מומחים ועובדים מהארץ ומחו"ל, שיציבו במהלך כ- 40 לילות בחודשים הקרובים את חלקי הפלדה שיצרו יחדיו את הגשר. יחיאל לביא, מנכ"ל החברה לפיתוח ירושלים "מוריה", שנבחרה לנהל את הפרוייקט, אמר כי "הגשר הזה הוא מתנת הבירה לתושביה, לרגל חגיגות 40 שנה לאיחודה של ירושלים".

     

    אורכו של הגשר, שנבנה מ- 4,300 טונות פלדה מיוחדת ומאבן וזכוכית, כ-360 מטרים וגובהו כשישה מטרים. התורן שיישא אותו יתנשא לגובה של 118 מטרים ויימתחו ממנו 66 מיתרי פלדה להחזקת הגשר. עלותו הכוללת נאמדת בכ-220 מיליון שקלים מכספי עיריית ירושלים והממשלה.


    ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הלילה ליד הגשר  (צילום: ששון תירם)

     

    גשר המיתרים תוכנן על-ידי קלאטרווה באופן זה, מאחר שעומסי התנועה בצומת ההומה בכניסה לעיר חייבו את מתכנני תוואי הרכבת הקלה למצוא פתרון חלופי למעבר חופשי של הרכבת הקלה במקום. בניית תשתיות הרכבת הקלה בעיר עתידה להסתיים בשנת 2009.

     

    "מונומנט בסדר גודל של מגדל אייפל"

    "צומת הכניסה לירושלים הוא אחד הצמתים העמוסים ביותר בארץ", אמר ל-ynet ראש מנהל אב לתחבורה, נדב מרוז. "בתחילה חשבנו על הקמת מנהרה בצומת, אך הגענו למסקנה שזה לא אפשרי. מה גם, שמנהרות הופכות למטרד ולמקום של הומלסים וגרפיטי. הגשר ייתן פתרון לרכבת הקלה וגם יהווה מונומנט לעיר", הוסיף.

     

    מנכ"ל עיריית ירושלים, איתן מאיר, האחראי על פרוייקט הרכבת הקלה, סיפר ל-ynet כי "חלקי הגשר מובאים ארצה מאיטליה, דרך הים והיבשה. הגשר יהיה מונומנט בסדר גודל של מגדל אייפל. הגשר ופרוייקט הרכבת הקלה בכלל מביאים בשורה חדשה לירושלים".

     

    בהתייחסו לטענות של תושבי ירושלים על המטרד שגורמות העבודות בעיר, אמר מאיר כי "אני לא יודע איך מפתחים עיר על הנייר. אני מעריך את הסבלנות של תושבי ירושלים ובטוח שבסוף כולם ירוויחו מהפרוייקט".

     

    מנכ"ל חברת כור מתכות, דוד גוזלן, האחראית על עבודות המתכת ומסייעת בהקמת הגשר, אמר כי "הגשר הזה הוא כחול-לבן ונותן כבוד גדול מאוד לתעשייה בארץ". לדבריו, "המורכבות הטכנולוגית שלו רבה מאוד ולמרות זאת הצלחנו להתחרות עם חברות שונות בעולם. הפלדה של הגשר עברה את כל הבדיקות האפשריות כדי שתהיה מתאימה לירושלים ולטמפרטורות הנמוכות שלה בחורף". 

    פורסם לראשונה 11/04/2007 23:24

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עבודות ההקמה
    צילום: ששון תירם
    באדיבות סטודיו סנטיאגו קלאטרווה
    התוצאה הסופית, לפי התכנון
    באדיבות סטודיו סנטיאגו קלאטרווה
    מומלצים