שתף קטע נבחר

ההצלחה הבאה של שוק הרכב בישראל

דלק מוטורס, מי שמככבת זה 12 שנה בראש טבלת יבואני הרכב בישראל, מציגה היום ארבעה דגמים חדשים ומבטיחה: "יש ביקוש היסטרי למכוניות, ולכן יצמח שוק הרכב ל-200 אלף מכוניות בשנה"

גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, מנסה כבר תקופה ארוכה לשכנע רבים מהעוסקים בענף כי מספר המכוניות החדשות הנמכרות בישראל נמוך, וצפוי לצמוח בקרוב משמעותית. במשך מספר שנים, התגלו תחזיותיו של אגמון כאופטימיות מדי. אולם, שנת 2007 מתבררת כשנת הפריצה הגדולה של שוק הרכב הישראלי. עד חודש יולי, רשם השוק צמיחה של כ-30% בהשוואה לנתוני אשתקד.

 

"השוק יכול היה לעבור את 200 אלף המכוניות כבר השנה", אומר אגמון, "אבל אין ליבואנים מספיק מכוניות...". אז כמה מכוניות חדשות יימכרו השנה? מנכ"ל דלק מעריך שהמספר יעמוד על כ-180 אלף מכוניות חדשות - שיא חדש, וצמיחה של 17% בהשוואה ל-2006. את רף ה-200 אלף מכוניות, כך הוא צופה, יחצה השוק כבר בשנה הבאה.

 

ומה עם ירידות בבורסה? ומה עם ייקור צפוי בשווי השימוש של רכב צמוד? אגמון סבור ששוק הרכב הישראלי קפץ מדרגה, ושום דבר לא יחזיר אותו לאחור. "יש ביקוש היסטרי בשוק הרכב", מסביר אגמון, "והוא מגיע בעיקר מהפריפריה". כוונתו של אגמון היא לכך שהביקוש מגיע כיום מלמטה: יש ביקוש רב למכוניות משומשות, שגורר עלייה ניכרת גם בביקוש למכוניות חדשות. "דלק מוטורס הייתה יכולה למכור בקלות עוד 10,000 מכוניות השנה", רוטן אגמון, "אם רק היו לנו מספיק מכוניות".

 

משפחה בהרחבה

אבל אל תדאגו לאגמון ולדלק מוטורס, שמובילים את שוק הרכב בישראל כבר קרוב ל-12 שנה. מנכ"ל דלק צופה שבשנתיים הקרובות תצמח החברה בשיעור דו-ספרתי גבוה. מאחורי האופטימיות הזו עומד היצע מכוניות שמתרחב אצלנו ממש בימים אלה, עם ארבעה דגמים חדשים ומאד מסקרנים. פורד זוכה לשלושה מהם - מונדיאו חדשה, S-מקס וגלקסי, ואילו מאזדה מקבלת חיזוק משמעותי בדמות ה-2 החדשה.

מאזדה 2: מסוגלת להפוך את שוק הסופר-מיני על פיו (צילום: רועי צוקרמן)

 

ונתחיל דווקא מהסוף, מה-2 הקטנה. "זו מכונית שחסרה לנו זה תקופה ארוכה", אומר שחר שמש, משנה למנכ"ל דלק, ומתייחס להיעדרה של מאזדה מקטגוריית הסופר-מיני במהלך השנים האחרונות. הסיבה לכך הייתה החלטת היבואנית להימנע מייבוא ה-2 הקודמת, בעיקר בגלל שצוידה בתיבה רובוטית. "ה-2 החדשה מהווה עבורנו פוטנציאל הגדלת נתח מכירות באופן משמעותי", מצהיר שמש ומנבא: "זו ההצלחה הבאה של מאזדה בישראל".

 

לפחות על הנייר, יש ל-2 את כל הקלפים הנכונים: מנוע 1.5 ליטר (103 כ"ס), תיבה אוטומטית "רגילה" ורשימת אבזור נאה, הכוללת בקרת יציבות בשתי רמות הגימור. והכי חשוב - מחיר ה-2 תחרותי מאד: רמת הגימור "אקטיב", עם שתי כריות אוויר בלבד, תעלה 101,500 שקל. רמת גימור "דינמיק" כוללת שש כריות אוויר, בקרת אקלים ושליטה על מערכת השמע מההגה, תעלה 106,500 שקל.

 

מחירים אלה מציבים את ה-2 מול הסוויפט של סוזוקי, והרבה מתחת ליריבות כמו טויוטה יאריס, פיג'ו 207 ורנו קליאו. בכוונת דלק למכור כמה אלפים מדי שנה, וקשה לראות מי יכול לעצור אותם.

 

אחת משתיים

ההצהרות האופטימיות של שמש ממשיכות גם כשהוא מדבר על המונדיאו החדשה, המשפחתית הגדולה של פורד. אנשי דלק מצהירים כי "יש למונדיאו את הפוטנציאל להיות אחת משתי המכוניות הנמכרות בקטגוריה". מי השניה? מאזדה 6 (מבית דלק מוטורס גם היא) כמובן, שלקראת סוף השנה תזכה למחליפה מודרנית. גם כאן, הנתונים תומכים באופטימיות.

 

פורד מונדיאו החדשה: תג-מחיר מאד אטרקטיבי, יעד מכירות אגרסיבי

 

המונדיאו החדשה תשווק עם שני מנועים בלבד, 2.3 ליטר בנזין (161 כ"ס) או 2.0 ליטר טורבו-דיזל (130 כ"ס), ובשלוש תצורות מרכב: סדאן, האצ'בק (חמש דלתות) וסטיישן, שמחירן זהה. כל הגרסאות יציעו תיבה אוטומטית, שבע כריות אוויר ובקרת יציבות. גם כאן, תגי המחיר נועדו להשיג יעדי מכירות אגרסיביים: גרסת הבנזין הבסיסית, "טרנד", תעלה 151 אלף שקל - בדיוק ברף העליון של קבוצה 4 לצורך חישוב שווי שימוש ברכב צמוד. וזה אומר שהמונדיאו צפויה לזכות בקרוב להצלחה בשוק הליסינג, במיוחד לאור היחלשותה היחסית של ה-6, העומדת בפני החלפה.

 

גם רמות הגימור הגבוהות יותר מתומחרות באופן תחרותי: "טרנד X" תעלה 155 אלף שקל, ו"טיטניום" תעלה 179 אלף שקל. עם מחירים אלה, מקווים בדלק מוטורס להתחרות בכל המשפחתיות הגדולות: החל מה-B4 של סובארו ועד פולקסווגן פאסאט, הונדה אקורד ופיג'ו 407. גם כאן, יעד המכירות הוא כמה אלפים בשנה.

 

ויש גם מיניוואנים

ואם לא די בכל אלה, דלק מתחילה בשיווק שני מיניוואנים חדשים. ה-S-מקס, מעין מיניוואן ספורטיבי שמציע שבעה מקומות ישיבה, ישווק עם מנוע 2.3 ליטר בנזין או 2.0 ליטר טורבו-דיזל. המחירים לגרסת הבנזין יעמדו על 178 אלף שקל לרמת גימור "טרנד" ו-196 אלף שקל לרמת הגימור "טיטניום". אגב, כל רמות הגימור מציעות שבע כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט.

פורד S-מקס: מכונית השנה באירופה, לשנת 2007. מעכשיו אצלנו

 

גלקסי, מיניוואן בגודל מלא שמיועד גם הוא לשבעה נוסעים, יוצע עם מנוע 2.3 ליטר בנזין או 2.0 ליטר טורבו-דיזל. תהיה רק רמת גימור אחת, גיהה (Ghia). המחיר לגרסת הבנזין יהיה 196 אלף שקל, בעוד גרסת הדיזל תעלה 220 אלף שקל. גם הגלקסי ישווק עם שבע כריות אוויר ובקרת יציבות סטנדרטית.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיל אגמון, האיש החזק של שוק הרכב
גיל אגמון, האיש החזק של שוק הרכב
צילום: אביגיל עוזי
פורד מונדיאו - מחיר מפתה
פורד מונדיאו - מחיר מפתה
מאזדה 2 - סופר-מיני-להיט-יפני?
מאזדה 2 - סופר-מיני-להיט-יפני?
צילום: רועי צוקרמן
פורד גלקסי - למשפחה הגדולה
פורד גלקסי - למשפחה הגדולה
פורד S מקס - למשפחה הממהרת?
פורד S מקס - למשפחה הממהרת?
מומלצים