שתף קטע נבחר
 

רבוע כחול: הרווח הנקי גדל במחצית השנה ב-17%

רווחי רשת הסופרמרקטים, הסתכמו ברבעון השני של 2007 ב-37.1 מיליון שקל, ירידה של 4.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אך בהשוואת מחצית השנה ובניטרול ההבדלים במועדי קניות הפסח עולה כי רווחי הרשת זינקו ב-17% וההכנסות גדלו ב-5%

הרשת הקמעונאית רבוע כחול, שבשליטת קבוצת אלון, המפעילה את הרשתות מגה, מגה בעיר ושפע שוק, סייימה את הרבעון השני של 2007 עם רווח הנקי של 37.1 מיליון שקל, ירידה של 4.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

 

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2007 הסתכמו ב-1.68 מיליארד שקל, עלייה מינורית של 0.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006. הגידול המתון הושג למרות עיתוי חג הפסח, אשר התרחש ברבעון המקביל אשתקד (ולא ברבעון השני השנה), וכתוצאה מכך חלה ירידה של 4.6% במכירות בחנויות זהות (SSS) במהלך הרבעון הנוכחי. עם זאת, נרשם גידול בשטחי המכירה אשר נוספו במהלך השנה.

 

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2007 הסתכם ב-451.3 מיליון שקל (26.8% מההכנסות), גידול של 3.7% לעומת אשתקד (25.9% מההכנסות). הגידול ברווח הגולמי הושג על אף הגידול המתון בהכנסות והודות למדיניות תמחור, הסכמים עם ספקים ותרומת מוצרי הנון-פוד ובעיקר מוצרי "כפר השעשועים".

 

הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון השני של 2007 הסתכמו 377 מיליון שקל (22.4% מההכנסות), גידול של 7.7% בהשוואה לרבעון אשתקד (20.9% מההכנסות). הגידול נובע מפתיחת חנויות חדשות והוצאות מועדון הלקוחות You.

 

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2007 הסתכם ב-74.2 מיליון שקל (4.4% מההכנסות), קיטון של 12.5% בהשוואה לרבעון השני של 2006 (5.1% מההכנסות).

 

בסיכום המחצית הראשונה של 2007 ההכנסות צמחו בשיעור של 5% ל-3.4 מיליארד שקל. הרווח הגולמי גדל ב-8.2% ( 26.5% מהמכירות) והרווח הנקי צמח בכ-17% והסתכם ב-80 מיליון שקל. רבוע כחול פתחה 5 סניפים במחצית הראשונה של השנה בשטח כולל של כ-10,300 מ"ר.

 

במקביל לפרסום תוצאות הרבעון, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבדנד בהיקף של 220 מיליון שקל.

 

"נפתח 8-10 סניפים במהלך שלוש השנים הבאות"

מנכ"ל רבוע כחול, גיל אונגר: "התוצאות הכספיות, המשקפות הצלחת מהלך ההתרחבות, ניהול נכון של מותגים ותרומתם החיובית של מוצרי הנון-פוד בהם אנו משקיעים זה שלוש שנים.

 

בהתייחס למותג מגה בעיר, ציין אונגר, כי "הצורך בשילוב מחירים נוחים עם קרבה לבית, העונה על המגמה העולמית של "קנייה בשכונה". מגמה זו באה לידי ביטוי גם בהרגלי הצרכן הישראלי. בשילוב של מחירים נוחים וקרבה, אנו יוצרים ערך אמיתי ללקוחותינו".

 

מגמה נוספת אותה ציין אונגר היא התרחבות הרשתות לתחומי הנון-פוד (מוצרים שאינם מוצרי מזון). לדבריו, "האסטרטגיה של התרחבות מואצת באמצעות רכישות, מקבלת ביטויה ברכישת 10% נוספים ב"כפר השעשועים" ולאחרונה רכישת השליטה בחברת ורדינון והסכם לרכישת נעמן פורצלן. עם השלמת המהלך, נחזיק ב-234 נקודות מכירה בתחום הנון-פוד, בנוסף לסניפי הרשת הקיימים. כמו כן נשיג שליטה על מקורות האספקה".

 

אונגר הוסיף, כי "אנו שואפים לפתוח 8-10 סניפים במהלך שלוש השנים הבאות. אנו מאמינים כי מהלכים אלו יביאו לגידול במעמדה של רשת ריבוע כחול במפת הקמעונות בישראל, וגידול בהכנסות וברווחיות".

 

זהו הדו"ח האחרון עליו חתום המנכ"ל גיל אונגר. זאב קלימי, לשעבר מנכ"ל טרה, יחליף את אונגר כמנכ"ל רבוע כחול, החל מ-1 באוקטובר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיל אונגר. דו"ח אחרון כמנכ"ל הרשת
מומלצים