שתף קטע נבחר

הצעת חוק: משרד התקשורת יאכוף עוצמת הקול בפרסומות

התערבות משרד התקשורת נדרשה כרגולטור - לנוכח קיומם של שלושה רגולטורים נפרדים לגופי השידור השונים. הטענה: גופי השידור המסחריים מגבירים את עוצמת הקול בפרסומות

משרד התקשורת נדרש היום (ד') בוועדת הכלכלה לגבש ולאכוף על כל הגופים המשדרים ברדיו ובטלוויזיה כללים אחידים לבקרה על עוצמת קול אחידה לתוכניות ולפרסומות. הדרישה עלתה לצד אישור הוועדה לקדם לקריאה ראשונה את הצעת החוק הפרטית לעניין זה של הח"כים אלי אפללו (קדימה) ואמנון כהן (ש"ס). התערבות משרד התקשורת נדרשה כרגולטור - לנוכח קיומם של שלושה רגולטורים נפרדים לגופי השידור השונים.

 

הצעת החוק הפרטית מחייבת את הגופים המשדרים ברדיו ובטלוויזיה להקפיד שעוצמת הקול בשידורי הפרסומות, תשדירי החסות והשירות וגם של הקדימונים, לא תחרוג מעוצמת הקול הרגילה של שידורי התוכן.

 

יוזמי החוק הפרטי התלוננו בעיקר על גופי השידור המסחריים שמגבירים את עוצמת הקול בתשדירי הפרסומות המסחריות והחלקיות. ההגברה המכוונת, בעיקר בערוצי הטלוויזיה, נועדה למשוך את תשומת לב הצופים שמנצלים את זמן הפרסומות לסידורים שונים בבית, אבל לצופים שלא נטשו את המסך היא מהווה מטרד מחריש אוזניים.

 

בוועדה התפתח היום ויכוח על הדרכים להבטחת עוצמה אחידה של הקול מחשש שהרגולטורים הנפרדים המפקחים על גופי השידור, בעיקר הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין, יכתיבו כללים שונים שיבלבלו את הצופים שמזפזפים בין הערוצים. על כן הוטלה המשימה על משרד התקשורת וסמכותו לעניין זה תעוגן בהצעת החוק לאחר אישורה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, לקראת הגשתה לאישור סופי בקריאה שנייה ושלישית.

 

עם זאת, יש לציין כי הרשות השנייה הנהיגה באחרונה תקן לעוצמת הקול בפרסומות שמשודרות בערוצים 2 ו-10, ולזכייניות אסור לחרוג מהנורמה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רעש. מישהו יפסיק את זה?
רעש. מישהו יפסיק את זה?
צילום: סי די בנק
מומלצים