שתף קטע נבחר

אינדי 500: ההצגה האמיתית

ברוכים הבאים לאירוע ספורט אדיר, כמו פעם. עם נהגים שמוכנים לקפוץ לתוך הקהל, עם חצי מיליון צופים בתוך ומחוץ למסלול ביום המירוץ, עם חלב במקום שמפניה ועם קהל שמקבל תמורה לכל סנט שהוא משקיע. גבירותי ורבותיי - האינדי 500

היום, בשעה 13:00 שעון מזרח ארה"ב (20:00 שעון ישראל, שידור המירוץ החל בשעה 19:30 בערוץ ESPN), יוזנק מה שנראה כיום כמירוץ הפופולרי ביותר בעולם. קוראים לו אינדי 500, והוא כנראה הדבר הקרוב ביותר לאירוע ספורט מוטורי קלאסי, כמו אלה שהכרנו בעבר, אך כיום כמעט לא קיימים יותר. כבר מספר שבועות לפני האירוע, נוהר הקהל לכיוון המסלול המפורסם באינדיאנה, קילומטרים בודדים מהעיר אינדיאנפוליס. כל האזור העצום הזה, כולל העיר המרכזית וכל העיירות שסביב, מכוונים עצמם לקראת האירוע בכל דרך שתוכלו להעלות בדעתכם. התוצאה מדהימה, תוקפת את החושים ומזרימה כמויות מסחריות של אדרנלין לעורקים. כאן זה מירוצים לעם, במובן הפשוט והברור ביותר שאפשר להעלות על הדעת.


למקומות, היכון, צא! (צילום: איי אף פי) 

 

למי שאינו יודע, מירוץ האינדי 500 מהווה חלק מסדרת מירוצי האינדי בארה"ב, בת 17 סיבובים בסך הכל, עם מירוצים מכל הסוגים והמינים ואפילו סבב אחד חשוב מאד ביפן. מבחינות רבות, זה לא אמור להיות אירוע יוצא דופן כל-כך, שימשוך אחריו אומה שלמה באקסטזה של מהירות ואקשן. אלא אם אתם לוקחים בחשבון שהאירוע הזה מתקיים מאז 1911. יש מעט מאד מסלולים בעולם שמתקרבים לכך.

 

וקצת מספרים, למי שבכל זאת לא משוכנע עד כמה האירוע הזה מיוחד. המירוץ נערך במסלול אובלי - שנפוץ כל-כך בארה"ב - באורך 2.5 מייל בדיוק, על-פני 200 הקפות. בסך הכל 500 מייל. בעברית, כדי שתקבלו מושג, זה יוצא כ-4.1 ק"מ להקפה, ו-804 ק"מ בסך הכל.


מהירות ממוצעת: משהו כמו 380 קמ"ש (צילום: רויטרס)

 

וכדי לקבל עוד מושג קטן, כדאי להזכיר את המהירות בה נוהגים החבר'ה האלה. השיא, למהירות ממוצעת לאורך ההקפה, עומד על 237.5 מייל לשעה, ורשום על שמו של ארי לוינדייק, משנת 96'. כמה זה יוצא בקמ"ש? 380 קמ"ש. שלוש מאות ושמונים קילומטרים בשעה. אנחנו יודעים שאתם רוצים לחזור ולקרוא את המספר הזה שוב, כדי לוודא שלא התבלבלתם. ואתם לא. המהירות הממוצעת במירוץ עומדת נכון להיום על כ-300 קמ"ש.

 

אבל האירוע הזה הוא לא רק מהירות שיא, המתאפשרת עקב התצורה המאד מיוחדת של המסלול, עם שיפוע חזק מאד של האספלט בפניות הרחבות, שמאפשר לנהגים ולנהגות לשמור על מהירות הקפה ממוצעת גבוהה כל-כך. האירוע הזה הוא למשל התרפקות על היסטוריה, עם רצועת לבנים ישנות שנמתחת לרוחב המסלול בישורת הראשית. היא מסמלת את המסלול המקורי, שנבנה ממיליוני לבנים, לפני שנסלל כראוי.

 

חוץ מזה, מדובר גם במסלול המירוץ הוותיק בעולם, למעט זה של מילווקי. מדובר גם באירוע הספורט עם מספר הצופים הגדול בעולם שמגיע לאירוע: למעלה מרבע מיליון יכולים להתמקם ביציעי הענק, ויותר מ-150 אלף יכולים למצוא מקום באזור הפנימי של המסלול. הצפי השנה עומד על כמעט חצי מיליון צופים במסלול, ומיליון חובבים שיתמקמו ברדיוס לא גדול סביב האירוע.


הנהגת המהירה בעולם. דניקה פטריק (צילום: איי אף פי)

  

במהלך הימים האחרונים התחרו נהגי הסדרה במקצי אימון שנועדו לכייל את המכוניות, ולאחר מכן בקביעת זמני ההקפה הטובים ביותר לקראת המירוץ. כמו תמיד, גם השנה יוזנק המירוץ תוך כדי נסיעה, כאשר שלוש מכוניות ממוקמות בכל שורה. הליו קסטרונבס הברזילאי יזנק מהעמדה הבכירה, טוני קאנאן ודריו פרנקיטי יזנקו לצדו מעמדות 2 ו-3. דניקה פטריק, נהגת המירוץ המהירה בעולם כיום, קבעה את הזמן השמיני בטיבו, והיא מקדימה שתי נשים אחרות במירוץ - שרה פישר ומילקה דונו. על הראשונה אולי לא שמעתם, אבל עוד לפני פטריק, היא-היא שהוכיחה לגברי האינדי שנשים יכולות להתמודד כשוות מול שווים. עבור השנייה, דונו, מדובר באינדי ראשון בקריירה ויחד עם פיל גיבלר שיזנק אחרון, היא עונדת את תגית הרוקי במירוץ.

 

המשך יבוא.

 

הכותב אורח חברת ESPN

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אינדי ראשון בקריירה. מילקה דונו
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים