שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    משה נאור מונה למנהל האמנותי בתיאטרון חיפה

    "הצניעות שהוא שידר, הרוגע והאוירה הטובה שהשרה, לצד הקבלות שהוא מביא, והחזון שרקם לגבי התיאטרון, כל אלה רכשו את לב הוועדה" - כך הסביר מנכ"ל התיאטרון, דרור גרבר, את הבחירה

    משה נאור, מהבמאים הצעירים והמצליחים בישראל, נבחר לתפקיד המנהל האמנותי של תיאטרון חיפה - כך החליטה הערב הוועדה לאיתור המנהל, בראשותו של אורי עופר, שהמליצה עליו פה אחד. נאור הסכים לקבל עליו את התפקיד, וכבר בימים הקרובים הוא יחל בגיבוש הרפרטואר לעונה הקרובה. המינוי, מדגישים בתיאטרון, יהיה לפחות לשלוש השנים הבאות. בין המתמודדים האחרים על התפקיד היו רמי דנון, אלון אופיר ומשה קפטן.

     

    דרור גרבר, מנכ"ל תיאטרון חיפה, שנכנס לתפקידו אך לפני שבועות ספורים, אמר לynet מיד לאחר ההודעה על המינוי: "ההחלטה התקבלה פה אחד. ניפגשנו עם מספר מועמדים, אבל החיבור עם נאור היה מיידי. הצניעות שהוא שידר, הרוגע והאוירה הטובה שהשרה, לצד הקבלות שהוא מביא, והחזון שרקם לגבי התיאטרון, כל אלה רכשו את לב הוועדה". 

     

    גרבר הוסיף כי נאור מביא עימו רוח צעירה, לה זקוק התיאטרון, במטרה לפנות למגוון רחב של קהלים. "נאור רואה בתיאטרון חיפה בית לאנשי מקצוע, והכוונה היא לתת גם לקולות צעירים במה וביטוי", אמר גרבר.

     

    בתגובה ראשונה לynet אמר נאור: "כנראה שהועדה זיהתה שיש לי אחריות על קהל. המחויבות הראשונה שלי היא לדאוג שבתקופה הקרובה קהל המנויים של התיאטרון יישאר בחיפה ויקבל רפרטואר עשיר ואיכותי. אני לא רוצה להצהיר הצהרות. זו הולכת להיות תקופה קשה שבה כל בחירה שלי חייבת להיות מדויקת. השאיפה המרכזית שלי היא שהתיאטרון יהפוך בית חם ליוצרים, שחקנים וקהל שיידעו שבחיפה מתקיים דיאלוג נעים, טוב ותרבותי, וזו בפירוש הזמנה".

     

    רקורד עשיר

    נאור, בן 37, סיים את לימודיו בסטודיו למשחק ניסן נתיב לפני כעשור. הוא החל את הקריירה שלו כשחקן תיאטרון הבימה, שם עבד כשנתיים, שבמהלכם גיבש את קבוצת הצעירים, לה הפיק את "ג'ונגול", מחזה מקורי שכתב בועז גאון. הפקה שניה במסגרת הקבוצה, "פחד קהל", שכתב יחד עם מעין בלום, עלתה בתיאטרון צוותא. מאוחר יותר הוזמן על ידי ניסן נתיב לביים שתי הפקות - "ערס פואטי" בסניף הירושלמי של הסטודיו, והשניה "מחזמר" בתל אביב.


    "משפחת ישראלי". הצלחה היסטרית

     

    המינוי למנהל האמנותי בחיפה הוא סגירת מעגל. את ההצגה הראשונה שביים בתיאטרון רפרטוארי "משפחת ישראלי" - שכתב בועז גאון, בכיכובם של ישראל פוליאקוב ומיקי קם - הוא ביים בתיאטרון חיפה. ההצלחה של ההצגה הובילה להפקה הבאה שלו בחיפה, "סוחרי גומי" מאת חנוך לוין, שגרפה את פרס התיאטרון לשנת 2006.

