ירידה בשימוש בתחבורה ציבורית בישראל
מסקירה שערכו כלכלני חברת דן אנד ברדסטריט על ענף התחבורה הציבורית בישראל, עולה כי בניגוד למגמה העולמית, בישראל השימוש בתחבורה ציבורית מדשדש
השימוש בתחבורה ציבורית בישראל הוא מהנמוכים בעולם. כך קובעים כלכלני חברת דן אנד ברדסטריט בסקירה על ענף התחבורה הציבורית. לדבריהם, בניגוד למגמה הקיימת בעולם - שם גדל השימוש בתחבורה הציבורית - בישראל לא נרשמה עלייה משמעותית בשנים האחרונות.
ממצאי הבדיקה מעלים כי היקף השימוש בתחבורה הציבורית בישראל בשנות ה-90 היה גבוה מזה של מדינות האיחוד האירופי, אך בשנים האחרונות ניכרת ירידה: בשנת 1996 החזיקה התחבורה הציבורית בנתח של כ-25% מכלל הנסועה (קילומטראז(' בישראל, בעוד שבשנת 2005 היא היוותה רק כ-20% ממנו.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי השקעת הממשלה בתחבורה הציבורית בשנים 2006-2000 הסתכמה בכ-3.5 מיליארד שקל, ואכן חל שיפור מסוים בענף התחבורה הציבורית. הנסועה בשנת ,2006 אותה צברו אוטובוסים בקווים קבועים, הסתכמה בכ-398 מיליון ק"מ, עלייה של כ-2% לעומת אשתקד, מספר מקומות הישיבה גדל ב-0.6% ומספר האוטובוסים גדל כ-.0.8%
בסקירה נכתב כי במדינות האיחוד האירופי מקובל כיום להעדיף שימוש באמצעי הסעת המונים כמו רכבות תחתיות ואוטובוסים חשמליים, המפחיתים משמעותית את זיהום האוויר ואת מטרד הרעש, ומצמצמים את הפקקים במטרופולין, בעוד שבישראל התחבורה הציבורית מבוססת כמעט כולה על שימוש באוטובוסים, והשימוש ברכבות מועט. בדן אנד ברדסטריט ממליצים לעודד את הגברת השימוש בתחבורה הציבורית על-ידי מתן תמריצים לטובת המשתמשים בה, מציאת פתרונות לשילוב בין כל מפעילי התחבורה הציבורית, שיפור רמת השירות, הגברת הנגישות ומתן עדיפות גבוהה יותר בדרכים.