שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    נתניהו הגיש תביעה נגד ערוץ 10

    בתביעה על סך שני מיליון שקלים שהוגשה היום בעקבות התחקיר על מסעו של יו"ר הליכוד ללונדון, נטען כי כל ההוצאות היו מכיסו הפרטי וכי "הדברים סולפו ועוותו בצורה זדונית ומגמתית". ערוץ 10: "הכל מבוסס על מסמכים"

    יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו עובר מאיומים למעשים: אחרי שאיים בתביעת דיבה נגד ערוץ 10 - הוא מבצע, ומלשכתו נמסר שעו"ד יעקב ויינרוט הגיש הבוקר תביעת דיבה בשמו של נתניהו נגד הערוץ, על סך שני מיליון שקלים. התביעה הוגשה בגין כתבה של רביב דרוקר ששודרה ב"שישי" וזכתה לקדימון ב"חדשות 10" ביום חמישי, ובה נטען כי נתניהו הפך את מסעו האחרון ללונדון ל"מסע תענוגות", במהלכו בזבז כספי ציבור.

     

    בכתב התביעה נטען כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו יצא ללונדון "בשליחות מדינת ישראל ובהזמנת ארגונים יהודיים בבריטניה". לפי כתב התביעה, בניגוד לנטען בכתבה, "ח"כ נתניהו לא ניהל שם 'מסע תענוגות' אלא מערכת הסברה אינטנסיבית למען ישראל".

     

    לפי הכתבה, נתניהו הפריז בהוצאת כספים בביקור הסברה שערך בלונדון, והפגם בכך אינו בזבזנות יתר אלא שחלק מאותם כספים הגיעו ממקור עלום שם. בכתבה הובאה תגובת נתניהו לפיה כל ההוצאות היו מכיסו הפרטי וחלקן היו על חשבון הבונדס, הארגון שהזמין אותו.

     

    בכתב התביעה שהוגש הבוקר, נאמר עוד כי "בניגוד לנטען בכתבה, ח"כ נתניהו שילם את הוצאותיו הפרטיות בביקורו בשנת 2006 מכיסו הפרטי (בהיקף של כ-12,000 שקלים). כך גם נהג בביקורו בשנת 2005... בניגוד לנטען בכתבה, ההוצאות לא כללו רק הוצאות שהייה של מר נתניהו ורעייתו, אלא גם הוצאות אירוח של אישים, מנהיגים ועיתונאים עמם נפגש במלון; הוצאות אלה נזקפו על חשבון חדרו והגדילו את עלות השהייה".

     

    עוד נאמר בכתב התביעה, כי שהותו של מר נתניהו בלונדון בשנת 2006 מומנה בגלוי על ידי ארגונים יהודיים בריטיים ידועים וכך גם הביקור שערך שם בשנת 2005.  בנוסף, נטען שאין שום "פער של עשרות אלפי שקלים" בין ההוצאות לבין המימון בביקור זה, ושבניגוד לנרמז בכתבה, נתניהו לא קיבל טובות הנאה תמורת הרצאותיו ולכן לא עבר על כללי האתיקה או על חוק המתנות.

     

    בכתב התביעה מוכחשת הטענה שהועלתה בכתבה, לפיה נתניהו בילה שעות רבות "בתיאטראות לונדון". לפי כתב התביעה, נתניהו "הלך פעם אחת, בסוף יום עמוס של ראיונות והופעות למען מדינת ישראל, על חשבונו הפרטי, עם רעייתו והמאבטחים, והמחיר המוצג בכתבה הוא מנופח בזדון".

     

    בסופו של כתב התביעה קובע בא כוחו של נתניהו כי הדברים "סולפו ועוותו בצורה זדונית ומגמתית על-ידי ערוץ 10, במסגרת מסע של השמצה והכפשה שנועד לפגוע במעמדו הפוליטי והציבורי של ח"כ נתניהו".

     

    מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כל מה שנאמר בכתבתו של רביב דרוקר מבוסס על מסמכים שהגיעו לידינו".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בנימין נתניהו. "מסע של השמצה והכפשה"
    צילום: אמיר כהן
    לאתר ההטבות
    מומלצים