שתף קטע נבחר
 

היכונו - מכוניות המירוץ יעברו לדלק ירקות

לא יאמן: הפדרציה הבינלאומית למכוניות הודיעה כי החל ב-2009 תעבור אליפות מכוניות הסאלון לדלק ירקות ידידותי יותר לסביבה

מכוניות המירוץ מצמצמות זיהום - ועוברות לדלק ירקות. הפדרציה הבינלאומית למכוניות (FIA) הודיעה כי החל בעונת 2009 יעברו מכוניות המירוץ של ה-WTCC (אליפות העולם למכוניות סאלון) לשימוש בדלק ירקות - ביו-אתנול. חשוב לציין כי לא מדובר כאן באליפות זניחה, אלא באחת מקטגוריות המירוץ הבכירות באירופה. ביו-אתנול הוא דלק המבוסס על גידולי ירקות (תירס, חיטה וכדומה), ושתהליך הכנתו והשימוש בו מזהמים את הסביבה פחות מהכנה ושימוש בבנזין.

 

בהודעה שפרסם ה-FIA נמסר כי הכוונה היא להעביר את הליגה כולה מבנזין ודיזל, לדלק ירקות ידידותי לסביבה. המהלך יכנס לתוקפו כרשות בעונת 2008, ושנה לאחר מכן, ב-2009, יחויבו כל היצרניות להשתמש בדלק הידידותי-יותר במכוניותיהן. לפי הערכות, חלק מהיצרניות יעשו שימוש בדלק ירקות כבר בעונה הקרובה. ראשונה להביע בכך עניין רציני היא וולוו, השוקלת בימים אלה אם להיכנס לתחרות עם ה-S60 מתודלקת בביו-אתנול.


מכוניות הסאלון על המסלול. ב-2009 עם דלק ירקות

 

"עם הקשר הברור בין מכוניות המירוץ למקבילותיהן הסדרתיות, אנחנו מאמינים שה-WTCC היא הפלטפורמה ההגיונית להעלאת מודעות ציבורית לדלקים ירוקים", כך אומר ג'ק בחר, יו"ר ומנכ"ל KSO, מארגנת התחרות. "דלקים חלופיים ישחקו תפקיד משמעותי בעתיד הספורט המוטורי, והמטרה שלנו היא להיות בחזית הטכנולוגיה הזו".

 

מה-FIA נמסר כי יצרניות הרכב ומארגני המירוץ ישתפו פעולה במטרה לחקור את דלק הירקות, ולנסות ולמצוא את הסוג האופטימלי לשימוש. תוצאות המחקר הזה, מסבירים שם, ישמשו אחר כך גם בדלקים שישווקו בשוק הרכב הפתוח, כשהמטרה היא לייצר דלק שיכלול כמה שיותר רכיבים אורגניים, וכמה שפחות מרכיבי מאובנים (מהם מיוצר כיום בנזין). כיום ביו-אתנול מכיל בדרך כלל 85% דלק ירקות, ו-15% נוספים של בנזין.


מכוניות פורמולה 1. יהפכו ידידותיות יותר לסביבה? (צילום: איי אף פי)

 

החלטת ה-FIA להעביר את ליגת מכוניות הסאלון לשימוש בדלק אלטרנטיבי, מחזקת את ההערכות לפיהן אליפות הפורמולה 1 תעבור מהפכה דומה. בעבר היו שמועות - חלקן אף אושרו חלקית - לפיהן הפדרציה שוקלת להעביר את ענף הספורט המוטורי היוקרתי והפופולארי בעולם לטכנולוגיית כלאיים, בה מתווסף מנוע חשמלי למנוע הבנזין לטובת חסכון בדלק וצמצום זיהום האוויר. מהלך כזה עדיין אפשרי, וכעת נראה שנוספה גם אפשרות לשימוש בדלק ירקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים