מנתקים את הזרם: הונדה מבטלת דגם היברידי
הציבור האמריקני לא השתכנע ביעילות האקורד ההיברידית, המכירות דשדשו ובהונדה החליטו סופית: מפסיקים לייצר את גרסת הבנזין-חשמל לאקורד. המשמעות: 1:0 לטויוטה
טויוטה מול הונדה בקרב איכות הסביבה - 0:1. הונדה אקורד הייבריד, גרסת הכלאיים של המשפחתית הגדולה לשוק האמריקני, תרד מפס הייצור בעוד מספר חודשים ולא תהיה לה מחליפה. בכך מרימה הונדה ידיים מול טויוטה קאמרי, המתחרה הישירה שמציעה אף היא גרסת כלאיים ובהצלחה נאה. בשנים האחרונות פלח מכוניות הכלאיים הולך ותופס תאוצה, ובמיוחד בשוק האמריקני בו מנועי דיזל נחשבים למוקצים
לפי דיווחים של פורבס וסוכנות הידיעות איי פי, האקורד ההיברידית - שמבוססת על הגרסה האמריקנית ששונה לחלוטין מהאקורד ה"ישראלית" - הציגה תצרוכת דלק גבוהה מדי. כתוצאה מכך לקוחות רבים נרתעו מלרכוש אותה, מה גם שתג המחיר שביקשה הונדה היה גבוה משמעותית מהקאמרי (הפרש של 5,000 דולר). זאת, בשעה שהקאמרי מסוגלת לגמוא מרחק גדול משמעותית - 17 ק"מ לליטר בנזין לעומת פחות מ-12 ק"מ באקורד.
_wa.jpg)
הונדה אקורד הייבריד. קחי את התיק ולכי הביתה - את מפוטרת
עם השקתה, הצהירו בהונדה כי האקורד הייבריד נועדה למי שמעוניין ב"מכונית ביצועים אחראית". הציבור האמריקני לא הבין את ההצהרה, והצביע נגד מכונית כלאיים שלא באמת חוסכת כסף בתחנות הדלק. התוצאה: מכירות נמוכות משמעותית מהמצופה של 25,000 יחידות בשלוש שנים - לעומת כ-73,000 יחידות שמוכרת טויוטה מדי שנה בעשור האחרון.
עם הפסקת יצור גרסת הכלאיים לאקורד, תהיה היברידית יחידה בהיצע הונדה - הסיוויק IMA. מדובר בבעיה עבור היפנים, שמוצאים את עצמם נטולי מכוניות כלאיים, לאחר שהובילו את אופנת המכוניות הירוקות בארה"ב רק לפני מספר שנים בודדות.