שתף קטע נבחר

שי אגסי בהשקת מיזם רכב חשמלי: "בקרוב נטעין ולא נתדלק"

במסגרת השקת פרויקט "בטר פלייס", מיזם הרכב החשמלי שיצא היום לדרך בניו יורק, ציין אגסי כי כבר ב-2009 נוכל לראות על הכביש מאות אלפי מכוניות חשמליות

"כבר ב-2009 אנו מקווים לראות על הכביש מאות אלפי רכבים חשמליים". כך, אמר היום (ב') שי אגסי, לשעבר חבר בכיר בהנהלת SAP, במסגרת השקת פרויקט "בטר פלייס" (Better Place, "מקום טוב יותר") - מיזם הרכב החשמלי שיצא היום לדרך בניו יורק.  

 

על פי החזון של אגסי, חברת בטר פלייס תתמקד באחד האתגרים הגדולים ביותר של המאה ה-21 - פיתוח פתרון אקולוגי וסביבתי שנועד להפוך את מערכות התחבורה למערכות המבוססות על חשמל ולא על דלק.

 

במסגרת מסיבת העיתונאים שקיימה החברה בניו יורק, ציין אגסי כי בכוונת הפרויקט בראשו הוא עומד, לפרוס את התשתית האזורית והעולמית התומכת בכלי רכב חשמליים, מדינה אחר מדינה. החברה תקים רשת נרחבת של נקודות טעינה חשמליות בחניונים קיימים, וכן תחנות להחלפת סוללות. לדברי אגסי, "רשת קווי החשמל החדשה מציגה פתרון פרקטי כדי להתגבר על כל מכשול לקראת נסיעה בכלי רכב חשמליים".


מסיבת העיתונאים בניו יורק: עידן עופר (מימין) ושי אגסי (צילום: Larry Lettera/ Camera 1)

 

עוד ציין אגסי, כי "הכלכלה הגלובלית שלנו זקוקה באופן דחוף לאמץ גישה אקולוגית וסביבתית לשימוש באנרגיה ובתחבורה. עלינו להגדיר כיצד לשלב בין צרכנים, בין הטכנולוגיה הקיימת, ובין כל המערכת האקולוגית התחבורתית, וזאת כדי לכונן את התשתית של הדור הבא - תשתית המספקת אנרגיה לנהגים ואינה תלויה בדלקים נוזליים".

 

"הגענו לרגע היסטורי בו חשמל וסוללות מספקים חלופה זולה יותר לצרכנים. הטכנולוגיה הקיימת, יחד עם המודל העסקי הנכון ותשתית תואמת, יכולים לספק פתרון מיידי ולהקטין באופן משמעותי פליטת פחמן", הוסיף אגסי.

 

אגסי - המנכ"ל, עידן עופר - היו"ר

שי אגסי (39), יכהן כמנכ"ל ונשיא החברה החדשה, בעוד עידן עופר, יו"ר החברה לישראל, יכהן כיו"ר מועצת המנהלים. החברה, שנקראת על שם הפרויקט (Better Place), גייסה במסגרת סבב הגיוס הראשון שלה 200 מיליון דולר באמצעות השקעות מהחברה לישראל, מורגן סטנלי, ונטג'-פוינט, וקבוצה של משקיעים פרטיים אותה מנהל מיכאל גרנוף. הקבוצה כוללת את ג'יימס וולפסון, אדגר ברונפן ואת מושיא ונצ'ורס.

  

בשלב הראשון, פרויקט בטר פלייס יתמקד בהקמת מערכת העושה שימוש ברשת קווי חשמל נטענים, וזאת באמצעות חברות מקומיות במספר רב של מדינות. בנוסף, החברה תבטיח שותפויות עם רשתות של יצרני מכוניות, ספקי טכנולוגיה ומוסדות מימון בינלאומיים ומקומיים. כיום, החברה מנהלת משא ומתן עם ממשלות שונות כדי להקים אתרים ניסיוניים, כאשר על פי התכנון פריסת התשתית החדשה תחל בראשית 2008.

 

מודל עסקי ועלויות 

המודל העסקי לכלי הרכב החשמליים יהיה דומה למודל של מפעילי חברות הסלולר. כמו שמפעילי רשתות אלחוטיות פורסים רשת של תאים סלולריים כדי לספק כיסוי עבור טלפונים ניידים באזור מסוים, החברה תקים רשת של נקודות טעינה ותחנות להחלפת סוללות, וזאת כדי לספק גישה לחשמל בכל מקום וכדי להטעין את כלי הרכב החשמליים.

 

החברה תכונן שותפויות עסקיות עם יצרני מכוניות וסוללות, כך שלקוחות שיצטרפו לרשת יקבלו מכוניות מסובסדות וקלות יותר לתפעול מאשר מכוניות מונעות הדלק שיש היום. הלקוחות עדיין יהיו בעלי המכוניות, ויוכלו לבחור מבין מגוון עשיר של דגמים.

 

עם זאת, ציין אגסי כי נכון להיום המדיניות של החברה היא לא לחשוף מדינות או יצרני מכוניות עד שאלה לא יכריזו בעצמם על כוונותיהם.

 

בטר פלייס תפרסם את התשתית הנחוצה ותיבחן אותה בשנתיים הקרובות במגוון שווקים. לאחר מכן, בכוונת החברה לתת שירות למאות אלפי מכוניות מדי שנה, בשווקים רבים. החברה צופה להגיע לנקודת רוויה בשווקים המוקדמים תוך 10 שנים מהפריסה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
במקום לתדלק - נטעין?
צילום: גדי קבלו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים