שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המילטון פרש: האליפות בחיים

    פרישה מוקדמת של מוביל טבלת האליפות במירוץ הלפני אחרון של העונה, הותירה סיכוי לדולקים אחריו. רייקונן ניצח, אלונסו סיים שני

    זה יכול היה להיות היום הגדול של לואיס המילטון. וזה גם נראה ככה בתחילה. מוביל טבלת אליפות הנהגים בפורמולה 1 פתח את המירוץ בסין - המירוץ הלפני-אחרון של העונה - מהעמדה הבכירה, והחל לפתוח פער. קימי רייקונן, שזינק מהמקום השני בלבד לאחר שהיה דומיננטי במהלך מקצי האימונים - וטען כי העליונות של המילטון במקצה הדירוג נבעה מכמות דלק נמוכה בהרבה, לא שמר על קצב, והפער גדל בכמעט שנייה להקפה. פיליפה מאסה שמר על פרננדו אלונסו במקום הרביעי, כאשר הוא מאבטח את גבו של חברו לקבוצה.

     

    מסלול רטוב, חוסר ודאות של החזאים המקומיים וטראומה לא קלה מהמירוץ הגשום האחרון שנערך ביפן, גרמו לפרארי להימנע מלקחת הימורים. רייקונן זינק עם הרבה מאד דלק, אלונסו עם מעט פחות. אלא שהאסטרטגיה הזו לא הייתה מוכיחה את עצמה, אילו המילטון היה שומר על הקצב לאחר עצירת התדלוק הראשונה, בה לא הוחלפו הצמיגים למסלול רטוב. אלא שלא כך קרה. המילטון נהג באופן אגרסיבי מאוד ושחק את הגומי, בעיקר הקדמי. וכך מצא עצמו לפתע פשוט ללא אחיזה, מאבד שניות יקרות מדי הקפה לרייקונן, שאף עקף אותו. כאשר ניסה להיכנס לרחבת הטיפולים, החליק בתת-היגוי מתסכל לכיוון שטח המילוט - ומלכודת החצץ שם לכדה אותו, ואילצה אותו לפרוש מהמירוץ.

     

    בסופו של דבר, רייקונן שייט לניצחון קל יחסית, שלא היה בספק מאותו רגע ואילך. אלונסו, שמצא עצמו לפתע עם סיכוי מצוין להגן על התואר במירוץ האחרון, ניצל את כל ניסיונו כדי להישאר לפני פליפה מאסה בפרארי השנייה, ולצמצם עד כדי ארבע נקודות את הפער מהמילטון. רייקונן שניצח שמר אף הוא על סיכוי תיאורטי, ממרחק של שבע נקודות מהמוביל, עם הניצחון ה-200 במספר עבור קבוצת פרארי במירוצי פורמולה 1.

     

    וכך, שבועיים לפני המירוץ המסכם של העונה, מוצאים עצמם אנשי הפורמולה 1 בסיטואציה כמוה לא הייתה כבר למעלה משני עשורים: שלושה נהגים עם סיכוי לזכות באליפות במירוץ האחרון.

     

    ועכשיו, להימורים, בהנחה שכולם מסיימים את המירוץ: אז ככה. רייקונן צריך לנצח כדי לשמור על סיכוי כלשהו, והוא אכן יכול לעשות זאת. הפרארי מהירה מספיק ברטוב וביבש, כדי לתת פייט של ממש למקלארן. לקימי גם יהיה הרבה פחות להפסיד במקרה של קרב ראש-בראש עם אלונסו, ובוודאי אם ימצא עצמו מול המילטון. ניצחון יעמיד אותו על 110 נקודות. אם לוקחים בחשבון שמאסה ירצה במירוץ הביתי להוכיח מה הוא שווה, אפשר לסמוך עליו שיביא את הפרארי השנייה למקום השני, גם אם יהיה מהיר יותר מרייקונן.

     

    זה אומר שאלונסו יוכל לסיים במקום השלישי ולזכות ב-6 נקודות, אם יקדים את המילטון. וניתן להניח שיעשה זאת, אם וכאשר ימצא עצמו בקרב מולו. שוב, המילטון הוא זה שיכול להפסיד יותר בהימור שכזה, ולכן הוא יאפשר לאלונסו להקדים אותו. הבריטי יסיים רביעי את המירוץ ויצבור 5 נקודות, תוך שכך הוא זוכה באליפות היסטורית וסנסציונית. הטבלה הסופית הצפויה - 1. המילטון עם 112 נקודות (ארבעה ניצחונות), 2. קימי רייקונן (110 נקודות ושישה ניצחונות), 3. אלונסו (109 נקודות וארבעה ניצחונות).

     

    זכרו רק, מבט אחד בפנייה הראשונה של המסלול בברזיל, יסביר לכם שכל ההערכות האלה עשויות להתבדות מספר שניות לאחר הזינוק, עם פרישה של מכונית או שתיים.

     

    גרנד פרי סין - תוצאות

     

    1. קימי רייקונן, פרארי, 10 נקודות

    2. פרננדו אלונסו, מקלארן, 8 נקודות

    3. פיליפה מאסה, פרארי, 6 נקודות

    4. סבסטיאן וטל, טורו רוסו, 5 נקודות

    5. ג'נסון באטון, הונדה, 4 נקודות

    6. ויטנטוניו ליוצי, טורו רוסו, 3 נקודות

    7. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 2 נקודות

    8. דייויד קולטארד, רד בול, נקודה אחת

     

    דירוג אליפות הנהגים

     

    1. לואיס המילטון, 107 נקודות

    2. פרננדו אלונסו, 103 נקודות

    3. קימי רייקונן, 100 נקודות

    4. פיליפה מאסה, 86 נקודות

    5. ניק היידפלד, 58 נקודות

    6. רוברט קוביצה, 35 נקודות

    7. הייקי קובלניאן, 30 נקודות

    8. ג'יאנקרלו פיסיקלה, 21 נקודות

     

    דירוג אליפות הקבוצות

     

    1. פרארי, 186 נקודות - אלופה

    2. ב.מ.וו, 94 נקודות

    3. רנו, 51 נקודות

    4. ויליאמס, 28 נקודות

    5. רד-בול, 24 נקודות

    6. טויוטה, 12 נקודות

    7. טורו רוסו, 8 נקודות

    8. הונדה, 6 נקודות

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רייקונן ניצח - ושמר על סיכוי
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים