שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רויטרס

    אינדי 500: גשם, תאונות ומנצח סקוטי

    במירוץ מטורף שנמשך למעלה משש שעות והופסק לזמן ארוך כדי ליבש את המסלול, ניצח אתמול (א') דריו פרנקטי הסקוטי. לפעמים צריך גם מזל בחיים, לא רק מהירות פנייה של למעלה מ- 300 קמ"ש

    דריו פרנקטי, במקור מסקוטלנד, ניצח אמש את מירוץ האינדי 500, מהגדולים באירועי הספורט המוטורי העולמי. לעיני קהל של כמה מאות אלפים, עלה הנהג המוכשר בן ה-34 להובלה, רק בהקפה ה-155. אלא שאת ההובלה הזו הוא לא שמט עד סיום המירוץ, שהגיע מוקדם מהמתוכנן. גשם סוחף שהחל לרדת, מייד לאחר שהמתחרים עברו את מספר ההקפות המינימאלי לקביעת מנצח, עצר את האקשן למשך כשלוש שעות תמימות. שעות בהן הצליחו משאיות, טנדרים ורכבי הצלה, לייבש את האספלט יחד עם מפוחים אדירים ומרעישים. חידוש המירוץ הביא עמו מספר תאונות שגרמו לבלבול לא קל בקרב הנהגים. 


    דריו פרנקטי וחברתו, השחקנית אשלי ג'וד, ברגעי הניצחון (צילום: רויטרס) 

     

    פרנקטי הסתדר מצוין עם התנאים המשתנים, עבר להוביל וראה זמן קצר לאחר מכן את דגל השחמט - רטוב מגשם סוחף שהחל לרדת בהקפה ה-165. אחרי פרנקטי סיימו סקוט דיקסון והליו קסטרונבס במקומות שני ושלישי, לפני סם הורניש ג'וניור, ראיין בריסקו וסקוט שארפ, תומאס שכטר ודניקה פטריק.  

     

    אבל האינדי 500 מספר 91 ייזכר בעיקר בזכות הממטרים הכבדים שהעיבו על החגיגה. לאחר שהמירוץ הוזנק לדרכו בסביבות השעה 13:00 (שעון אינדיאנה) התפתח קרב על ההובלה, כאשר שבעה נהגים חולקים ביניהם את ההובלה לפרקי זמן מתישים. גשם שהחל לרדת עצר את המירוץ מיידית, עד שהמסלול יתייבש. לא מבינים מדוע האמריקנים לא מוכנים להתחרות על אספלט רטוב? ראשית, תמחקו את החיוך הפטרוני.

     

    יש שתי סיבות לכך שמכוניות האינדי 500 לא צוידו בצמיגים אחרים למשל. כפי שאמר אחד מבכירי יצרנית הצמיגים, בראיון לערוץ המקומי: "במהירות אליה מגיעות המכוניות, בעיקר בישורת הראשית, לא משנה עם איזה צמיגים נשתמש - עם פרופיל או חלקים. מה שחשוב הוא שבמהירות כזו, הנהגים שמאחור פשוט לא רואים מטר לפני אפם. שנית, ובפירוש לא פחות חשוב. בניגוד למסלולים 'אירופים', בהם יש אזור מיוחד למניעת התהפכות או נזקים גדולים למכונית, באינדי אין שום אזור כזה". אלא אם התרסקות לתוך קיר ב-350 קמ"ש נראית לכם בטוחה מספיק. 


    בגשם פשוט לא רואים כלום. התוצאה? בתמונה למעלה (צילום: רויטרס)

     

    אז ממתינים. וממתינים. וממתינים. כשלוש שעות של המתנה, בהן צופים רבים החליטו פשוט לוותר, או שניחנו ביכולת נבואית-חזאית מלידה. כאשר הוזנק המירוץ שוב, לאחר עבודה מאד רצינית ומרשימה של כל החבורה, נראה היה כאילו כל הנהגים השתדלו לעשות כמה שיותר וכמה שיותר מהר. הגישה הפראית יותר, בבחינת עכשיו או לעולם לא, גרמה למספר תאונות מרשימות, מכולן יצאו הנהגים בריאים ושלמים. פחות או יותר. כמה עשרות הקפות אחר כך, כשנותרו עדיין כארבעים הקפות לסיום, החליט מנהל המירוץ שבאמת מספיק, עצר את האירוע והפך את פרנקטי למאושר.

     

    אינדי 500 מספר 91 - המנצחים

    1. דריו פרנקטי

    2. סקוט דיקסון

    3. הליו קסטרונבס

    4. סם הורניש ג'וניור

    5. ראיין בריסקו

    6. סקוט שארפ

    7. תומאס שכטר

    8. דניקה פטריק 

     

    הכותב אורח חברת ESPN

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המכונית הקוצבת מחזירה את המתחרים לרחבת הטיפולים עד יעבור זעם
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים