שתף קטע נבחר

מטרידים את סלקום? לא תוכלו להתקשר לשירות בחינם

מה עושים לעשרות לקוחות שנוהגים להתקשר במשך חודשים ארוכים מספר פעמים ביום לשירות הלקוחות, ולא תמיד בנושאים עניינים? חברת סלולר בארה"ב בחרה "לפטר" לקוחות כאלו. בסלקום החליטו למנוע מהם את האפשרות להתקשר לשירות הלקוחות בחינם

עשרות לקוחות של סלקום שנהגו להתקשר במשך חודשים ארוכים לשירות הלקוחות של החברה מספר פעמים ביום, ולא תמיד בנושאים ענייניים, משלמים עבור השיחות לשירות הלקוחות של החברה. זאת, לאחר שהחברה מנעה מהם את הגישה לשירות השיחות חינם *123, ובמקום זאת הם מופנים למספר סלקום שהשיחה אליו עולה כסף. 

 

מ', אחד הלקוחות שהתלונן על כך, אמר ל-ynet כי הוא נהג להתקשר לחברה פעם-פעמיים ביום. לדבריו, "אני אוהב לדעת אם יצאו מסלולים חדשים, כמה אני משלם, לבטל שירותים ועוד. לפני שלושה שבועות התקשרה אלי נציגה של החברה, והודיעה לי כי היא מנתקת את הגישה לשירות השיחות חינם, וכי כל שיחה שאעשה מעתה לשירות הלקוחות של סלקום תהיה בתשלום, וכל מה שאני ארצה לברר מול החברה יהיה על חשבוני".

 

מ', כאמור, לא לבד. מסתבר שיש כמה עשרות ל'קוחות של סלקום, שכאשר הם מנסים לחייג לשירות הלקוחות (*123)הם שומעים את ההודעה הבאה: "לקוח יקר השירות הניתן לך אינו תומך בתכונה זו באפשרותך לפנות לאחד ממוקדי שירות הלקוחות בטלפון 0529990123 לתשומת ליבך החיוג למספר זה הוא בתשלום זמן אוויר סלקום".

 

מדובר בלקוחות שנהגו להתקשר פעם-פעמיים ביום לשירות הלקוחות, לעתים גם לא בנושאים ענייניים. אם הם המשיכו בכך שלושה חודשים, החברה פנתה אליהם בדרישה כי יפסיקו זאת, ואם אחרי חודשיים מתברר כי הם בכל זאת ממשיכים בשלהם - החברה מודיעה לאותם לקוחות כי הם לא יוכלו לבצע יותר שיחות חינם וכי הם מופנים לנציג שירות מיוחד.    

 

לפני כשנה וחצי נחשף ב-ynet כי פלאפון  הקימה מוקד שירות ללקוחות "מטרידים", זאת לאחר שהחברה גילתה כי אחוז מסוים של לקוחות מתקשר למוקדי השירות מאות פעמים בשבוע. לקוחות אלו מזוהים על ידי המערכת וממתינים דקות ארוכות על הקו. באותה תקופה התברר כי גם סלקום בנתה מערך של אנשי שירות שיטפלו בלקוחות שהוגדרו על ידה "כמורכבים".

 

בארה"ב "מפטרים" לקוחות כאלו

אבל בעוד שבסלקום הלקוחות הללו מקבלים טיפול, מתברר שחברות בארה"ב נוקטות ביד קשה יותר מול לקוחות שמתקשרים לשירות יותר מדי פעמים, לטעמן. החודש פורסם כי ספרינט נקסטל, חברת הסלולר השלישית בארה"ב, ביטלה המנויים של כ-1,000 מלקוחותיה, שלדבריה הפריזו בפניות למרכזי שירות הלקוחות של החברה. מדובר בלקוחות שהתקשרו בממוצע 25 פעמים בחודש למרכזי שירות של החברה - פי 40 מהלקוח הממוצע.

 

האם כשניידות המספרים תיכנס לתוקף בדצמבר תיכנס לתוקף החברות הישראליות יאמצו את השיטה של ספרינט נקסטל? עוד כמה חודשים נדע.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרכז שירות של סלקום
מרכז שירות של סלקום
צילום: ניב קלדרון
מומלצים