שתף קטע נבחר

מרצדס מנקה את הדיזל

אחרי שהחלה בשיווק סדרת מנועי דיזל חדשנית ונקייה בארה"ב, מביאה מרצדס טכנולוגיית סינון מתקדמת במיוחד גם לאירופה. אצלנו? רק אולי

מרצדס הציגה גרסה חדשה וידידותית לסביבה של ה-E קלאס, מכונית הסאלון הגדולה. מדובר ב-E300 Bluetec, גרסת דיזל בעלת מערכת סינון חלקיקים מתקדמת, המצמצמת באופן ניכר את זיהום האוויר הנפלט ממנועי סולר - כך היצרנית. אצל היבואנית לישראל, חברת כלמוביל, מכירים את הגרסה המעניינת, אך טרם החליטו אם ישנה הצדקה לשווקה אצלנו.

 

מנוע הטורבו-דיזל החדש, V6 בנפח 3.0 ליטר (211 כ"ס, 55 קג"מ), מצטייד מעתה במערכת סינון חלקיקים משוכללת. מטרתה לצמצם פליטת חנקן חמצני, פחמן חמצני ופחמימנים. יחד עם שינויים במנוע, בהם הורדת יחס הדחיסה, שימוש במזרקי דלק מתקדמים ומניפה בעלת גיאומטריית משתנה בטורבו - מבטיחה מרצדס כי ה-E קלאס תסתפק בצריכת דלק צנועה של 13.7 ק"מ לכל ליטר סולר, בזמן שהיא עומדת בתקני הזיהום יורו-5 (בתוקף החל מ-2011).

 

עם זאת, כדאי לציין כי ה-E300 הזו אינה החסכונית במשפחת ה-E. תואר זה שמור ל-E200 CDI, שמבטיחה לחלוף על-פני לא פחות מ-15.4 ק"מ לכל ליטר סולר. מאידך, פליטת המזהמים האחרים (NOx ,CO וכדומה), גבוהה יותר בדגם זה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס E קלאס - גם בגרסה נקייה
מרצדס E קלאס - גם בגרסה נקייה
כך עובדת מערכת הסינון (לחצו על התמונה להגדלה)
כך עובדת מערכת הסינון (לחצו על התמונה להגדלה)
מומלצים