שתף קטע נבחר

הרבוע הכחול נקנסה ב-140 אלף ש' בגין הטעיית צרכנים

נגד הרשת המפעילה את סניפי מגה וסופר סנטר הוגשו 9 כתבי אישום לאחר שבסניפים רבים המחיר בקופה היה גבוה מהמחיר שעל גבי המוצר

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, דבורה עטר, קנסה את רשת הרבוע הכחול ב-140 אלף שקלים בגין הטעיית צרכנים. הרשת הורשעה בכך שגבתה מצרכנים בחלק מסניפיה מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים במדפים. בית המשפט הטיל בנוסף קנס של 5,000 שקלים על 5 מנהלי סניפים בהם נמצאו חריגות משמעותיות במחירים (אלף שקלים לכל מנהל סניף, מעבר לקנס שהוטל על החברה).

  

כתבי האישום נגד הרשת הוגשו על-ידי משרד התמ"ת, בעקבות תלונות של צרכנים אשר בדקו את החשבונות ואת הקנייה וגילו את פערי המחירים.

 

בעקבות ביקורות של מבקרי התמ"ת הגישה עו"ד טלי קינן, תובעת מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, תשעה כתבי אישום בגין עבירות שנעברו בסניפים, וביקשה להרשיע גם את מנהלי הסניפים אשר חייבים לפקח ולוודא כי המחירים על המוצרים שבמדפים יהיו תואמים למחיריהם בקופה ולא יוצרו הפרשים לרעת הקונה.

 

החידוש היחסי בתיק זה הינו בהטלת אחריות על מנהלי הסניפים, כדי למנוע הישנות עבירות מסוג זה, וכן בגובה הקנס שהוטל על הרשת בגין עבירות מסוג זה.  

 

בביקורות התגלה כי בסניף "סופר סנטר בקניון גבעתיים" תמורת ג'ל גילוח נגבה סך של 35.99 שקלים במקום 32.49 שקלים הרשום על גבי המוצר, ועבור מזון לכלבים נגבה 35.99 שקלים במקום מחיר 33.99 שקלים הרשום על גבי המוצר. בסניף "מגה נתניה" תמורת ג'ל גילוח נגבה סך של 27.99 שקלים במקום מחיר 21.99 שקלים הרשום על גבי המוצר. פסטלים במילוי תפוחי נמכרו ב-13.99 שקלים במקום 10.99 שקלים.

  

עוד התגלה כי בסניף "מגה אור יהודה" תמורת צבע לשיער נגבה סך של 31.99 שקלים במקום 21.99 שקלים הרשום על גבי המוצר. עבור דאודורנט נגבה סך 20.49 שקלים במקום 14.99 שקלים, ועוד. בסניף "סופר סנטר נווה אביבים" תמורת חומוס נגבה סך של 14.89 שקלים במקום מחיר 8.89 שקלים.   

  

לדברי עו"ד טלי קינן, על הרשת לשכלל את מנגנון הבקרה בסניפים כדי לפתור את הבעיה הפוגעת קשות בצרכנים בחיי היום יום, ולהקפיד ביתר שאת על הדיוק במחירי המוצרים לצרכן והדיוק בחשבון הסופי בקופה.

 

מהרבוע הכחול נמסר בתגובה, כי "רשתות הרבוע הכחול פועלות באופן שוטף ויומיומי להבטחת ובקרת סימון המחירים המדוייק בהתאם להוראות החוק בכל 182 סניפיה ברחבי הארץ.

 

עם זאת, מטבע הדברים, כשמדובר בעשרות אלפי פריטים הנמכרים מידי יום בסניפי הרשתות, ומאחר ודרישת החוק היא לסימון ידני על כל אחד ואחד מהפריטים, עשויות להיות טעויות אנוש נדירות בסימון.

 

חברת הרבוע הכחול פועלת מתוך הגינות ובשקיפות מלאה בכל פעילויותיה וגם בנושא זה. החברה מאפשרת לכל לקוח המגלה אי התאמה בין המחיר המסומן לבין המחיר בקופה, לקבל את המוצר במחיר הנמוך מבין השניים, או לקבל את הפרש המחיר בחזרה במידה ושילם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים