שתף קטע נבחר

פשרה בייצוגית נגד תנובה: תשווק גביעי יופלה חינם

על פי ההסכם, תשווק תנובה מארזי יופלה של 8 גביעים במחיר של 6 גביעים. התביעה הוגשה בגין הקטנת הגביעים מ-150 מ"ל ל-132 מ"ל, מבלי להפחית את המחיר

נחתם הסדר פשרה בתביעה הייצוגית נגד חברת תנובה, שהוגשה בטענה של הקטנת גביעי יוגורט מסדרת יופלה מבלי ליידע את הצרכנים או להפחית את המחיר. לפי ההסדר, תנובה תשווק לרשתות במשך 60 יום, ברצף או בשני חלקים, אריזות יופלה של 8 גביעים בעוד שהעלות תהיה של 6 גביעים. ההטבה הצרכנית במסגרת הסדר הפשרה מוערכת בכ-5 מיליון שקל.

 

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית שהוערכה ב-59 מיליון שקל, הוגשה במרץ 2007 לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובעות, באמצעות עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי, טענו כי תנובה הטעתה את הצרכנים בכך שהפחיתה את תכולתם של 16 סוגי יוגורט יופלה מנפח של 150 מ"ל לנפח של 132 מ"ל, 12%, מבלי להפחית את המחיר. בכתב התביעה נתבקש בית המשפט להורות לתנובה להשיב לצרכנים 12% מהסכומים ששילמו בעבור רכישת המוצרים מסדרת יופלה.

 

לפי ההסכם, התובעות, שולמית עמור וגלית אסולין, יקבלו 20 אלף שקל כל אחת, ואילו עורכי הדין שלהן, יוחי גבע ואמיר ישראלי, יחלקו בשכר טרחה בסך 425 אלף שקל. את תנובה ייצגו עורכי הדין פטר גד נשיץ ותמר קרת ואורלי נשיץ ממשרד נשיץ-ברנדיס.

 

הסכם הפשרה שנחתם היום (א') הוא אחד ממספר הסכמים שנחתמו בתקופה האחרונה בתביעות ייצוגיות בעילת הקטנת האריזות. בשבוע שעבר חתמו חברת ליימן שליסל, משווקת נוטלה, וחברות סטארקיסט ופילטונה על הסכם ברוח דומה, מול עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי. לפי הסכמים אלו, כפיצוי צרכני בתקופה מוסכמת, החברות ישווקו אריזות מוגדלות לציבור במחיר רגיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילוו: ארנון פישר
יופלה. האריזה הוקטנה
צילוו: ארנון פישר
מומלצים