שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מסיבה בגיהינום הירוק - הנורבורגרינג בן 80
    הנורבורגרינג הגרמני, מסלול המירוצים האגדי וה"מכה" של חובבי נהיגה ויצרניות הרכב באשר הם, חוגג יום הולדת 80 ועדיין חי ובועט. מזל טוב
    לכאורה, יום הולדת למסלול מירוצים לא נשמע כמו עניין מרגש במיוחד. זה לא שאפשר להושיב אותו על כיסא, להניף אותו באוויר, ולאחל לו "שתזכה לשנה הבאה". אבל הנורבורגרינג (Nürburgring), מסלול המירוצים הגרמני המפורסם שחוגג בימים אלה 80 שנה, הוא לא בדיוק מסלול רגיל. ה"רינג", כמו שהוא נקרא בפשטות, הוא מקום עלייה לרגל - ליצרניות רכב, לנהגי מירוץ מקצוענים וחובבים, ולסתם חובבי רכב, שמגיעים מכל קצוות תבל כדי להקיף את המסלול המאתגר והמסוכן בעולם עם מכוניותיהם הפרטיות.

     

    בנייתו של ה"רינג" בהרי האייפל, ליד העיירה נורבורג, החלה ב-1925, ונמשכה שנתיים. הפתיחה הרשמית נערכה ב-19 ביוני 1927, ובתחילה המסלול הורכב מארבעה מסלולים שונים: המסלול המשולב, באורך 28.265 ק"מ, המסלול הצפוני ("נורדשלייפה"), באורך 22.81 ק"מ, המסלול הדרומי ("סודשלייפה"), באורך 7.747 ק"מ, ומסלול חימום, באורך 2.281 ק"מ.


    הנורבורגרינג בן 80

     

    המסלול המשולב הכיל 174 פניות, והוא שימש למירוצים עד 1939. בשנות החמישים, כשהמירוצים בגרמניה התחדשו לאחר מלחמת העולם השנייה, נערכו מירוצי גרנד-פרי רק במסלול הצפוני, שזכה לכינוי "הגיהינום הירוק" מפי ג'קי סטיוארט, שלוש פעמים אלוף העולם בפורמולה 1.

     

    דרישות בטיחות הולכות ומחמירות הביאו לשינויים במבנה של הנורדשלייפה, שכללו הוספת שיקיין בישורת הזינוק/סיום ואפילו "יישור" של כמה פניות. אולם למרות השינויים, המסלול נותר מסוכן, ונהגי הפורמולה 1 החליטו שמירוץ הגרנד-פרי של 1976 יהיה האחרון שנערך במסלול. עבור ניקי לאודה, אלוף העולם באותה שנה, זה היה מאוחר מדי: תאונה מחרידה, שכנראה נגרמה עקב תקלה במתלה האחורי במכונית הפרארי שלו, הותירה אותו לכוד במכונית, כשרק התערבותם של כמה מעמיתיו הנהגים הצילה את חייו. הצלקות של אותה תאונה ניכרות עד היום בפניו של הנהג האוסטרי. מירוצי הפורמולה 1 חזרו ל"רינג" ב-1984, לאחר שנחנך מסלול גרנד-פרי חדש, שענה על כל דרישות הבטיחות המודרניות.


     

    אולם מה שמקנה ל"רינג" את מעמד "מכה המוטורית", הוא דווקא הנורדשלייפה הנודע לשמצה, שאורכו כיום עומד על 20.8 ק"מ. המסלול, שמכיל 73 פניות
    (33 שמאליות, 40 ימניות), משמש את מרבית יצרניות הרכב הגדולות כמרכז ניסויים לדגמים העתידיים שלהן. לעתים קרובות, המסלול שורץ עשרות מכוניות עוטות הסוואה, שעוברות מאות ואלפי ק"מ על ה"רינג" המפורסם, במטרה לבחון וללטש את יכולותיהן הדינמיות.

     

    עוד סיבה מצוינת לבקר ב"רינג" היא העובדה שכאשר הוא אינו משמש למירוצים או לניסויים, הוא פתוח לציבור הרחב. מדי יום, עשרות נהגים חובבים מגיעים אל המסלול, עם מגוון עצום ומפתיע של מכוניות: מהדגמים העדכניים ביותר של פורשה ופרארי ועד מכוניות סופר-מיני קטנות וחבוטות. אפילו אוטובוסים עם תיירים נכנסים אל ה"רינג", ומקיפים את המסלול.

     

    אז, מזל טוב - ועד 120!

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים