שתף קטע נבחר

חלל תקשורת: החשיפה לדולר פגעה בהכנסות וברווח

חברת הלווינים סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 73.4 מיליון שקל - ירידה של 10%. הרווח הנקי הסתכם ב-8.3 מיליון שקל, ירידה של 68%

חברת חלל תקשורת, המספקת תקשורת לוויינים, סיימה את המחצית הראשונה של 2007 עם הכנסות של 73.4 מיליון שקל, ירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שנבע בעיקרו מתיסוף בשער החליפין של השקל לעומת הדולר.

 

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-8.3 מיליון שקל, ירידה חדה של 68% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי נשחק אף הוא והסתכם ב-40 מיליון שקל, ירידה של 15%. 

 

עיקר הפגיעה ברווח הנקי נבעה מגידול חד בהוצאות המימון ל-18.6 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 2.7 מיליון שקל בלבד במחצית אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקרו מהתיסוף בשער החליפין של השקל אל מול הדולר במחצית המקבילה אשתקד, לעומת המחצית הנוכחית בה לא חל שינוי מהותי בשער החליפין של השקל לעומת הדולר.

 

חלל תקשורת, שבשליטת יורוקום, התעשייה האווירית וקבוצת ח.מר, מספקת שירותי שידור ותקשורת לוויינית בישראל, במזרח התיכון, אירופה וארה"ב באמצעות הלוויינים עמוס 1 ועמוס 2. בין לקוחותיה הממשלה, רשות השידור, ערוץ 2, ערוץ 10 וגילת YES. ברבעון הראשון של 2008 אמורה חלל לשגר את הלוויין הבא, עמוס 3.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיגור הלווין עמוס 2 (ארכיון)
צילום: אריה אגוזי התעשייה האוורית
מומלצים