שתף קטע נבחר

"לא מתחרה בשטראוס ואסם - אלא בחומוסיות"

כך מצהיר רם כהן, מנהל השיווק של יצרנית החומוס החדשה בשוק - חברת נאש נאש. "אני לא יכול להתחרות בשטראוס ואסם שעושות מנת חומוס ב-5 דקות, כי אין לי כושר ייצור גדול. מעדנות הביאה את הפיצה הקפואה לרשתות ואנחנו מביאים את החומוס מהחומוסיה"

"אני מתחרה על הלקוח שקונה חומוס בחומוסיות ולא בזה שקונה צבר ואחלה". כך אומר רם כהן, מנהל השיווק של חברת נאש נאש, יצרנית החומוס והטחינה החדשה שנכנסה לשוק לאחרונה.

 

נאש נאש השיקה למעלה מ-20 מוצרי חומוס, המיוצרים בהכנה ביתית. החברה נוסדה ב-2001 על ידי נני ברק ואשתו לימור המחזיקים ב-25% מהבעלות על החברה. בינואר השנה הצטרפו לחברה צוות של יוצאי זוגלובק - רם כהן, גיל אמסלם ואפי דיין - המחזיקים כל אחד מהם ב-25% מהחברה.    

 

ברק פתח בתחילת דרכו חומוסיה בכרמיאל שהלכה ותפסה תאוצה. בשלב ראשון הגיעו אליו מנהלי טיב טעם וביקשו לשווק את המוצרים שלו בחנויות הרשת. אז התחיל ברק לארוז חומוס וטחינה ולמכור אותם בטיב טעם. חצי שנה לאחר מכן פנתה גם רשת שופרסל בבקשה לשווק את המוצרים, ומפה כבר החלה החומוסיה הקטנה להתגלגל לכיוון השוק הקמעונאי. כיום משווקים המוצרים גם ביד יצחק ויינות ביתן, אך לא נכנסו לרשת הרבוע הכחול בשל בעיות של שיווק והפצה, חוסר מקום על מדפי הרבוע וכושר ייצור נמוך של החברה.

 

נאש נאש הקימה קווי ייצור והשקיעה בשיווק המוצרים 780 אלף שקל, אך החברה עדיין מוגבלת בכושר הייצור ומחפשת בימים אלה מבנה גדול יותר מזה שהיא מפעילה כיום בתרדיון.

 

"לא ניגע בעולם הסלטים", מצהיר כהן. "חומוס וסלטים הן שתי התמחויות שונות לגמרי. גם חומוסיות לא עושות סלט חצילים. אנחנו רוצים להיות בתחום החומוס והטחינה כמו שמחלבת גד בגבינות. מצאנו נישה שאף אחד לא נגע בה - בחלק העליון נמצאים סלטי משני שנחשבים לאיכותיים, אבל עוסקים יותר בסלטים ופחות בחומוס, אחריהם יש את שטראוס ואסם ולמטה יש את מיקי ושמיר, שבתפיסה הצרכנית נחשבים פחות איכותיים משטראוס ואסם.     

 

"אני לא מתכוון להיות שטראוס או אסם. אני לא יכול להתחרות בחברות שעושות מנת חומוס ב-5 דקות. אני גם רוצה להיות ממוצב יותר גבוה. חברת מעדנות הפכה את שוק הפיצות, כאשר הביאה את הפיצות הקפואות לרשתות השיווק, במקום שהצרכן יגיע לפיצריה. אנחנו רוצים שהצרכן ברשתות השיווק יקנה את החומוס שלנו במקום שילך לחומוסיה".

 

למרות ההצהרות והשאיפות המכוונות לגבוה, נאש נאש אינה יכולה להשקיע בפרסום ולטענת כהן, הוא אינו מאמין בפרסום. "בתחום שלנו הצרכן שבע מפרסומים לחומוס וטחינה. זו תהיה טעות מצידנו לפרסם. יש לנו יתרון בטעם ולכן נסתפק בטעימות בנקודות המכירה".

 

בחודש דצמבר צפויה החברה לצאת עם סדרה חדשה של חומוס וטחינה בהשקעה נוספת של 250 אלף שקל. "בשנת 2006 שוק הסלטים לא גדל. אנחנו יכולים להגדיל את הקטגוריה בלי לפגוע באף שחקן", הוא מסכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כהן. רוצה להיות ממוצב גבוה
צילום: שני כהן
צילום: אלכס קוצ'רנקו
נאש נאש. 20 מוצרים
צילום: אלכס קוצ'רנקו
מומלצים