שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בואינג חושפת את ה"דרימליינר"
    יצרנית המטוסים האמרקינית חושפת היום את מטוס הנוסעים 787 "דרימליינר", הדגם הראשון החדש של החברה מזה 13 שנים. טיסת המבחן הראשונה תתקיים באוגוסט-ספטמבר, והמטוס ייכנס לשימוש מסחרי ב-2008
    יצרנית המטוסים האמרקינית בואינג חושפת היום (א') את מטוס הנוסעים ה"ירוק" החדש שלה, ה-787 "דרימליינר", באירוע שיתקיים באברט, כ-40 ק"מ צפונית לסיאטל. יותר מ-15 אלף איש צפויים להתכנס במפעל בואינג בעיר כדי לראות את המטוס החדש.

     

    ה"דרימליינר" הוא הדגם החדש הראשון של בואינג מזה 13 שנים, והוא מסוגל לטוס מרחקים גדולים ולצרוך 20% פחות דלק. המטוס מתפאר בכמה מאפייני עיצוב חדשניים, בעיקר בשימוש בתרכובות פלסטיק מתקדמות במקום באלומיניום. 

     

    כ-50% ממבנה המטוס, כולל המרכב והכנפיים, עשויים מתרכובות כאלו,

    שמפחיתות את משקל המטוסים. בואינג מסרה בהודעה כי "באמצעות ייצור המרכב בחתיכה אחת, אנחנו חוסכים 1,500 דפי אלומיניום ו-40 עד 50 אלף סוגרים".

     

    לדברי החברה, התרכובות המשמשות להרכבת ה"דרימליינר" הן חזקות יותר וקלות יותר מהחומרים המסורתיים, דבר שמאפשר ניצולת דלק יעלה יותר, וכן מפחית את הבלאי, ועימו את עלויות התחזוקה. 

     

    בואינג מתכוונת להרכיב 2,000 מטוסי "דרימליינר" ב-20 השנים הקרובות. עד כה קיבלה החברה 677 הזמנות מכ-50 חברות. מחיר הקטלוג הוא בין 146 ל-200 מיליון דולר למטוס.

     

    טיסת המבחן הראשונה של המטוס צפויה להמריא באוגוסט או ספטמבר השנה, וב-2008 הוא צפוי להיכנס לשימוש מסחרי. החברה הראשונה שתקבל את המטוס היא אול ניפון איירווייז היפנית, שהזמינה אותו לפני 4 שנים.

     

    הזמנות חדשות מקוואנטס ואייר ברלין

    אתמול הודיעה חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס כי היא רוכשת 20 מטוסי 787 "דרימליינר" נוספים, לאחר שהזמינה 65 מטוסי "דרימליינר" בדצמבר 2005. חברת הליסינג הכווייתית ALAFCO הודיעה אתמול כי היא רוכשת 10 מטוסים, בשווי של כ-1.62 מיליארד דולר, בנוסף להזמנה קודמת של 12 מטוסים במרץ.

     

    היום הודיעה בואינג כי חברת התעופה המוזלת השלישית בגודלה באירופה,
    אייר ברלין, הזמינה 25 מטוסי 787 "דרימליינר" בעסקה ששוויה מוערך בכ-4 מיליארד דולר.

     

    הדרימליינר מגיע בשלוש גרסאות, עם קיבולת של בין 210 ל-330 נוסעים. המטוס יכול לטוס 15,750 ק"מ ללא תדלוק. הוא ייכנס לשימוש מסחרי אחרי ה-A380 "סופר-ג'מבו" של המתחרה איירבוס, מטוס נוסעים ענק שמסוגל להגיע לקיבולת של עד 800 נוסעים. ה-A380 הראשון יועבר לסינגפור איירליינס כבר באוקטובר השנה.

     

    לדברי אנליסטים, ה"דרימליינר" וה-A380 משקפים את האסטרטגיות השונות של בואינג ואיירבוס, בניסיונן להשיג מטרה זהה – תחבורה אווירית זולה יותר. בתגובה ל"דרימליינר" הודיעה איירבוס כי היא מפתחת מודל חדש ודומה, A350, אך הוא לא צפוי להיכנס לשימוש מסחרי לפני 2013.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים