שתף קטע נבחר

חברות יחויבו להודיע לצרכנים על סיום מבצעים

אושר לקריאה ראשונה: חברות שמציעות מבצעים לתקופות של עד 4 חודשים לא יחויבו להודיע לצרכן מראש על סיום המבצע. כאשר מדובר במבצע ארוך טווח, יחויבו החברות להודיע לצרכנים על סיום המבצע ולקבל את הסכמתם להמשך ההתקשרות. חברות הסלולר והטלפון יחויבו בהודעה לצרכנים אך לא יידרשו לנתק את השירות בסיום המבצע. שאר החברות יחויבו לנתק את הצרכן בסיום המבצע אלא אם כן הוסכם עימו להמשיך בהתקשרות

ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה הצעת חוק שתחייב חברות שמספקות שירותים במבצע למשך תקופה קבועה, ליידע את הלקוחות מראש על סיום המבצע, על מנת לקבל את הסכמתם להמשיך את השירות במחיר רגיל.

 

עם זאת אישרה הוועדה חריג לחוק, הקובע כי כאשר מדובר במבצעים קצרים, שאינם עולים על 4 חודשים, לא תחויבנה החברות במשלוח הודעה. זאת בתנאי שהחברות הודיעו ללקוחותיהן בתחילת המבצע על השינוי הצפוי במחיר ובתנאי נוסף - שהלקוח יוכל להתנתק מן השירות לאחר תום תקופת המבצע ללא קנס.

 

כמו כן, חברות הסלולר וחברות הטלפון הקווי לא יחויבו בניתוק הצרכנים באופן אוטומטי מהשירותים שהן נותנות בתום תקופת המבצע, זאת משום שהן מוגדרות כנותני שירותים חיוניים. החברות יצטרכו עם זאת להודיע לצרכנים על תום תקופת המבצע. שאר נותני השירותים כן יחויבו בניתוק אוטומטי של הצרכנים בתום תקופת המבצע, אלא אם הצרכן הסכים להמשיך את ההתקשרות שלו מול החברה. 

 

החריג להצעת החוק אושר בניגוד לעמדתם של משרדי הממשלה ובניגוד לדעתה של מציעת החוק, ח"כ אורית נוקד. נוקד אמרה, לאחר ההצבעה, כי "כנגד הצעת חוק זו, שהיא מהחשובות בהצעות החוק הצרכניות, התגייסו חברות רבות. לכן אני שמחה שהצלחתי לקדם את החוק צעד נוסף".

 

היועצת המשפטית לוועדה, אתי בנדלר, טענה במהלך הדיון כי צריך לקרוא לחריג לחוק בשמו. "מדוע החברות מתנגדות ליידע את הלקוחות על סיום המבצע? משום שברגע שהלקוח מקבל הודעה על סיום המבצע הוא עלול להתחיל לעשות 'שופינג' אצל חברות אחרות, על מנת לנסות ולהשיג את העסקה הטובה ביותר עבורו. מובן מאליו שהחברות מעוניינות למנוע מצב זה ולהשאיר את הצרכן אצלן", אמרה בנדלר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואול/פוטוס
סלולר. לא תדעו על סוף המבצע
צילום: ויז'ואול/פוטוס
מומלצים