שתף קטע נבחר

רנו קוליאוס - בוץ בתערוכה

רנו חושפת לראשונה את הקוליאוס, מי שאמור להכניס את החברה לבוץ השטח, ולשמן בדרך את קופתה. בארץ הוא יוצג כבר בחודש הבא

והנה הקוליאוס של רנו. כ-18 חודשים לאחר שנחשף לראשונה כדגם תצוגה, עושה רכב הפנאי הרך של היצרנית מצרפת את הופעת הבכורה המתבקשת. נכון לעכשיו אנחנו כבר יודעים שהוא יגיע אלינו כבר בחודש הקרוב לטובת תערוכת אוטומוטור, ותחילת שיווקו מתוכננת לספטמבר הקרוב. המחיר - 170 אלף שקל לגרסת הנעה קדמית, 180 עבור הנעה כפולה.


צילם: יואל פלרמן

 

הקוליאוס מעניק לרנו דריסת רגל ראשונה בשוק רווחי ממנו נעדרה כמעט לחלוטין עד עתה, למעט הסניק כפול ההנעה, יציר כלאיים לא ממש מוצלח. למעשה, את התוצאה הסופית חייבת רנו בעיקר לניסאן, האחראית על הפיתוח הטכני. במילים אחרות - זו שהעניקה לקוליאוס את מכלליו הוותיקים של ה-X טרייל. גם על הייצור לא תהיה אחראית רנו, כי אם חטיבתה הקוריאנית, סמסונג. אגב, גם ניסאן וסמסונג ישווקו את הקוליאוס, תחת שמות שונים כמובן - רוג ו-QM5 בהתאמה.

 

הקוליאוס יציע לרוכשים לבחור בין הנעה קדמית לכפולה, ושלוש אפשרויות מנוע - בנזין בנפח 2.5 ליטר ו-170 כ"ס, וטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 או 175 כ"ס. לדגם הדיזל הכוחני תשודך תיבת שישה הילוכים ידנית, לשני מנועי הבנזין ישולבו תיבות אוטומטיות או רציפות.

 

על דוכן רנו נראה הקוליאוס עדכני, עם מרחב פנים טוב, ולפחות מבחינה רשמית, עם יומרת שטח לא מבוטלת. כדי להוכיח שהיא רצינית, פיזרה רנו באתר התצוגה מספר מתקני המחשה פעולת הנעה כפולה, עם הוכחה לכך שהיא מסוגלת להתאים עצמה לתנאים - החל מ-100% כוח לפנים בכביש יבש, דרך 70% בכביש חלק, ועד 50% גם לאחור בשטח.


 

לפחות בסרטי התדמית הפגין הקוליאוס כישורי צליחה, והוא נראה בהם חוצה מכשול מים בעומק עד 45 ס"מ. לפי רנו, הוא לא עוצר שם אלא יכול לתקל שטח טכני לא קיצוני מדי, תודות לזוויות גישה ונטישה של 31 ו-29 מעלות בהתאמה. נראה אותו במעלה עשוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו קוליאוס - רנו בוץ
צילום: יואל פלרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים