שתף קטע נבחר

ערוץ 10: תוכן שיווקי לא סמוי בתוכניות הטלוויזיה

בתוכניות 'לרדת בגדול' ו'השף הבריא' נחשף מטבח שתרמה לתוכניות חברת אינובה, שאף מתגאה, "הלוגו שלנו מתנוסס במהלך התוכנית". גם בערוץ הילדים ג'טיקס חתמו על הסכם שת"פ עם רשת קלאב הוטל בתמורה לכך שתוכניות יצולמו במלונות הרשת

זה שהתוכן השיווקי עדיין לא חוקי בישראל, זה לא חדש. גם זה שהוא נכנס לתוכניות הטלוויזיה כאילו אין חוק במדינה, גם זה לא חדש. גם לא חדשה עבורנו, העובדה שחברות מתהדרות בו ומודיעות בגאווה על שילוב מוצריהן בתוכניות הטלוויזיה.  

 

האחרונה להתהדר בעבירה על כללי הרשות השנייה היא חברת המטבחים אינובה. זו תרמה לתוכניות 'לרדת בגדול 2' ו'השף הבריא', המשודרות בערוץ 10, מטבח מאובזר בשווי 90 אלף שקל.

 

"בתוכניות אלה מהווה המטבח זירת התרחשות מרכזית", מסבירה החברה. "הסכם שיתוף הפעולה כולל השאלת מטבח, המאובזר במכשירי חשמל ופרזול. בתמורה זוכה חברת מטבחי אינובה בחשיפת הלוגו במהלך כל תוכנית וכן בקרדיטים בסיום התוכניות. כמו כן, על פי ההסכם, כל תכנית של לרדת בגדול תכלול פעילויות ומשימות המתרחשות במטבח, בהן ייחשפו הארונות המשוכללים, המגירות הענקיות והעיצוב המיוחד והנוח".

 

מנכ"ל החברה, עדי שרון, אף אמר כי "החברה רואה חשיבות רבה בחיבור המותג אינובה עם תוכניות בעלות רייטינג גבוה, ודרכן קבלת חשיפה נוספת למותג בישראל".

 

אם לא די בזאת, שלחה אינובה הודעה לעיתונות בצירוף תמונה שבה מתגלה פרסום סמוי למוצר נוסף – אקווה נובה של טמפו. על דלפק העבודה מונחים הבקבוקים עם לוגו החברה מתנוסס בגאון.

 

גורמים ברשות השנייה הביעו תמיהה על כך שערוץ 10, שדורש מהרשות להכיר בתוכנית 'יורדים בגדול' כתוכניות מסוג ז'אנר עליון, משתמש בתוכן שיווקי בתוכנית זו.  

 

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "תוכן שיווקי אסור על פי הכללים. הרשות פנתה לערוץ 10 והנושא נמצא בבדיקה".

 

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "העניין נמצא כרגע בהליך אישור מול הרשות השנייה".

 

גם בג'טיקס

במקביל, הודיעה גם רשת קלאב הוטל על שת"פ עם ערוץ הילדים ג'טיקס, להקמת 'ג'טיקס קלאב', בהיקף של כ-500 אלף שקל. על פי ההסכם, ג'טיקס יצלם את תוכניות הילדים ונוער במלונות הרשת בהשתתפות ילדים שיתארחו במלון ופעילויות הקיץ של המיזם ילוו בקמפיין פרסומי באתר הערוץ.

 

נעמה הניג, מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלווין, מסרה בתגובה: "מועצת הכבלים והלווין תעשה בירור מקיף וממצה של הנושא ותטפל בו על פי הכללים".

 

שחר דוידסון, מנהל שיווק ג'טיקס מסר, כי "במשך כל הקיץ יצולמו תוכניות ילדים מחוץ לאולפן. לא נצלם לוגואים ולא נמכור מוצרים לילדים, אלא ניתן תוכן בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ערוץ 10. מותגים בתוכניות
צילום: יוסי צבקר
מומלצים