שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מי מעכב את הפעלת הרשות לבטיחות בדרכים?
    האוצר: מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים מעכב הפעלתה בדרישה להעלאת שכרו. תגובת המנכ"ל: אני דורש סיווג גבוה יותר לרשות כדי לאפשר קליטת עובדים והודעתי שאני מוכן לוותר על תוספת השכר שלי

    מנכ"ל הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים, ליאור כרמל, מעכב את הפעלת הרשות הממשלתית, משום שהוא מבקש להעלות את משכורתו האישית. כך טוענים בכירים במשרד האוצר.

     

    לטענת בכירי אגף השכר באוצר, ובהם הממונה על השכר אלי כהן, מבקש כרמל שייקבע לו שכר של מנהל ברמת סיווג 7 של דירוג התאגידים הסטטוטוריים. זאת, למרות שוועדת פרידמן, האחראית לקביעת הדירוג של תאגידים כאלה, קבעה כי יש לתת לרשות סיווג 5 בלבד. המשמעות היא ששכרו של המנכ"ל אמור להיות 28 אלף שקל לחודש.

     

    באוצר טוענים כי בעקבות כך פנה כרמל לממשלה וביקש להעלות את דירוג הרשות לסיווג ‭,7‬ החלטה שמשמעותה ששכרו יעלה לכ-34 אלף שקל בחודש. באותה ישיבה הוחלט להעלות את שכרו של כרמל ל-‭31,800‬ שקל בחודש. לטענת האוצר כרמל אינו מסתפק בכך ומעכב הגשת תוכניות עבודה, למרות שלרשות תוקצבו כבר 400 מיליון שקל ל-‭.2007‬

     

    לכרמל יש גירסה שונה. "הניסיון של האוצר להציג את הנושא כאילו מדובר במאבק על שכר המנכ"ל הוא מעוות". כרמל אכן דורש לתת לרשות סיווג ‭,7‬ משום ששכר עובדי הרשות צמוד לשכר המנכ"ל. המשמעות של סיווג 5 לרשות היא שלמהנדסי תנועה יוצע שכר חודשי של ‭10,000‬ שקל לחודש. ברמה כזו, אין סיכוי לגייס מהנדסי תנועה טובים, שכן השוק האזרחי מציע להם שכר גבוה יותר.

     

    יתרה מכך קביעת סיווג 5 לרשות היה גורם לכך שמעל 20 עובדים של הרשות הישנה שאמורים להיקלט בחדשה היו צריכים לרדת משמעותית בשכרם, ואלה

    הודיעו שאינם מוכנים לכך ויפרשו. המשמעות - אובדן ידע רב וניסיון.

     

    כרמל מבקש לפיכך לקבוע סיווג ‭,7‬ שיבטיח שכר של 12 אלף שקל למהנדסים וכן יאפשר לעובדי הרשות הישנה להיקלט ברשות החדשה מבלי ששכרם יפחת. הוא הודיע ליו"ר הרשות, ד"ר יואב סרנה, כי הוא מוכן לוותר על תוספת השכר שלו, אולם התברר כי ויתור כזה יגרור ירידה בכל סולם השכר, ולכן נותרה בעינה הדרישה לקבוע סיווג 7 לרשות על כל המשתמע מכך לגבי סולם השכר.

     

    הרשות התחילה בימים אלה לגייס עובדים ובינתיים קלטה 30 עובדים שעוברים בימים אלה הכשרה. אגב, שכרם של העובדים הללו עדיין לא נקבע בגלל המאבק עם האוצר. רק לאחר שהעובדים יעברו הכשרה, ניתן יהיה להתחיל בהכנת תוכנית העבודה.

     

    "נראה שלאוצר לא ממש אכפת מהבטיחות בדרכים‭,"‬ טוען כרמל באמצעות יועצת התקשורת שלו, שירי עדן.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים