שתף קטע נבחר

גינזבורג לא מאשר לבורוביץ' 60,000 דולר לחודש דמי ניהול

בראיון ל"כלכליסט" תוקף בעל מניות המיעוט באל על את בעל השליטה: "כיום אין מישהו בכנפיים שיכול לנהל את אל על; קודם שיסבירו איך בדיוק הם תורמים לחברה, ורק אחר כך שיבקשו את הכסף"

פיני גינזבורג, המחזיק ב־7.7% ממניות אל על, החליט להפסיק להיות השותף הפסיבי והשקט של משפחת בורוביץ'' בחברה. מה שהפר את האיזון בין השותפים הוא הרצון של חברת כנפיים, באמצעותה מחזיקה משפחת בורוביץ'' בשליטה באל על, למשוך דמי ניהול בהיקף של 60 אלף דולר בחודש בגין הענקת שירותי יו"ר דירקטוריון.

 

"אני לא חושב שיש היום מישהו בכנפיים שיכול לנהל את אל על. לא ברור לי אילו שירותי ניהול כנפיים מסוגלת לתת לחברה, ובעבור מה הם מבקשים לאשר לעצמם דמי ניהול של 60 אלף דולר בחודש", אומר גינזבורג בראיון ל"כלכליסט".

 

גינזבורג הודיע להנהלת אל על כי הוא מתנגד להאריך את הסכם הניהול שהיה קיים בין חברת התעופה הישראלית לבין בעלת השליטה בה - חברת כנפיים שבשליטת משפחת בורוביץ' - שתוקפו פג בינואר 2008. מאז מכהן איזי בורוביץ'' ללא הסכם וללא דמי ניהול.

 

בשלוש השנים שבהן היה קיים הסכם הניהול בין כנפיים לאל על, העבירה חברת התעופה 2.16 מיליון דולר בגין שירותי יו"ר ועוזרת אישית. כעת ביקשה אל על להאריך את החוזה לשישה חודשים נוספים, ובעצם ביקשה להעביר אליה סכום של 360 אלף דולר.

 

"אני מתנגד להסכם, בגלל שהם מבקשים לאשר אותו רטרואקטיבית",, אומר גינזבורג, "מעבר לכך, איזי מבקש למכור את אחזקותיו בכנפיים לאחיו דדי, כך שבעוד כחודש הוא כבר לא יכהן בתפקיד היו"ר. לכן אני לא מוצא טעם לתגמל אותו ב־360 אלף דולר. באספת בעלי המניות שהתקיימה במאי 2005, שבה אושר לראשונה הסכם הניהול, "כל בעלי מניות המיעוט הצביעו נגד, וההצבעה עברה רק בגלל שהצבעתי בעד. כך שאם הם ינסו להעביר את ההחלטה דרך אספת בעלי המניות, אני לא צופה להם הצלחה".

 

"המנכ"ל עושה עבודה טובה, אבל לא ברור מה כנפיים בדיוק תורמת. היא צריכה להרוויח את הכסף מהשבחת אל על ולא מגביית דמי ניהול. כשכנפיים נכנסה לאל על, המניה נסחרה סביב שער של 400 אגורות, היום היא נסחרת סביב 200 אגורות. לדעתי, למשרת יו"ר לא מגיעים 60 אלף דולר. קודם שיסבירו איך בדיוק הם תורמים לחברה עם שירותי הניהול שלהם, ורק אחר כך שיבקשו את הכסף".

 

"אני מכיר את משפחת בורוביץ'' מעל ל־30 שנה, מאז השתחררתי מהצבא. ההתנגדות שלי לדמי הניהול היא עניינית ולא פרסונלית. אל על צריכה יושב ראש חזק. איזי היה איש התעופה בכנפיים וברגע שהוא יפנה את מקומו, נשאלת השאלה: את מי כנפיים תבקש למנות במקומו?" אומר גינזבורג. 

 

אל על סירבו להגיב לידיעה.

 

"הוא מנסה להשיג יתרונות עבור משרד הנסיעות שלו"

בכיר בכנפיים אומר בתגובה: "גינזבורג אומר שכנפיים לא עשתה שום דבר, אך אל על קנתה מטוסים ב-1.4 מיליארד דולר - מה שלא נעשה אף פעם בעבר. כנפיים היא שותפה מלאה בכל האסטרטגיה של אל על בהקשר של רכישה מכירה והחכרת מטוסים - שזה 80% מכל חברת התעופה".

 

עוד אומר הבכיר: "זה אדם שהוא גם מיעוט בחברה והוא מנסה להשיג יתרונות עבור משרד הנסיעות בבעלותו בצורות מוזרות ומשונות. הוא פוגע מאד בציבור הדתי בכך שהוא טוען שהוא דתי ומצד שני מוכר כרטיסי טיסה לחברות שטסות בשבת ומגישות מזון לא כשר. הרחש בציבור הדתי באשר לגינזבורג הוא רחש שעשוי לגדול ולהפריע לאל על".

 

הראיון המלא התפרסם היום ב"כלכליסט"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
איזי בורוביץ': השותף גינזבורג מערים קשיים
צילום: סיון פרג'
מומלצים