     

    "נכון שיש לי סנטימטים לתיאטרון הזה", אומר נאור, "ההתרגשויות הראשונות היו שם, על הבמה בחיפה. נכון שהקריסה שהסתמנה בתיאטרון נגעה לי באופן אישי, לכן אני שמח שהדירקטוריון ועירית חיפה החליטו לתת למקום החשוב הזה שידע ימים גדולים אורך נשימה".

     

    אתה מתרגש?

     

    "אני מתרגש, אבל לא לחוץ. אני מנסה לחשוב פשוט. גם אם זה נשמע מפחיד, בסך הכל מה שצריך זה לעשות הצגה טובה, ועוד אחת, ועוד אחת. לייצר דיאלוג טוב עם יוצרים, ולעבוד כמו שצריך. יש תיאטרון. צריך לעמוד בתקציב. עשיתי את זה עד עכשיו, וגם כמנהל אנסה לעשות את ההפקות הכי טובות, לבחור את החומר והשחקנים הכי טובים, ולהנות בדרך. כשאני חושב על זה ככה אני לא לחוץ".

     

    בגיל 37 לנהל תיאטרון זה הרבה אחריות

     

    "אני צעיר אבל אני חושב שיש לי מה לתת לאחרים. לא רק מנסיוני אלא גם את התחושה שיש להם עם מי לדבר. גיל 37 זה הגיל שמתחילים להיות מוכנים לאבהות. אז האמת היא שבא לי לתת מהאהבה שלי ליוצרים ובמאים אחרים. היה לי מזל גדול. לי היה איפה להציג. אני בדיאלוג מתמשך עם יוצרים בישראל ולצערי הרב יש הרבה מהם מוכשרים מאוד שלא מוצאים מקום להציג בו. ואם יש יוצרים שרוצים לעבוד התיאטרון הישראלי חיב לתת לזה מענה".

     

    האם בכוונתך להמשיך לביים במקביל לניהול האמנותי?

     

    "אני לא מתכוון לקחת את כל ההפקות של תיאטרון חיפה על גבי אבל אני מניח שאמצא את עצמי מביים בתיאטרון. בכוונתי לעמוד בהתחייבויות מול תיאטרונים אחרים אבל מעבר לכך אקדיש את עצמי לחיפה".

     

    נאור מתכוון לחוזה שחתם עם הבימה לבימוי ההצגה "הזוג המוזר" שעתידה לעלות בנובמבר, כמו גם להפקה "שמו הולך לפניו", המחזה הראשון שכתב אפרים קישון, שמתוכננת לעלות בתיאטרון הקאמרי בחודש יולי. "בחודשיים הקרובים פיניתי את עצמי מכל התחיבויות אחרות", הוא אומר, "כדי לעסוק רק בעניני התיאטרון. בשבועות של החזרות אצטרך לישון פחות"

     

    הגשת הצעה לועדת האיתור שפורשת רפרטואר?

     

    "העונה הקרובה תורכב מהפקות עצמאיות של התיאטרון לצד הפקות נבחרות של התיאטרונים הרפרטוארים

    האחרים, ובנוסף נגבש קו-פרודוקציות. הסיבה לשילוב נובעת מהמצב בו נמצא התיאטרון שמחייב תקופת מעבר והסתגלות. השאיפה כמובן להגיע לעונה שתהיה מורכבת מהפקות עצמיות בעיקר. אין לי כוונה לעשות צעדים קיצוניים שלא אעמוד בהם. זה הולך להיות תהליך מבוקר".

     

    על העבודה תחת ניהולו של גרבר, שידוע בעיקר כבעליה של קופת הכרטיסים הגדולה ביותר בצפון המדינה, אומר נאור: "אני מרגיש שזה התחלה של רומן. לא רק עם התיאטרון, גם עם דרור. הוא האיש הנכון בזמן הנכון. משווים זוגיות לסירה שבה רצוי לוודא שבת הזוג שלך חותרת לאותו מקום שאתה מכוון, יש לי הרגשה שאנחנו חותרים לאותו כיוון. חיפה צריכה מנהל לא פראייר, אדם שבא לעשות. לדרור ולי יש רקע דומה. לשנינו לא חסרות הצעות אחרות, אבל אנחנו פה מתוך בחירה ואהבת תיאטרון".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נאור. דם צעיר
    צילום: ז'ראר אלון
    לאתר ההטבות
    מומלצים