שתף קטע נבחר

פרסום טוב זה לא מספיק

קמפיין סטימצקי עשוי היטב ומעלה חיוך, אבל זה לא מספיק. כי ברגע שהרשת ממשיכה לתת לאנשים לצאת כל יום מהחנות שלה בלי למכור להם ספרים, סימן שספרים זה לא תמיד סטימצקי

ודאי ראיתם את הקמפיין החדש של רשת סטימצקי. מרגש לראות מותג ותיק כמו "סטימצקי" בשעה שהוא מתחיל לדבר איתנו, קהל המטרה, על אהבת הספרים ולא רק על מחירים מיוחדים ומבצעים.

 

אין לי ספק שנעשתה עבודה מעמיקה בין משרד הפרסום למנהלי סטימצקי על קמפיין הטלוויזיה. התוצאה הסופית של הסרט, מקדמת את הסיסמא החזקה "ספרים זה סטימצקי", ומאותתת לנו על המובילות בשוק הספרים אליה שואפת החברה (והיום, עם צומת ספרים והאינטרנט זה כבר לא כל-כך פשוט).

 

מדובר בתסריט חביב המבוסס על גבר ואישה בחנות ספרים (עוד דוגמא לשימוש במערכות יחסים בין גברים לנשים, עליו דיברתי בטור קודם). הקונספט הקריאטיבי מתבסס על "דבר אלי בספרים": שיחה בין גבר ואישה באמצעות שמות של ספרים. רעיון נחמד, עשוי היטב, שיוצר סרט המעלה חיוך ונעים לצפייה חוזרת. נחמד – אבל לא מספיק לאור השינויים הגדולים שעובר שוק הספרים בעולם.

 

סטימצקי ממשיכה לתת לאנשים לצאת כל יום מהחנות שלה בלי למכור להם ספרים. ניסיתם פעם למצוא ספר בסטימצקי שהוא לא חדש, להיט או קלסיקה? כמה פעמים נכנסתם לחנות סטימצקי ולא מצאתם את הספר שרציתם? (כמה חנויות סטימצקי צריך לעבור כדי למצוא את "שקיעה" המופתי של אסימוב וסילברברג? או את "הרון וים הסיפורים" של רושדי?).

 

כפי שכבר כתב כריס אנדרסון בשנת 2003 על הזנב הארוך, ישנו שוק ענקי של ספרים ומוסיקה שאינם נמכרים בחנויות הפיזיות – בגלל עלות שטח מדף ואחזקת מלאי. אנדרסון כתב שההכנסות של חנות הספרים האינטרנטית אמאזון, ממכירת ספרים שונים שאינם להיטים (ושאינם נמכרים בחנויות הספרים הפיזיות) נמצאות בתחרות ראש בראש עם ההכנסות ממכירת הספרים הפופולאריים. כן, הטעם האישי של מיליוני אינדבידואלים בספרים (או מוסיקה) יוצר הכנסות שמתחרות בטעם ההמונים.

 

כדי למלא את ההבטחה "ספרים זה סטימצקי" צריך אם כן יותר מפרסום טוב, כי פרסום לא עושה את כל העבודה. לא אם הוא לא מגובה בתמהיל שיווק חזק, עובד ונכון. במקרה הזה תמהיל השיווק של סטימצקי צריך לתת לנו מענה בצורת שירות שדואג למכור לנו את הספרים שאנחנו רוצים בכל נקודת מכירה שניכנס אליה. הטכנולוגיה קיימת ולכן רק אם סטימצקי תשתמש בה, היא תוכל לדעתי לשאת בגאווה את הסיסמא "ספרים זה סטימצקי".

  

קמפיין לסטימצקי. משרד הפרסום: שלמור אבנון עמיחי Y&R

 

הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ולפרסום.

 

מנכ"לית סטימצקי מגיבה לביקורת

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים