שתף קטע נבחר

רייקונן מבהיר: אוסטרליה הייתה מעידה חד-פעמית

אלוף העולם קימי רייקונן ניצח בקלילות את מירוץ הפורמולה 1 שנערך הבוקר במלזיה, תוך הפגנת עליונות מוחלטת. לואיס המילטון סיים חמישי בלבד

תראו איך שגלגל מתהפך. רק לפני שבוע, במירוץ פתיחת עונת הפורמולה 1 באוסטרליה, נראה היה כי קבוצת פרארי, אלופת העולם, בצרות גדולות. גם צמד הנהגים שהיא מעסיקה, אלוף העולם קימי רייקונן ופיליפה מאסה, נראו אובדי עצות ורשמו הופעה מעט מביכה. לעומתם, נראתה קבוצת מקלארן, המפסידה הגדולה (תרתי משמע) של העונה הקודמת, כמי שהתכוננה הרבה יותר טוב לעונה החדשה.


ככה זה התחיל. הפרארי של פיליפה מאסה מובילה לפני קימי רייקונן

 

והנה, הבוקר (א') במלזיה, הסיפור שונה לחלוטין. מקלארן לא התקרבה אפילו לסכן את העליונות המוחלטת של מכוניות הפרארי, ורק טעות נהיגה קשה - כך זה נראה לפחות - של פיליפה מאסה מנעה ממנה ניצחון 1-2 סוחף, ללא מאמץ. לעומת זאת, קימי רייקונן, מי שנחשב כיום לנהג הפורמולה 1 המהיר (וכנראה גם המוכשר) ביותר, לא נדרש אפילו למאמץ מיוחד, ורשם לזכותו ניצחון מאד מעודד.

 

למעשה, כבר במקצה האימון, ובוודאי במהלך מקצי קביעת הזמנים, הוכיחה פרארי כי היא הכינה את המכונית הטובה ביותר למסלול המצוין במלזיה. פיליפה מאסה קבע את ההקפה המהירה ביותר וזינק על-כן מהמקום הראשון, בעוד קימי רייקונן, שהתקשה לסדר לעצמו הקפה מושלמת, זינק מהמקום השני. נהגי מקלארן - לואיס המילטון והייקי קובאליינן - קבעו את הזמן השלישי והרביעי בטיבו, אך הורדו חמישה מקומות לאחור.

 

הסיבה: ברצונם לחסוך בכל טיפה של דלק לקראת המירוץ, האטו השניים על המסלול בעוד נהגים אחרים ניסו עדיין לקבוע זמני הקפה מהירים. אילו עשו זאת באופן מושכל, לא הייתה בעיה. אלא שהשניים בחרו להאט באופן שערורייתי על קו המירוץ הנכון, ואילצו נהגים אחרים להאט כדי למנוע תאונה. העונש שקיבלו על כך היה אם כן מוצדק לחלוטין.


המילטון, עם גלגל מיותר באוויר ושחיקה מופרזת של הגומי

 

מייד עם הזינוק פתחו צמד הפרארי פער מרשים, שהלך ותפח בכל הקפה. מאסה הוביל עם זינוק טוב ובחירה בקו הגנתי-אגרסיבי לעומת רייקונן, שבחר בחכמה שלא להתעמת כבר בפניה הראשונה עם בן קבוצתו. אלוף העולם שמר על פער של פחות משתי שניות מהמכונית שלפניו, תוך בחינת זמן ההקפה המיטבי שהוא מסוגל לו. רייקונן זיהה כי הוא מסוגל להקיף מהר יותר, ולכן המתין בסבלנות לעצירת התדלוק הראשונה.

 

כאשר זו הגיעה, ומאסה פנה לרחבת הטיפולים, קבע הפיני הקפה מדהימה, ולכן כאשר נכנס לתדלוק, הצליח לצאת לפני בן קבוצתו. מיד גם פתח בקלות פער של כארבע שניות ממאסה. העסק סגור. בעיקר לאחר שמאסה מוצא עצמו בתוך מלכודת החצץ לאחר שהחליק לצד המסלול, ללא יכולת לחזור לאספלט. עוד מירוץ נוראי עבור הברזילאי, שטען בלהט כי הוא מתכוון להתמודד על האליפות השנה.

 

ונהגי מקלארן? המילטון זינק מעולה אך מצא עצמו במקום החמישי מאחורי הרד בול של מארק וובר המצוין, ללא יכולת לעקוף ותוך נהיגה אגרסיבית ששחקה במהירות את הצמיגים הרכים בהם בחר לפתוח. עצירת תדלוק איומה, כאשר הצוות מעכב אותו 10 שניות נוספות וארוכות, החזירה את הבריטי למירוץ במקום ה-11. לבסוף הוא יסיים חמישי, במה שנראה כמקסימום שיכול היה להשיג היום.

 

בן קבוצתו, הייקי קובליינן, הציג שוב נהיגה חכמה וסיים שלישי, אחרי הפתעת המירוץ - רוברט קוביצה המצוין בב.מ.וו. יארנו טרולי הביא חמש נקודות חשובות לטויוטה עם מקום רביעי מכובד מאד, לפני המילטון וניק היידפלד בב.מ.וו השנייה. מארק וובר סיים שביעי, לפני פרננדו אלונסו, לשעבר אלוף עולם, והיום נהג רנו בינונית.

 

אליפות הנהגים

 

1. לואיס המילטון, מקלארן, 14 נקודות

2. קימי רייקונן, 11 נקודות

3. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 11 נקודות

4. הייקי קובלאיינן, מקלארן, 10 נקודות

5. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 8 נקודות

6. ניקו רוזברג, וויליאמס, 6 נקודות

7. פרננדו אלונסו, רנו, 6 נקודות

8. יארנו טרולי, טויוטה, 5 נקודות

 

אליפות היצרנים

 

1. מקלארן, 24 נקודות

2. ב.מ.וו, 19 נקודות

3. פרארי, 11 נקודות

4. וויליאמס, 9 נקודות

5. רנו, 6 נקודות

6. טויוטה, 5 נקודות

7. רד-בול, 2 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
המילטון - זה לא היה היום שלו
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים