שתף קטע נבחר

אירופה: סיטרואן מכניסה ירקות לתפריט

ה-C4 הקומפקטית של סיטרואן, תוצע מחודש ספטמבר גם בגרסה הצורכת 85% דלק ירקות, ותהפוך בכך לצרפתית השנייה שעוברת לדלק הירוק

סיטרואן תציע החל בחודש ספטמבר הקרוב, מכונית ראשונה בתולדותיה המתודלקת בביו-אתנול (BioEthanol) לשוק האירופי. הסנונית המבשרת את בוא האביב היא ה-C4, משפחתית קומפקטית המוצעת מזה למעלה משנתיים. מדובר בדלק הנחשב ידידותי לסביבה, מכיוון שתוצרי הזיהום הנלווים לשימוש בו פחותים בהשוואה לבמנועי בנזין. בנוסף, את האתנול מייצרים ממקורות מתחדשים - למשל גידולי ירקות שונים - בניגוד למאגרי הנפט ההולכים ומתכלים.

 

 

בגרסה הידידותית לסביבה, תציע סיטרואן מנוע 1.6 ליטר עם הספק ומומנט משודרגים לעומת מנוע בנזין רגיל - ההספק צמח ב-2.5% ל-113 כ"ס (110) ואילו המומנט עלה מ-15 קג"מ ל-15.6, שיפור של 4%. גם הביצועים של גרסת הביו-אתנול, שנקראת בפי סיטרואן ביו-פלקס, שופרו: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 10.2 שניות לעומת 10.6 בבנזין, והמהירות המרבית גדלה מ-190 ל-192 קמ"ש.


המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן עוברת לדלק ירקות

 

תצרוכת הדלק של ה-C4 ביו-פלקס דווקא עלתה, מ-14 ק"מ לליטר בנזין בממוצע ל-10.2 כשמתדלקים בביו-אתנול. למרות זאת, מסבירים בסיטרואן כי הארנק לא רק שאינו ניזוק, אלא אפילו מרוויח - זאת מכיוון שליטר E85 (שילוב של 85% אתנול ו-15% בנזין) עולה רק 0.85 יורו, לעומת 1.3 יורו לליטר בנזין באוקטן 95. ואם זה לא מספיק, תוכלו להתנחם גם בשלל הנחות והטבות באגרות ומסי הרכב השונים.

 

עוד נחמה, תמצאו בנתון זיהום האוויר. זה מציג ירידה של 5% בפליטת פחמן דו-חמצני בהשוואה למנוע הבנזין. בנוסף, מבטיחים הצרפתים כי מנוע מותאם אתנול גם מצמצם סוגי זיהום אחרים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים