שתף קטע נבחר

פרטים מלאים: פיז'ו 307 הולכת, ה-308 באה

השלב האחרון בחשיפת פיז'ו 308 החדשה, אשר תחליף את ה-307 המוכרת, נחשף כעת. הצרפתים מבטיחים איכות משופרת וידידותיות לסביבה. החל מספטמבר באירופה, אצלנו בתחילת 2008

הביטו בה היטב. זו פיז'ו 308, המכונית שתחליף את הקומפקטית-משפחתית המוכרת לכם, ה-307 הוותיקה. זה יקרה עוד מספר חודשים, לדברי נציגי פיז'ו בישראל, בתחילת 2008 ומספר חודשים לאחר שיתחיל השיווק באירופה. בינתיים נחשפה גרסת חמש ושלוש הדלתות, בעתיד אנחנו צפויים גם לסדאן, סטיישן, CC וכמובן גרסה קרבית תחת המיתוג RC, עם מנוע 2.0 ליטר והספק מרבי של 220 כ"ס.


 

פיז'ו למעשה מבצעים כאן חשיפה מוחלטת ואחרונה לפני תערוכת הרכב של פרנקפורט שתיערך בספטמבר הקרוב, ובה נחזה לראשונה במכונית באופן פומבי. כעת יש לנו בכל מקרה את כל המידע הנחוץ. למשל מידות המכונית שלא היו ידועות עד עכשיו. הקומפקטית החדשה, כצפוי, גדלה בכל ממד כמעט, אך באופן מפתיע עם בסיס גלגלים (261 ס"מ) זהה. ממד האורך למשל גדל בכמעט 7.5 ס"מ, ל-427.5 ס"מ. וזה אומר שסרח העודף הן מלפנים והן מאחור גדל משמעותית.

 

ה-308 תהיה רחבה מהמכונית המוחלפת ב-8.5 ס"מ, עם נתון של 181.5 ס"מ בסך הכל. דווקא ממד הגובה, אחת הנקודות היותר-בולטות ב-307, ירד ב-1.2 ס"מ ל-150 ס"מ. מפסק הסרנים בשני הקצוות גדל ב-3 ו-1.6 ס"מ לפנים ומאחור בהתאמה. באותו עניין, פחות או יותר, ראוי לציין כי פיז'ו טוענים להקפדה יתרה בכל הנוגע לבידוד רעשים. הם יאפשרו אפילו רכישת הרכב עם בידוד אקוסטי מתקדם בחלונות צד רבי-שכבות, כמו-גם שמשה קדמית מיוחדת.


 

בסעיף ההנעה אין חדשות גדולות, ושיתוף הפעולה עם ב.מ.וו שראה את שתי היצרניות נהנות בעבר ב-207 ובמיני, ממשיך ביעילות. הרשימה מתחילה ב-1.4 ליטר עם 95 כ"ס, למעשה גרסה מוקטנת של ה-1.6 ליטר. זה האחרון יגיע בשתי גרסאות מוכרות - מוגדשת ואטמוספרית. הראשונה עם 140 כ"ס (ותיבה אוטומטית) או 150 כ"ס (ותיבה ידנית), השניה עם 120 בלבד ותיבה ידנית או אוטומטית. בכל המקרים, עם תזמון שסתומים משתנה. בהיצע מנועי הדיזל יש גם פנים מוכרות - 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר, עם 110 ו-136 כ"ס בהתאמה.

 

בתחום תיבות ההילוכים מבטיחה גם כאן פיז'ו היצע רגיל: ידני עם חמישה הילוכים, למעט שישה בגרסה החזקה ביותר בעת ההשקה, ה-2.0 ליטר דיזל. אבל יהיו כמובן עוד. למשל ה-AL4 המוכרת היטב, שתעבור כנראה שדרוג נוסף שאמור לעשותה נוחה וקלה יותר לשימוש. ל-2.0 ליטר דיזל תשודך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. התיבה הרובוטית אותה פגשנו כבר בסיטרואן C4, עם שישה הילוכים נשלטים מבורר או באמצעות מנופים מאחורי ההגה, תשודך בשלב ראשון למנוע ה-1.6 ליטר דיזל עם 110 כ"ס.


גרסת שלוש דלתות

 

מעניינים אתכם צמיגים? 195-65-15 הוא הצנוע שבחבורה, העוברת דרך 205-55-16, גדלה לחובבי המראה עד 225-45-17 ומגיעה עד 225-40-18 מפלצתיים שאינם שמורים לסופר-ספורטיבית שתופיע בעתיד, אלא ניתנים להרכבה על כל אחת מהגרסאות. כולל ה-1.6 ליטר בנזין. אנחנו מאד סקרנים לגלות עד כמה הוא יהיה נוח על כבישי תל-אביב. בהודעה לעיתונות מתגאה פיז'ו כי יחד עם מישלין פתחה צמיג מיוחד ל-308 החדשה, תחת משפחת "החסכוניים" של יצרנית הצמיגים. לטענת פיז'ו, הצמיג שיותקן ב-308 ישפר את ההתנגדות לגלגול ב-20%, וכך ישפר משמעותית את תצרוכת הדלק. כמה? פיז'ו טוענים ל-0.2 ליטר לכל 100 קילומטר. לא מצוין רק מי ידאג ללחץ האוויר האופטימלי בכל עת.

 

ומה צופן העתיד לקומפקטית החשובה ביותר של פיז'ו? גרסאות מרכב נוספות למשל, עם סטיישן בדמות ה-SW (בשנת 2009 כנראה), סדאן לשווקים מתפתחים, CC לכיכרות פאריז ומילאנו, מיניוואן תחת השם 3008, אך אולי אפילו נוספות. במהלך 2008 יתווסף להיצע המנועים גם ביו-אתנול (E85) ידידותי לסביבה, ובשלב מאוחר יותר דיזל-היברידי שייעזר במנוע חשמלי. יהיו כמובן גם יחידות בנזין גדולות וחזקות משמעותית. למשל ה-CC העתידית (2.0 ליטר רגיל), או RC ספורטיבית, שתזכה כנראה ל-2.0 ליטר עם 220 כ"ס. יש לציין כי בעבר לא זכתה ה-307 לגרסה ספורטיבית, בניגוד לקודמתה - ה-306.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 308 החדשה
לעיני הנהג
לעיני הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים