שתף קטע נבחר

תמונות ופרטים ראשונים: סובארו אימפרזה STi

סובארו חושפת תמונות ראשונות של הגרסה הספורטיבית מכולן לאימפרזה החדשה, ועל הדרך מספקת גם כמה פרטים. חשיפה מלאה עוד שבועיים

אחרי הרבה מאוד שמועות, סובארו משחררת סוף-סוף תמונות ראשונות של ה-STi החדשה. זוהי הגרסה הספורטיביות ביותר לאימפרזה, שכבר משווקת בישראל מזה מספר שבועות. אלינו צפויה ה-STi להגיע - בגרסה אירופית ומעט שונה - לקראת סוף שנת 2008.

 

גרסה יפנית

 

 

ה-STi החדש תוצג בתערוכת טוקיו בסוף החודש, וכעת ניתן לראות אותה בתמונות. מהן ברור כי כמו בעבר, גם הפעם האימפרזה זוכה בגרסתה הספורטיבית לעיצוב אגרסיבי יותר. וזה בא לידי ביטוי לא רק בכונס אוויר ענק על מכסה המנוע, אלא גם בפגושים חדשים מלפנים ומאחור, חישוקים קלים במידה "18 (עם צמיגי 245-40) וספויילר אחורי ענק. בנוסף לכל אלה, ה-STi נהנית גם ממפסק סרנים גדול מבעבר, לשיפור האחיזה, מה שהתאפשר על-ידי הגדלת בתי הגלגלים. התוצאה - רוחב של 179.5 ס"מ, 5.5 יותר מהדור הקודם, ומפסק סרנים של 153 ס"מ מלפנים ו-154 מאחור, לעומת 149 ו-149.5 ס"מ בעבר.

 

ממד האורך לעומת זאת דווקא התכווץ, כתוצאה מזניחת תא המטען הנפרד. במרכב ההאצ'בק מציגה ה-STi אורך של 441.5 ס"מ, לעומת 446.5 בעבר. גם 

הגובה השתנה, ועומד כעת על 147.5 ס"מ, לעומת 144 בדור הקודם. בסיס הגלגלים עומד על 262.5 ס"מ, תוספת של 8.5 ס"מ.

 

ומנוע?

האימפרזה STi תוצע ביפן עם מנוע בנפח 2.0 ליטר-טורבו, כפי שהיה נהוג שם גם בדור הקודם. נתון הספק לא פורסם, אך לפי הערכות יעמוד על 330 כ"ס. אצלנו ובאירופה, לעומת זאת, יהיה מנוע 2.5 ליטר-טורבו עם הספק דומה. בשני המקרים תוצע המכונית עם תיבת שישה הילוכים ידנית, ובשידוך למערכת ההנעה הכפולה המוכרת של סובארו - כולל דיפרנציאל מרכזי מתוחכם בשם DCCD.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אימפרזה רגילה
ה-STi הקודמת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים