פרארי יוצאת מהאורווה: F430 סקודריה
חדש מהסוס הצוהל: גרסה קלת-משקל וחזקה למכונית הספורט הקטנה של פרארי. זה לא אומר שהיינו מתנגדים לאחת, כן?
פרארי חשפה תמונות ופרטים ראשונים על ה-F430 סקודריה (Scuderia), הגרסה הקיצונית ל-F430 שנמצאת איתנו כבר שלוש שנים. סקודריה, למי שאינו בקיא בטרמינולוגיה של פרארי, הוא שם נרדף לסדנת המירוצים של היצרנית. פירוש המילה באיטלקית "אורווה", ופרארי עשתה בו שימוש בקבוצת הפורמולה 1 שלה מאז יום היווסדה.
ה-F430 סקודריה היא יורשתה של ה-360 צ'לנג' סטרדלה ("אתגר רחוב"). וכמוה, היא מבוססת על מכונית הספורט הקטנה והזולה בהיצע. יחסית כמובן.
_wa.jpg)
השינויים העיקריים, מלבד "פסי מירוץ" לאורך המרכב וחישוקים קלים שונים, נוגע להבדלי משקל והספק. לסקודריה מנוע V8 בנפח 4,308 סמ"ק, ממש כמו ב-F430 הרגילה, אך כאן הוא מציע הספק מרבי גבוה ב-20 סוסים איטלקים נוספים, או 510 בסך הכל. זאת, ב-8,500 סל"ד - זהה לגרסה הרגילה. בשלב זה לא מפרטת פרארי את השינויים שהובילו לצמיחה הניכרת בהספק.
כדי לשפר את יכולת הכביש ואת הביצועים, עשתה הסקודריה דיאטה רצינית. לא פחות מ-200 ק"ג נשרו בדרך לגרסה החדשה, תודות להסרת פרטי אבזור לא חיוניים ושימוש בחומרים קלים. כתוצאה מהשיפורים הללו עומד יחס המשקל-הספק על 2.45 ק"ג בלבד לכל כ"ס. מרשים.
_wa.jpg)
את המכונית החדשה, יחד עם פרטים מלאים - כגון ביצועים ומחיר - יחשוף מיכאל שומאכר בתערוכת פרנקפורט הקרובה (23-13 בספטמבר). מי אמר שכשפורשים מפורמולה 1 אי אפשר להמשיך ולעשות חיים.