שתף קטע נבחר

זה רשמי: פיאט 500 היא מכונית השנה 2008

לאחר שהתוצאות דלפו לתקשורת במהלך סוף השבוע, פורסמו היום כמתוכנן התוצאות הרשמיות של תחרות מכונית השנה באירופה: פיאט 500 במקום הראשון, מאזדה 2 ופורד מונדיאו במקום שני ושלישי

עכשיו זה סופי ורשמי: פיאט 500 היא מכונית השנה באירופה לשנת 2008. העירונית הקטנה, בעלת עיצוב הרטרו, זכתה בפרס היוקרתי בתום תחרות שנמשכה קרוב לשלושה חודשים. התוצאות הודלפו לתקשורת האיטלקית לפני יומיים, וכעת מפורסמות רשמית על-ידי הגוף שביצע את התחרות מאז 1964 ועד היום.

 

פיאט, אגב, היא הזוכה התכופה ביותר בתחרות - בשנת 1964 עם ה-124, 1970 עם ה-128, 1972 עם ה-127, 1984 עם האונו, 1989 עם הטיפו, 1995 עם הפונטו, 1996 עם הבראבה/בראבו ובשנת 2004 עם הפנדה. ובסך הכל, כולל ה-500, מדובר בזכייה תשיעית בתחרות, יותר מכל יצרנית אחרת. 


מזל טוב, פיאט 500

 

בתחרות מכונית השנה, משתתפים 58 עיתונאים ממיטב עיתוני הרכב ברחבי אירופה. כל מדינה מבין 22 המשתתפות מקבלת מספר מקומות שיפוט ביחס לגודל

מכונית השנה, התוצאות
1. פיאט 500 385 נקודות
2. מאזדה 2 325 נקודות
3. פורד מונדיאו 202 נקודות
4. קאיה סיד 166 נקודות
5. ניסאן קאשקאי 147 נקודות
6. מרצדס C קלאס 128 נקודות
7. פיז'ו 307 97 נקודות

שוק הרכב שלה. לכל שופט אפשרות לחלק נקודות לכל אחת מהמכוניות, ובלבד שלא יתן לאף מכונית יותר מ-10 נקודות, וינקד לפחות חמש מתוך שבע המועמדות הסופיות. בתחרות השנה השתתפו בשלבים הראשונים יותר מ-30 מכוניות.

 

ה-500 החדשה היא מכונית רטרו קטנטנה, המבוססת על מכללי הפנדה ומיוצרת יחד איתה בפולין. המפעל, שלטענת פיאט הוא האיכותי ביותר בקונצרן ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר לייצור, מסוגל לייצר 120,000 מכוניות מדגם ה-500 מדי שנה - מספר שברמת הביקוש הנוכחית איננו מספיק עבור האיטלקים.

 

ה-500 משווקת באיטליה במחיר נמוך בהשוואה למכוניות רטרו אחרות, דוגמת המיני של ב.מ.וו, ובישראל חזו בעבר אנשי סמל"ת כי יוכלו לשווקה במחיר נמוך מ-100,000 שקל. בהתחשב בכך שהמס על רכב חדש יורד מדי שנה בחודש ינואר, יהיה מאכזב מאוד לגלות כי חזרו בהם מכוונתם המקורית.

 

עוד נספר כי ה-500 הוצגה באיטליה ב-4 ביולי, 50 שנה בדיוק לאחר שה-500 המקורית הוצגה. הקטנה ההיא, שכללה מנוע אחורי עם שני צילינדרים והנעה אחורית, חוללה מהפכת תחבורה באיטליה, תודות לתג מחיר נמוך ואמינות טובה. ה-500 הפכה לסמל עבור האיטלקים ואירוע השקת הדגם החדש לווה בחגיגות ממושכות ברחבי המדינה. מיותר לציין שגם את זכיית ה-500 בתואר מכונית השנה, צפויים האיטלקים לקבל בחגיגות.

 

התוצאות

בתחרות שהתקיימה השנה, הקדימה ה-500 ב-60 נקודות את המכונית הבאה אחריה. הקטנה האיטלקית זכתה ב-385 נקודות, לעומת 325 למאזדה 2 שבמקום השני. אל המקום השלישי הגיעה המונדיאו החדשה של פורד, עם 202 נקודות. במקום הרביעי סיימה קאיה סיד (166 נקודות), לפני ניסאן קאשקאי (147), מרצדס C קלאס (128 נקודות) ופיז'ו 308, שאכזבה עם 97 נקודות בלבד.

 

עוד ניתן לספר כי ה-500 קיבלה 34 פעמים את מירב הנקודות שיכול להעניק עיתונאי בודד (10), והגיעה 17 פעמים למקום השני (שמונה נקודות). בסיבות לזכייה, מציינים בארגון כי העיצוב המיוחד - יחד עם שימושיות ומרווח טובים, ומנועים בעלי ביצועים מספקים - הם שהכריעו את הכף לטובתה של האיטלקיה.


מכוניות השנה, 1964-2007

מכוניות השנה, 1964-2007
שנה הזוכה שנה הזוכה שנה הזוכה
2007 פורד S-מקס 1992 פולקסווגן גולף 1977 רובר 3500
2006 רנו קליאו 3 1991 רנו קליאו 1976 סימקה 1307
2005 טויוטה פריוס 1990 סיטרואן XM 1975 סיטרואן CX
2004 פיאט פנדה 1989 פיאט טיפו 1974 מרצדס 450S
2003 רנו מגאן 1988 פיז'ו 405 1973 אודי 80
2002 פיז'ו 307 1987 אופל אומגה 1972 פיאט 127
2001 אלפא רומיאו 147 1986 פורד סקורפיו 1971 סיטרואן GS
2000 טויוטה יאריס 1985 אופל קדט 1970 פיאט 128
1999 פורד פוקוס 1984 פיאט אונו 1969 פיז'ו 504
1998 אלפא רומיאו 156 1983 אודי 100 1968 NSU RO80
1997 רנו סניק 1982 רנו 9 1967 פיאט 124
1996 פיאט בראבו 1981 פורד אסקורט 1966 רנו 16
1995 פיאט פונטו 1980 לנצ'יה דלתא 1965 אוסטין 1800
1994 פורד מונדיאו 1979 סימקה הורייזן 1964 רובר 2000
1993 ניסאן מיקרה 1978 פורשה 928    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט 500 החדשה. מכונית השנה 2008
ה-500 המקורית במפגש הקלאסיות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים