שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הרכב החשמלי של רנו ושי אגסי - עכשיו גם בדנמרק

    אחרי שהשיקו לפני כחודשיים את חזון המכונית החשמלית בישראל, עושים זאת היום (ה') אנשי בטר-פלייס בדנמרק. מי תהיה המדינה הראשונה לזכות בחשמל מוטורי?

    אחרי ישראל, מגיע תור דנמרק. איש העסקים והיזם שי אגסי, ושותפיו למיזם המכונית החשמלית, קונצרן רנו, קיימו היום (ה') מסיבת עיתונאים במדינה הצפון אירופאית, והכריזו כי בדיוק כמו אצלנו, גם הדנים יזכו לפרויקט רכב חשמלי מלא שמייצר זיהום אפסי, עם מיסוי נמוך ותמיכה ממשלתית כבר בשנת 2011.

     

    לפי התכנית הדנית, יצרנית הרכב רנו תספק את המכונית החשמלית, הממשלה מבטיחה להעניק הטובת מס ניכרות על רכישתה, והסניף הדני של בטר-פלייס, החברה אותה הקים שי אגסי, תדאג להקמ ותחזוקת רשת הטעינה למכוניות.

     

    מדובר בהכרזה דומה לזו שהשיקה את הפרויקט המדובר, ב-21.1 שנה זו, בנוכחות בכירי רנו-ניסאן, שי אגסי, נשיא המדינה שמעון פרס, שרים ובכירי תעשייה. אז נחתם הסכם ההבנות הראשוני בין היזם הישראל, לבין אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם, עם סך ייצור של כ-6.16 מיליון כלי רכב חדשים ב-2007 בלבד.

     

    לפי מסמך הצהרת הכוונות שנחתם בין בטר-פלייס לממשלה הדנית, מבטיחים אנשי בטר-פלייס לראשונה, ובאופן מפתיע, כי המכונית שתציע רנו, ושתצויד בסוללות נטענות המפותחות על-ידי שותפתה לקונצרן ניסאן, תזכה לאיכויות ניהוג גבוהות "לפחות כמו מכונית עם מנוע בנזין".

     

    הצהרה זו מפתיעה במיוחד לאור העובדה שגם במידה והסוללות המתוכננות יהיו קלות משמעותית מאלה המוכרות כיום, עדיין צפויה המכונית החשמלית להיות

    כבדה משמעותית ממקבילתה בעלת מנוע הבנזין. לפחות על הנייר, נראית הצהרה זו כיומרנית, ומתנגשת עם רצונה של רנו לשמור על עלויות פיתוח נמוכותך ככל האפשר למכונית החשמלית.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שי אגסי - כאן חבר של אהוד אולמרט
    צילום: משה מילנר, לע"מ
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים