שתף קטע נבחר

סוני החלה לשווק ביפן את טלוויזיות הדור הבא, OLED

סוני החלה בייצור מסחרי ובשיווק של טלוויזיות OLED, שאמורות להיות איכותיות משמעותית מפלזמה ו-LCD. בשלב הראשון יימכרו טלוויזיות קטנות בלבד ורק ביפן

סימן ראשון לדור העתיד במסכים הדקים? סוני הכריזה על התחלה של ייצור סדרתי ומכירת מסך OLED ראשון מייצור סדרתי, זהו דגם XEL-1. המסך יחשף בתערוכת האלקטרוניקה Ceatec שנפתחת היום (ג') ביפן. מספר המסכים המיוצרים בחודש יעמוד על כ-2,000, בשלב הראשון תתבצע מכירה ביפן בלבד.

 

טלוויזיות דקות יותר

טכנולוגית ה-OLED - Organic Led מבוססת על חומרים אורגנים אשר פולטים אור כאשר מעבירים דרכם זרם חשמלי. שיטה זו חוסכת את הצורך בתאורה אחורית (שקיימת במסכי LCD לדוגמה) ומאפשרת ליצור פאנל טלוויזיה סופר דק (גם בהשוואה למסכי פלזמה ו-LCD).

 

מסכים בטכנולוגיית OLED הוכנסו בעבר לשימוש בגאדג'טים (כמו טלפונים סלולרים או נגני מוזיקה), אך זו הפעם הראשונה בה מוצג מסך טלוויזיה כזה שימכר באופן מסחרי.

 

 

ניגודיות חסרת תחרות

נתוני דגם XEL-1 של סוני אינם מרשימים במיוחד: מדובר על גודל של 11 אינץ' בלבד ורזולוציה בת 960X450 פיקסלים (דומה לרזולוציית PAL בטלוויזיות CRT שהינה 720X576 פיקסלים).

 

עם זאת, הנתון המעניין והבולט ביותר הינו הניגודיות שעומדת על 1,000,000:1 (מיליון לאחת), מה שמרמז על עמק תמונה פנטסטי. לשם השוואה, הפלזמה הטובה ביותר כיום, מגיעה ליחס ניגודיות של 20,000:1, מסכי LCD מגיעים אף לפחות מזה.

 

עומק המסך מרשים אף הוא: שלושה מ"מ בלבד (מסך דק אמיתי), בנוסף, צריכת החשמל צפויה להיות מרשימה בחסכנותה.

 

הפלזמה וה-LCD לא יינטשו כל כך מהר

האם יצרניות מסכי ה-LCD והפלזמה צריכות לדאוג? לא בטווח מיידי. זוהי סנונית ראשונה בלבד לתחילת ייצור מסך OLED, המחיר יקר (1,750 דולרים ביפן) ותוחלת חיי המסך אינה מרשימה לבינתיים (כ-30,000 שעות, לעומת 60,000-100,000 שעות במסכים הנוכחים). .

 

עד שטכנולוגיה זו תבשיל, יחלפו מספר שנים ועד אז ימכרו עוד מיליוני מסכים מדגמי הטכנולוגיות הקיימות, אבל חברת Sony, כדרכה, מתעקשת על מיקום של מובילה טכנולוגית, נושאת כבר את פניה לעבר הדור הבא (בשוק שמוערך בכ-82 מיליארד דולר) וממהרת להיות זו הראשונה שמשיקה את הדור הבא.

 

אחד מבכירי החברה הצהיר כי מטרת מכירת הנוכחית איננה לייצר רווח מיידי, מה שמרמז על סבסוד מסויים במחיר המסך במטרה להחדיר את הטכנולוגיה לשוק ולהרוויח מאוחר יותר, כאשר ישופר היצע הדגמים והביקוש להם

 

נשמע כמו מהלך מפתיע מצד היצרנית השניה בגודלה בעולם של מסכי LCD (לאחר סמסונג). האם סוני מתכוונת להלחם בעצמה, במוצר ה-LCD שמכניס לה כסף רב? כפי שההיסטוריה מראה, יבוא יום בו טכנולוגיה חדשה תהווה מחליף למסכים הקיימים, אי אפשר להמנע מזה. השקת טכנולוגיית ה-SED הנחשבת למתחרה (על ידי טושיבה וקנון) תקועה לבינתיים ולכן זו הזדמנות טובה עבור סוני להתחיל למכור ולהרגיל את השוק למוצרים שלה.

 

בדומה להיסטוריה בתחום ה-LCD, גם ההשקה הראשונית של מסכי OLED נעשית בגודל מסך קטן (בניגוד לפלזמה, שם הבעיה הפוכה ומאפשרת ייצור של מסכים גדולים בלבד). בהדרגה, נתחיל לראות מסכים בגדלים הולכים וגדלים.

 

הפריצה של OLED תגיע כנראה ביום בו ניתן יהיה לרכוש מסכים בגודל שינוע סביב 32 אינץ' ובמחירים ברי השוואה ל-LCD. עד אז, נמשיך להנות מירידת המחירים לעומת עלייה בגודל המסכים של הטכנולוגיות הנוכחיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דקה יותר מ-LCD ופלזמה
צילום: איי אף פי
לאתר dtown
מומלצים