שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רפורמה בתחבורה הציבורית: מופז נגד האוצר

    מופז תוקף את משרד האוצר: לא משתף את משרד התחבורה ברפורמה בתחבורה הציבורית. אך בכל זאת הושגה הסכמה: יש לשפר את תנאי העסקתם של הנהגים

    "לא ייתכן ש-4-3 פקידי משרד האוצר, שאין להם ניסיון וידע מקצועי בתחום התחבורה, יגישו לחברי הכנסת תוכנית לרפורמה בתחבורה הציבורית שהוכנה תוך חודש וחצי, ללא שיתוף אנשי המקצוע שלנו, ויבקשו מהם לאשר אותה".‬ כך אמר השבוע שר התחבורה שאול מופז, בכנס על רמת השירות בתחבורה הציבורית. "אם לא נשכיל לפתח את השימוש בתחבורה הציבורית, לא ניתן יהיה להיכנס לערים והכבישים ייסתמו לחלוטין", אמר השר. "בקרוב יוגשו המלצותיה של ועדת מומחים בראשותו של פרופ' עזרא סדן שמונתה כדי לבדוק את המשך הרפורמה בתחבורה הציבורית והמלצותיה הן אלה שינחו אותנו כיצד להמשיך ולא התוכניות של האוצר, שאושרו בחטף".

     

    התגובה לתקיפה של מופז לא איחרה להגיע, ונציג התקציבים באוצר, אודי אדירי, ציין בכנס כי הרפורמה בתחבורה הציבורית תושלם עד שנת ‭,2016‬ גם אם משרד התחבורה יחשוב אחרת. "משרד האוצר הציב רשימה של דרישות מחברות תחבורה שירצו להשתתף במכרזים כדי למשוך יותר משתמשים לתחבורה הציבורית", אמר.


    מופז והאוצר סבורים כי יש לשפר את תנאי העסקתם של נהגי האוטובוסים (צילום: אייל פישר)

     

    לעומת אי-ההסכמה בנוגע לרפורמה המיועדת, מופז ואדירי הסכימו על הצורך לשפר את תנאי העסקתם של הנהגים בחברות התחבורה. "נהג שאינו משתכר בכבוד ואינו יכול פרנס את משפחתו, הוא אדם מודאג גם על ההגה וזה מסכן את כל הנוסעים", אמר מופז. אדירי קיבל טענה זו, וציין כי באוצר עומדים על כך שהחברות הזוכות במכרזים להפעלת תחבורה ציבורית, יעסיקו נהגים בתנאי שוק של עובדים ולא של עבדים. "אנו נפעל לכל שהנהגים יקבלו שכר ראוי. זה יעלה לנו הרבה כסף, אבל צריך לדאוג לכך שהמפעילים לא יעבידו נהגים בתנאי דמפינג".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחכים לאוטובוס (ארכיון)
    צילום: אמיר כהן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים