שתף קטע נבחר

מאזדה 5 - משחקים במונופול

המיניוואן הקומפקטי של מאזדה עבר מתיחת פנים קלה, הכוללת מספר חידושים חשובים. סיבה טובה לבדוק שוב מה הפך אותו להצלחה שיווקית גדולה כל-כך

כשאתה גדול וחזק, אתה יכול להרשות לעצמך להיות רגוע. כשאתה קטן ופחות נחשב, אתה חייב להלחם, להשקיע, לא לוותר, להיות חד ומחודד. המקרה של מאזדה, למרבה הפלא, מציג את שני הקצוות. בישראל מדובר במותג שרכש לעצמו מקום של קבע בראש מצעד מכירות המכוניות. בקטגוריות מסוימות, מדובר בשליטה כמעט-בלעדית. בעולם הגדול לעומת זאת, המצב שונה. באירופה למשל, לא נהנית מאזדה אפילו מרבע הדומיננטיות המוצגת בישראל.


מאזדה 5. אפשר להכריז עליו כמונופול

 

ואיך כל זה קשור למאזדה 5? אז ככה. עם קצת יותר מ-4,000 יחידות שנמכרו באצלנו בשנה החולפת, מציגה מאזדה כמות גדולה יותר מכל המתחרים גם יחד. רבע יותר מכל הקבוצה ביחד, אם לדייק. הצלחה עצומה בכל קנה מידה. אלא שמחוץ לגבולות המדינה, למאזדה יש עדיין המון מה להוכיח. למשל לשפר את איכות המיניוואן שלה, שלא נהנה באירופה משיטת קביעת תגי המחיר הייחודית לנו. הסבר הגיוני למתיחת הפנים שעבר זה עתה.

 

ועכשיו, מתיחת פנים

אז מאזדה 5 עבר עדכון, והגיע לידינו כדי שנבדוק מה חדש בו. ובעיקר, אם יש סיבה כלשהי שעשויה לגרום לו להיות פחות פופולרי. הנוסחה המקורית נותרה ללא שינוי - העיצוב עדיין מאוד "מאזדה", עם חרטום מחודד (יותר), פגושים אגרסיביים מבעבר ומאחור שינוי למבנה יחידות התאורה. צמד דלתות ההזזה האחוריות והנוחות לשימוש נותרו כמובן, אבל לכיסוי תא  המטען המסיבי עדיין התקשינו למצוא מקום אחסון הולם כשלא היה בשימוש. חידוש חשוב נוסף - תיבת חמישה הילוכים אוטומטית במקום ארבעה.


 

כן יש שינוי חשוב ומשמח באבזור הבטיחותי, עם תוספת בקרת יציבות תקנית בכל הגרסאות. אנחנו חוזרים וממליצים לצפות בסרטון הזה בכדי ללמוד על המערכת, ואז לקרוא את הכתבה הזו כדי להתעדכן באיזו מכונית יש את המערכת החשובה. לצד מערכת הבטיחות, זוכה ה-5 המחודש גם למערכת שמע שכוללת נגן MP3, אבל מאבד בגרסה הבסיסית (קבוצה 4, 147,000 שקל) את בקרת האקלים לטובת מזגן רגיל. מי שירצה בקרת אקלים, מחשב דרך וחישוקים קלים, ישלם 152,000 שקל.

 

מיניוואן, אבל רק לארבעה

אחד החסרונות העיקריים של ה-5, נעוץ בסידור המושבים הייחודי, שמאפשר קיפול קליל של כל אחד מחמשת המושבים האחוריים בנפרד, עד יצירת רצפה שטוחה ונוחה במיוחד להטענה. אלא שממדים קומפקטיים וסידור מושבים בעייתי, מגבילים את המרחב לנוסעים. לא תקפלו את המושבים - לא יהיה מקום למטען.


סידור המושבים עדיין בעייתי במרכז הספסל האמצעי

 

במרכז הספסל האמצעי למשל, יכול לשבת במקרה הטוב ילד בן שלוש. רזה. תוסיפו לכך מרווח ראש מצומצם במושב האחורי-שמאלי הסמוך לחגורת הבטיחות שבתקרה, ותקבלו ארבעה מושבי מבוגרים בלבד - לא כולל נהג. וזה אומר גם כי בניגוד למיניוואנים אחרים, בהם יכולים שלושה מבוגרים לשבת בספסל האמצעי, ב-5 יאלץ אחד מהם לשבת בספסל האחורי על חשבון מקום למטען. נקודת תורפה נוספת שנותרה גם אם היא פחות קריטית, היא איכות החומרים וההרכבה. עדיין לא ברמה של המיטב, אבל בהחלט שיפור.

 

מלבד שתי נקודות אלה, חוויית הנסיעה והנהיגה ב-5 היא ככל הנראה מהטובות בקטגוריה. הנוסעים מתוגמלים בשיכוך מהמורות טוב למדי (אך מעט רועש) ולמושבים נוחים. התגובות לפקודות הנהג הן מהזריזות והמדויקות שבקבוצת מובילי הנוסעים. בהקשר זה ניתן לציין כי הביצועים טובים למדי, והמנוע המעט רועש מגיב היטב ובמהירות לדוושת התאוצה. ההיגוי קל ומהיר, נוח בתמרוני חניה עירוניים. אפרופו, הראות הטובה לפנים ולאחור מסייעת בתנועה עירונית צפופה.


מפגין זריזות מרעננת לרכב מסוגו

 

תיבת חמשת ההילוכים החדשה מתפקדת למשעי, עם העברות חלקות ומעט מאוד הססנות. מנגד, היינו שמחים לבלמים בעלי תחושה וכושר נשיכה טובים יותר, ולבקרת יציבות - זו שהצטרפה למפרט החדש - שנכנסת לפעולה מוקדם יותר.

 

מונופול, אבל קצת יותר נחמד

מאזדה 5 שולט בשוק הישראלי ביד רמה, אבל כמה טוב לגלות שבמקרה זה לפחות, מדובר בהובלה מוצדקת לחלוטין. שלוש שנים אחרי שהוצג לראשונה הוא מבסס עוד יותר את מעמדו כמיניוואן הפופולרי ביותר. ויש לכך לפחות סיבה אחת טובה במיוחד: העובדה כי הוא ממוקם בקבוצה 4 לצורך חישוב שווי שימוש, הופכת אותו לבחירה אידאלית עבור זכאי רכב-צמוד.

 

נכון שלצד שיפור מספר נקודות תורפה, הוא עדיין לא משכנע ביכולתו לתת מענה עבור משפחות גדולות במיוחד, הנדרשות לכל שבעת המושבים. בעיקר עקב סידור מושבים בעייתי. אלא שמשפחות צעירות וקטנות יותר, בסגנון אבא-אמא ושני זאטוטים משועממים מאחור, ימצאו בו קסם רב ובעיקר תמורה מצוינת למחיר.
מאזדה 5

מאזדה 5
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,999 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 146 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט מרבי 19 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, חמישה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 450.5 ס"מ
רוחב 175.5 ס"מ
גובה 166.5 ס"מ
בסיס גלגלים 275 ס"מ
משקל 1,543 ק"ג
נפח תא מטען 112 ליטר
100-0 קמ"ש 11.8 שניות
מהירות מרבית 186 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.8 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 187 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 152,000 שקל
כריות אוויר שש (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/3/5 לפי EuroNCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 5 עבר עדכון
עכשיו עם חמישה הילוכים
ואותו סידור מושבים (שלא משאיר מקום למטען)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים