שתף קטע נבחר
 

בסוף 2008: יבוטלו מפגשי הרכבת ברחובות

צעד חשוב לשיפור הבטיחות בדרכים: בסוף 2008 תושלם הקמתן של הפרדות מפלסיות בכניסה לעיר רחובות, שימנעו תאונות בין רכבות לכלי רכב

הסוף לעמידה בפקקים בכניסה לרחובות. מפגש מסילת הברזל בכניסה לעיר ברחוב הרצל, כמו גם מחסום הרכבת ברחוב גד פיינשטיין בעיר, יבוטלו עד סוף 2008 ויוחלפו בגשרים. בכך תיווצר הפרדה בין הכביש, שיעבור על גשר מעל מסילת הברזל, לבין הרכבת - שתנוע מתחתיו. בכך תגבר הבטיחות במקום, וצפויה הקלה בעומסי התנועה.


מפרידים בין הרכבת לכביש (צילום ארכיון: צפריר אביוב)

 

את ההחלטה לבצע הפרדה מפלסית בשני המפגשים, קיבלו במפגש משותף ראשי משרד התחבורה ורכבת ישראל, יחד עם ראש עיריית רחובות. הצדדים דנו בנושא מימון הפרויקט, ובסופו של דבר הוחלט בשבוע שעבר לחלק אותו בין משרד התחבורה לרכבת. חברת התחבורה הציבורית תתרום כ-75 מיליון שקל לביצוע ההפרדה ברחוב פיינשטיין, ואילו משרד התחבורה יממן את עלות בניית הגשר ברחוב הרצל - כ-90 מיליון שקל.

 

על ביצוע העבודות הופקדה חברת נתיבי איילון, שהתחייבה לסיימן עד סוף שנת 2008. העבודות צפויות להתחיל בעוד כחודש, ועשויות ליצור בשני מוקדים אלה שיבושי תנועה. בנוסף לכך, מקיימת בימים אלה החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) עבודות להקמת הפרדה מפלסית בכפר גבירול (משה אבן גבירול) בסמוך ליציאה הדרומית מהרחובות - ואלו יסתיימו במרץ 2009. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחנת הרכבת ברחובות
צילום: אבי מועלם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים