שתף קטע נבחר

מינואר: הוזלה של אלפי שקלים במחירי רכב חדש

מחירי המכוניות החדשות - כולל הדגמים הנמכרים ביותר בישראל - צפויים לרדת בינואר 2008 באלפי שקלים, בעקבות עדכון קבוצות המחיר שביצעה רשות המסים

חדשות טובות: החל ב-1 בינואר 2008, צפויים מחירי המכוניות הפופולריות בישראל לרדת בשיעור של 4%-3%, הוזלה של בין 4,000 ל-5,000 שקל. זאת, עקב עדכון קבוצות המחיר לצורך קביעת שווי שימוש, עליו הכריזה ברשות המסים.

 

במסגרת העדכון, המבוצע פעם בשנה, יוזלו מחירי המכוניות בקבוצה 2  - הכוללת משפחתיות קומפקטיות כמו מאזדה 3, טויוטה קורולה ורנו מגאן - ב-4,000 שקל. במקום 114,000 שקל כיום, יעמוד מחיר הרף העליון של דגמים אלה על 110,000 שקל בלבד. מכוניות בקבוצה 4, הכוללת משפחתיות גדולות - הונדה אקורד, פורד מונדיאו וסיטרואן C5 למשל - יעלו 146,000 שקל במקום 151,000.


טויוטה קורולה. מחיר הבסיס צפוי לרדת ל-110,000 שקל 

 

למרות שמדובר במחיר מומלץ - יבואני הרכב רשאים לקבוע מחיר גבוה מכך, ולהיכנס לקבוצה גבוהה יותר, ההערכות הן כי מרביתם יאלצו להפחית מחירים בהתאם לשינוי. זאת, משום ששוק הליסינג מהווה את עיקר המכירות, ויציאה מקבוצה 2 או 4 עשויה לגרום לצניחה אדירה במכירות.

 

מנגד, יהיה מעניין לראות האם הירידה הנוספת במחירי קבוצה 2, הכוללת בעיקר משפחתיות קומפקטיות, תשפיע גם על מחירי הסופר-מיני. אלו האחרונות סובלות מקירבה בעייתית לאחיותיהן הגדולות, ובחלק מהמקרים הן אף יקרות מהן. בלובינסקי למשל, מציעים פיז'ו 307 משפחתית במחיר של 114,000 שקל, בעוד שה-207 הקטנה מתומחרת ב-116,000 שקל.

 

עוד בשורה משמחת: ברשות המסים החליטו להעלות את רף המחיר העליון של קבוצה 1 ל-90,000 שקל, וזאת במקום 86,000 בעבר. הרחבת קבוצה 1 עשויה לאפשר ליבואנים להכניס יותר מכוניות לקבוצה בעלת אגרת הרישוי הנמוכה ביותר - למשל שברולט אביאו ויונדאי גטס ידניות, ופיאט פנדה רובוטית. נזכיר בהקשר זה כי קבוצות שווי השימוש קובעות לא רק למקבלי רכב ממקום העבודה, אלא גם את מחיר אגרת הרישוי שמשלמים לקוחות פרטיים. ככל שהקבוצה גבוהה יותר, כך עולה גם מחיר מבחן הרישוי השנתי (טסט).

 

החל מיונאר 2008, מדינת ישראל תעבור גם לשיטת רישום חדשה למכוניות. במקום שנת דגם המתחילה במאי, יהיה מעתה הרישום לרכב חדש קלנדרי - ובהתאם לתאריך עליית המכונית לכביש. כלומר, מכוניות המשווקות בין ינואר לדצמבר 2008, יחשבו כולן לדגמי 2008.


פורד מונדיאו. החל מ-146,000 שקל?

 

מרשות המסים נמסר, כי ההפחתה במחירי הקבוצות נובעת בראש ובראשונה מהפחתת מס הקנייה, שהחלה לפני שנתיים ומורידה את המס באופן הדרגתי מ-95% ל-72% בשנת 2010. על-פי התוכנית, ירד מס הקנייה מ-84% בשנת 2007, ל-78% בשנה הבאה. כמו כן, הפחתת המחירים נובעת גם משקלול ההתאמות לתנודות בשערי המטבעות - דולר, יורו ויין.

 

מחירי קבוצות הרישוי המעודכנים, זקוקים עדיין לאישור ועדת הכספים של הכנסת, לאחר שייחתמו על-ידי שרי האוצר והתחבורה. כמו כן, עדיין יתכנו שינויים בהפחתת המחירים, במידה ויחולו שינויים דרמטיים בשערי המטבע.


קבוצות המחיר החדשות לשנת 2008*

קבוצות המחיר החדשות לשנת 2008*
קבוצה מחיר בשקלים, 2007 מחיר בשקלים מינואר 2008
1 עד 86,000 עד 90,000
2 86,001 עד 114,000 90,001 עד 110,000
3 114,001 עד 133,000 110,001 עד 129,000
4 133,001 עד 151,000 129,001 עד 146,000
5 151,001 עד 196,000 146,001 עד 189,000
6 196,001 עד 280,000 189,001 עד 269,000
7 280,001 ומעלה 269,001 ומעלה

*מחירים משוערים

 

תגובת דורי מנור, מנכ"ל לוביסנקי (יבואנית פיז'ו-סיטרואן), לשינוי שווי קבוצות השימוש: "במדינה שבה 100% מענף הרכב מבוסס על יבוא ו-80% ממנו שוק מוסדי, לא יתכן ששיטת קבוצות השווי מתעלמת לחלוטין משינויים שנתיים בשערי המטבע. בכך משרד האוצר פוגע ישירות בצרכנים, באפשרויות הבחירה שלהם ובתחרותיות בשוק הרכב בישראל. שיטת קבוצות השווי מפלה לטובה מכוניות המיובאות מארצות בהן שער המטבע ירד ומבטלת את יכולת התחרות של אלו בהן השער עלה. שינויי המטבע מצטברים מדי שנה ושנה ואינם מתאפסים. בכך מאבד הצרכן את אפשרות הבחירה שלו במכוניות בטוחות, חסכוניות, ידידותיות לסביבה ואיכותיות יותר, עקב התערבות שגויה ומיותרת של משרד האוצר בכוחות השוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוקלים לרכוש בקרוב רכב חדש? אולי כדאי לחכות לינואר
צילום: חיים זיו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים