תלמה מעשירה את שוגי בסיבים ומייקרת אותו ב-33%
החברה משיקה את שוגי כוכבים ומעשירה אותו בסיבים תזונתיים, במטרה לחזק את מעמדו בשוק. היעד: להגדיל את נתח השוק מ-9% ל-11.5% בתוך שנה. אריזת המוצר תכיל 375 גרם ותימכר במחיר 17 שקל - מחיר הזהה לאריזת שוגי רגיל שמכילה 500 גרם. תלמה: מדובר באותו נפח בשני המוצרים
אחרי שנסטלה העשירה את דגני הבוקר לילדים בדגנים מלאים, משדרגת גם תלמה, מקבוצת יוניליוור, את מותג דגני הילדים שוגי, במטרה לחזק את מעמדו בקרב הורים וילדים ולהגדיל את נתח השוק שלו. במסגרת המהלך, משיקה החברה את שוגי כוכבים מועשר בסיבים תזונתיים. כמו המוצר הרגיל, גם שוגי כוכבים מכיל סוכר ונתרן, אך בכמות קטנה יותר. בפיתוח המוצר ובהשקתו הושקעו 9 מיליון שקל.
היעד של תלמה בהשקה זו הוא להגיע לנתח של 11.5% עם המותג שוגי, בתוך שנה. כיום מחזיק המותג 9% משוק דגני הילדים, והמתחרה - האני נאט צ'יריוס של נסטלה - מחזיק 11%.
בתוך כך, מעלה החברה למעשה את מחיר המוצר המשודרג ב-33%. זאת, מאחר ששוגי כוכבים משווק באריזת 375 גרם ויימכר ב-17 שקל, לעומת שוגי רגיל שמכיל 500 גרם מוצר ונמכר באותו מחיר. בחברה מסבירים, כי שני המוצרים מכילים אותו מספר מנות ובעלי נפח זהה.
רוני בהט, מנהלת השיווק של דגני תלמה, מסרה כי המוצר מכיל שלושה סוגי דגנים: שיבולת שועל מלאה, חיטה מלאה ותירס ומכיל 15% מכמות הסיבים התזונתיים המומלצת ליום. לדבריה, "המהלך הוא חלק מתפיסת הוויטליטי עליה הכריזה יוניליוור, במסגרתו מושקים מוצרים בעלי ערכים תזונתיים טובים יותר, המכילים פחות סוכר ונתרן".
השקת המוצר תלווה בקמפיין טלוויזיה, עיתונות ואינטרנט, תחת הסיסמא "שוגי מוציא אותך כוכב", באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. הפעילות תכלול גם תקשור לילדים על גבי האריזות.
על פי נתוני נילסן, כספי, למרץ 2007, שוק דגני הבוקר מוערך ב-470 מיליון שקל, מתוכו מגלגלת קטגוריית דגני הילדים 236 מיליון שקל. תלמה מובילה את כלל השוק עם נתח של 60%, נסטלה מחזיקה 20%, קלוגס 7% והיתר שחקנים קטנים. תחום דגני הילדים והמשפחה מהווה 50% ממכירות הקטגוריה. בקטגוריית דגני הילדים תופסת תלמה נתח של 59%, נסטלה 32% וקלוגס 4.5%. היתר מוחזק בידי שחקנים קטנים.