שתף קטע נבחר

הגיעה ארצה: סובארו אימפרזה החדשה

במהלך דומה לזה שבוצע עם הלגאסי (B4), הושקה היום (ד') האימפרזה החדשה של סובארו, עם שם ייחודי לישראל - B3. בינתיים אין גרסת סדאן, אבל יש חיבור ל-iPod

עולה חדשה בישראל - סובארו אימפרזה החדשה. המשפחתית הקומפקטית, שמחליפה את אחת המכוניות הוותיקות בשוק הישראלי, נחשפה היום בתל-אביב כשהיא נושאת שם ייחודי לישראל - B3. מדובר באסטרטגיה אותה כבר פגשנו בעבר ביפנאוטו, כאשר שמו של הדור הנוכחי של הלגאסי עוברת בישראל ל-B4. במרבית המדינות ממשיכות השתיים לשאת את שמן המסורתי.

 

מחיר האימפרזה בישראל עבור גרסת ה-1.5 ליטר, יהיה החל מ-114,000 שקל (קבוצה 2 לחישוב שווי שימוש). גרסה מצוידת יותר לשוק הפרטי תעלה 122,000 שקל, ואילו גרסאות 2.0 ליטר יעלו 133 או 147 אלף בהתאם לרמת הגימור. אלה האחרונות מצוידות בהנעה כפולה, בעוד שגרסאות ה-1.5 ליטר הן בעלות הנעה קדמית.


סובארו אימפרזה החדשה הגיעה לישראל, ונקראת אצלנו B3

 

צעד גדול לסובארו, דריכה במקום לתעשייה

האימפרזה החדשה היא דגם חדש ומודרני, לראשונה ב-15 שנה בהם שווק הדור הקודם, ותוצע אצלנו רק כהאצ'בק. זאת בניגוד לאימפרזה הקודמת אשר שווקה כסדאן וסטיישן בלבד, וזכתה למספר מתיחות פנים שלא היה מבייש תושבת הוליווד בת 45. הדור החדש יוצא לדרך כשהוא מסוגנן בהרבה מהמקור, אך אינו מציע חידושים מיוחדים. בכל מקרה, נראה כי הפער בינה לבין מובילות הקטגוריה הצטמצם.

 

שיפור ניכר גם בתא הנוסעים עם עיצוב מהודר יותר, הגם שחלקי פלסטיק רבים מרגישים זולים מדי. נקודה מעניינת שעשויה לגרוע מהצלחת האימפרזה היא המרכב - חמש דלתות בסגנון אירופי, במקום ארבע דלתות כפי שהורגלנו בקבוצה. מכירות דגמי חמש הדלתות בישראל קטנות באופן משמעותי מאלה של דגמי ארבע דלתות, ומעניין יהיה לראות כיצד ייסתגל הציבור לשינוי. אגב, תכנון המרכב כך שיתאים להנעה כפולה ושימוש בצמיג חלופי בגודל מלא, מותיר תא מטען שעשוי להתברר כבעייתי מבחינת נפח.

 

ובכל זאת, מה עם גרסת סדאן? האירופים טוענים כי אין כל כוונה לשווק אצלם את האימפרזה סדאן, שכבר מוצעת בארצות הברית. אלא שביפנאוטו סבורים כי צעד כזה ייתכן בעתיד - ומדגישים שבכל מקרה הכוונה להתמקד כרגע במה שיש, "ולא לחיות בהמתנה לסדאן"...

 

מנועים והנעה מוכרים

האימפרזה תשווק בישראל עם שני מנועים ותיקים - 1.5 ליטר עם 105 כ"ס (מהאימפרזה הקודמת) או 2.0 ליטר עם 150 כ"ס (גרסה מוחלשת של מנוע הלגאסי, לו 165 כ"ס). שניהם יוצעו עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית ואפשרות לתפעול ידני. בסובארו לא מספקים בשלב זה נתוני ביצועים של שתי המכוניות, ויהיה מעניין לראות האם האימפרזה החדשה - והמותאמת לתקני בטיחות מודרניים, שפירושם בדרך כלל עלייה במשקל - תעמוד בשורה אחת עם המשפחתיות הקיימות בשוק.


אין גרסת סדאן - רק האצ'בק (חמש דלתות)

 

תחום לא פחות חשוב, בטיחות, זוכה בסובארו לטיפול חלקי בלבד. יש אמנם שש כריות אוויר, לטובת הבטיחות הפאסיבית, אבל בקרת יציבות תוכלו להזמין רק בגרסאות החזקות והיקרות יותר. מנוע ה-1.5 ליטר לא יוצע עם מערכת חשובה זו כלל, וביפנאוטו מקווים שהתמונה תשתנה בעתיד. מלבד זאת לאימפרזה יהיה אבזור כמקובל בקבוצתה, כולל כל האבזור החשמלי הסטנדרטי. בין היתר יוצעו כל הגרסאות עם מערכת שמע מותאמת ל-iPod.

 

שאלה לסיום

אז האם האימפרזה החדשה יכולה להמשיך את ההצלחה הנאה של הדגם הקודם, שלקראת סוף ימיו הפך זול ומצליח מתמיד? עדיין קשה להעריך. ביפנאוטו מציבים יעד מכירות שאפתני למכונית החדשה - בין 750 ל-1,000 יחידות בחודש החל בשנה הבאה. האימפרזה תושק לקהל בשבוע הראשון של ספטמבר, ונותר לראות מה תהיה תגובתו.

 

לסיום, שאלה אחת ומעניינת בנושא תדמית. אחת הנקודות החזקות של סובארו בשנים האחרונות, היא הקשר להצלחות במירוצי ראלי. אז נכון שאימפרזה טורבו חדשה צפויה אמנם בסוף שנה הבאה, כנראה בחודש דצמבר. אבל איך יחבר היבואן את השם הייחודי לישראל, B3, עם המכונית המתחרה, מבלי לפגוע בתרגיל השיווקי בו נקט?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים